muizeke/espritxx

Hee Femke,

Pffff wat een opluchting! Ik las net je topic over de laatste voeding!
Sinds vier dagen is het hier ook raak! Ik krijg de laatste fles er niet meer in..Ze krijst alles bij elkaar als ze de fles ziet. Gisteren zijn we 2,5 uur bezig geweest en toen heeft ze m uiteindelijk toch bijna leeggedronken. Vanavond heb ik er een beetje nutrix met vanillesmaak ingedaan. Dat vond ze wel lekker maar ze heeft maar 100 cc gedronken. Ook met een lepeltje wilde ze niet meer. Nu ligt ze op bed. En nu maar hopen dat ze de hele nacht doorslaapt! Welk plan heb jij bedacht om Daantje toch haar fles te laten leegdrinken?
Zou het liggen aan de groentenhapjes? Anne-Sophie haar schema ziet er nu zo uit:

7.30 uur: fles (200 cc)
Tussendoor wat drinken met een koekachtig iets of fruit
12.00 uur fles (200 cc)
Tussendoor drinken en als ze s morgens geen fruit heeft gehad krijgt ze fruit met liga
17.00 uur: groentenhapje
19.20 uur fles (en die wil ze niet!)

Volgens de lijst van het CB moet dit ongeveer het schema zijn en moeten ze nog wel 3 flessen drinken. In mijn oude CB boekje zat ik op deze leeftijd al op twee flessen waarvan 1 papfles.
Pfff wat een gedoe he? Mijn moederinstinct zegt dat ze die laatste fles echt nodig heeft maar ze heeft gewoon geen honger. Ze houdt haar mondje stijf dicht!

Nou de eerste werkdagen zitten er weer op. Het was wel weer even wennen maar ook wel weer leuk. En twee dagen is zo om! Ik was wel blij dat ik naar huis kon om Anne-Sophie op te halen. Ze was helemaal blij om me te zien (gelukkig maar)

T is wat het...een tweede of niet! Gek he dat we daar zo over na aan het denken zijn. Het is dus toch niet iets wat je zomaar besluit. Twee kort op elkaar is misschien wel druk maar het lijkt me ook wel heel gezellig. En je zit er nog helemaal in...
En ach..als ik weer een knip zou moeten geeft dat niet. Als het maar wel een beetje sneller geneest dan de vorige keer (geen ontstekingen meer enzo)
Wij wachten ook nog even hoor. Volgend jaar kijken we verder. Ik ben nu ook minder gaan werken dus we moeten eerst eens even naar ons budget kijken.

Trouwens...Anne-Sophie slaapt! mmm en nu maar hopen dat ze doorslaapt want ik kan haar toch geen eten gaan geven als ze vannacht wakker wordt? Dan raakt ze daar volgens mij helemaal aan gewend.

Ben nog steeds in strijd met de pc...ik doe mn best om het kaartje hier zo snel mogelijk te laten verschijnen...al denk ik dat het op dit moment nog sneller zou gaan met een postduif haha!!!

Liefs Elise

Ha Elise,

Wat toevallig weer zeg, wil Anne-Sophie de fles ook niet meer? Daantje krult zich helemaal achterover als ze de speen in de buurt ziet komen, alleen gisteravond wilde ze ineens weer wel, maar de 3 avonden daarvoor 1 x helemaal niet, 1 x 50 ml en een keer bijna 100 ml. En ik voelde me daar niet zo prettig bij, was inderdaad ook bang dat ze dan 's nachts zou komen, terwijl ik overal zo trots vertel dat ze zo'n goede slaper is. Gelukkig sliep ze zonder de fles ook gewoon door, misschien heeft ze hem niet meer zo nodig? Ik kreeg ook de tip om de fles die ik na het hapje geef wat later te geven zodat dat haar laatste fles wordt, dat had ik zelf ook al bedacht en dan probeer ik het hapje ook wat later de krijgen, bijv van 16.00 naar 17.00 en bijv. om 18.00 nog de fles ofzo, alleen wil ze rond die tijd altijd nog een uurtje slapen, dus het is weer een heel gepuzzel. Ben je er net uit hoe het ideale schema eruit moet zien (en het werkt ook) en dan zijn ze alweer toe aan de volgende stap die kleintjes! Maar Anne-Sophie zit al op 3 flessen en die derde wil ze niet? Daantje krijgt er nl nog 4, maar die laatste wil ze niet meer, helpt het misschien om hem wat later te geven? Zodat ze meer honger heeft? Het schijnt dat ze op een gegeven moment ook minder hard gaan groeien en dat ze dan niet meer zoveel voedingsstoffen nodig hebben heb ik ergens gelezen.

Ik moet trouwens zeggen dat ons budget ook minder is nu ik nog maar 3 dgn werk, maar mijn uitgavenpatroon lijkt nog verdacht veel op dat van iemand die fulltime werkt... ik moet er echt nog aan wennen dat ik ook wat minder uit moet geven, alles is ook zo duur he? Heb jij dat ook dat je niet goed wordt als je alle vaste lasten optelt??? Ik ben nog te makkelijk met gaten vullen vanuit mijn spaarrekening, tsja dat kan ik natuurlijk ook niet eindeloos blijven doen. Maar ik vind het belangrijker veel van Daantje mee te krijgen dan van mijn werk dus is minder salaris wel de consequentie.

OOw nog een vraagje: ik heb af en toe nog een soort krampgevoel in mijn buikspieren, soms worden ze dan ook hard, zou dat normaal zijn 6,5 maand na een bevalling of niet? Ik heb wel gehoord dat je lichaam er net zo lang over doet om te herstellen als dat je zwanger geweest bent.

Leuk is dat he als je thuiskomt en je kleintje herkent je? Daantje stond van de week op schoot bij mijn schoonmoeder en begon helemaal op en neer te springen en met haar armpjes te zwaaien toen ze me zag, naaah dan smelt ik ter plekke!

vandaag nog tot half 5 werken en dan lekker weekend, op vrijdag ga ik voortaan standaard met Daantje naar de markt, gaat goed nu ze haar ochtendslaapje overslaat, doet Anne-Sophie dat nog of slaapt ze ook niet meer 's morgens?

X Femke

ps: ik heb nog een postduif gezien, er vloog vanmorgen wel een reiger van ons dak af :)

Ik bedoelde dus geen duif hahaha alleen kon ik straks vanaf het werk niet meer op internet komen, zal ook wel niet echt de bedoeling zijn dat ik dan hier vrolijk zit te typen....

Hee Femke,

Ik ga vanavond nog een poging wagen om het geboortekaartje hier te laten verschijnen. Heb de laptop tot mijn beschikking dus dat maakt het een stuk makkelijker.

Hier zit er nog eentje met een gaatje in haar hand..haha!
Ik ben gisteren weer eventjes wezen shoppen voor Anne-Sophie. De mode is deze winter wel donker he? Alles was grijs en donkerblauw. Gelukkig wel weer te combineren met felle kleurtjes. Wij hadden toen Anne-Sophie geboren werd heel veel kleertjes gekregen in maatje 62/68 dus ik hoefde eigenlijk weinig zelf te kopen...maar nu groeit ze daar toch echt een beetje uit en die witte broekjes zijn straks voor de winter te koud. Alles is inderdaad duur hoor! 50 euro is zo op!
Misschien moet ik wat minder merkprodukten halen haha!

Ik heb af en toe ook van die steken in mn buik. Net alsof er iets prikt aan de binnenkant. Zal nog wel van de bevalling komen denk ik...Duurt toch 9 maanden voordat je weer helemaal hersteld bent? (mn man telt de maanden af haha)

Wat een gedoe he dat nieuwe schema!
Vanmorgen dronk ze haar eerste fles bijna helemaal leeg en dan doe ik haar na het wassen of het badje weer in bed. Ze slaapt dan tot ongeveer 10.00 uur. Dan krijgt ze wat drinken en tegen 10.30 uur fruit (met een geprakte liga)
Dan blijft ze wakker tot de volgende fles (tegen 12.00 uur) Die dronk ze vandaag in twee etappes leeg. Dan gaat ze naar bed en slaapt ze tot ongeveer 15.15 uur. Ze krijgt dan drinken met een koekje. Om 17.00 uur heb ik haar een 6+ potje gegeven en dat at ze helemaal op! Nu slaapt ze weer en als het goed is wordt ze tegen 19.00 uur weer wakker en dan geef ik haar nog 100 cc met rijstebloem met vanillesmaak en dan mag ze nog eventjes op blijven en daarna lekker naar bed.

Op welke tijden krijgt Daantje nog een fles? Ik vind het ook een heel gepuzzel hoor. Denk je net dat het allemaal klopt en dan verandert het weer. Gelukkig heb ik nu een schema van het CB gekregen waar het per maand heel duidelijk beschreven staat (wat ze per dag mogen hebben) Ze geven daar aan dat bij 6 maanden 3 flessen voldoende zijn en dat de laatste fles ook een papfles mag zijn (ze moeten per dag 300 cc flesvoeding binnen krijgen) Anne-Sophie geeft heel duidelijk aan dat ze niet meer wil. Ik vond het gisteren nog een beetje eng. Ze heeft gelukkig goed doorgeslapen..heerlijk! En vanmorgen was ze rond 7.30 uur wakker.

Heeft Daantje trouwens al veel haar? Kan ze al een staartje? Anne-Sophie heeft echt nog van dat babyhaar. Ik zit vol spanning te wachten tot de krullen komen (net als mama) maar ik zie nog niets. Het is al wel een beetje gegroeid dus nu maak ik elke morgen maar een soort van hanenkammetje (heeft ze tenminste nog een kuifje)
Ik zal morgen even wat fotootjes maken en ze dan hoop ik gelijk hier plaatsen

Fijne avond!

Liefs Elise

Ha Elise
Ik vind de babymode ook erg grauw hoor, alles inderdaad donkergrijs en donkerpaars enzo... ik vind bijv. knalrood heel leuk staan bij Daantje of knalgroen ook, maar dan heb je deze winter dus gewoon pech! Misschien dat ze trouwens bij Lief! wel wat hebben, daar hebben ze meestal wel wat vrolijkere kleurtjes in de collectie. Ik ben nog aan het zoeken naar een winterjasje, ik vind bijv. houtje-touwtje ook heel schattig, maar die jasjes zien er dan vaak weer niet zo warm uit en ze moet er wel mee op de fiets kunnen straks (kan niet wachten!!!!), heerlijk kunnen we eindelijk weer fietsen, mijn man en ik deden dat eerst supervaak, zomaar ergens heen fietsen, lekker kletsen onderweg, vaak op zondag als we niks te doen hadden. Nu zou het ook wel kunnen met zo'n maxicosistandaard achterop, maar dat vind ik persoonlijk dan weer een eng ding.

Daantje heeft nu trouwens qua lengte soms wel maatje 74 aan, ze heeft best lange beentjes naar verhouding, alleen die glijden dus vaak zo van dr middel, bij sommige 68 broekjes die eigenlijk qua lengte nog net kunnen is dat vaak ook zo, 62 past weer perfect qua taille, maar dan heeft ze wel extreem hoog water! Terwijl ik ook kniekousjes voor dr heb van de Hema, maatje 6-12 mnd, en die zitten weer best strak om dr kuitjes, tenminste die geven zo'n afdruk als ze die de hele dag aan heeft gehad, lijkt me niet dat die dus bij 11 maanden nog fijn zitten... lastig he?

Ze kan nog echt geen staartje, ze heeft 2 plukken: achter in haar nek en boven haar kruin die al best lang zijn, die haartjes zitten er al sinds haar geboorte, maar de rest is allemaal nieuw haar zeg maar. Ze is best een tijdje een soort van kaal geweest, met maar heel weinig donsjes, maar nu gaat het wel hard groeien, maar het haar is nog echt te dun om er een speldje ofzoiets in te doen. Ik kam het nu wel vaak in een zijscheiding, dan ziet ze er zo wijs uit, hahaha.

Qua schema wil ze trouwens soms de fles van rond 16.00 uur wel en soms weer niet, denk dat we even tussen 2 schema's in zitten. Ze krijgt nu trouwens om 12 uur een halve boterham zonder korstjes met een beetje pate, smullen dat ze doet! Daarna nog een 3/4 flesje. Ze is gek op brood, was trouwens geen idee van het cb, maar mijn moeder zei dat wij al lang brood aten bij bijna 7 mnd, dus wij proberen en inderdaad, ze vond het superlekker. Ze krijgt nu dus 's morgens de fles om ongeveer half 9, dan om 12 uur na de boterham, om 16.30 na het hapje (als ze nog wil) en dan de papfles om ongeveer 19.45 en dan lekker slapen. Ik wil eigenlijk van de week een papje doen 's ochtends, van melk en nutrix, kijken of ze dat wil, want ze is gewoon niet meer zo dol op flesjes, heeft anne-sophie dat ook? Laatst pakte ze ook bijna een koekje af van me en toen werd ze echt kwaad toen ze het niet kreeg, ik snel een baby-rijstewafeltje gepakt en jawel, ze had gewoon honger (of lekkere trek). Ze geeft nu echt wel aan dat ze aan iets anders toe is voor ons gevoel. Maar omdat we deze week met de boterham begonnen zijn dacht ik laat het papje dan maar even wachten tot volgende week ofzo. Niet teveel ineens denk ik, dan snapt ze het misschien niet meer.

BEn benieuwd naar je kleine hanekammetje, hihi schattig is dat he? Daantje kan nu trouwens ook heeeeeel hard knijpen in je gezicht, als ze dat doet trekt ze er ook echt zo'n snuitje bij van '' ik ga eens lekker hard mijn best doen" wij liggen dan helemaal dubbel van het lachen. We zullen toch ook een keer met 'opvoeden' moeten gaan beginnen he? Tot nu toe voelde het meer als verzorgen, maar dingen als 'nee' zal ze ook een keertje moeten gaan leren, alhoewel ik denk dat dat nu nog wel te vroeg is, wil ik het wel in de gaten houden, niet dat ze straks allemaal dingen wil doen die eigenlijk niet mogen, omdat wij daar zo hard om moeten lachen... Wat ik trouwens echt niet grappig vind zijn van die ouders die hard lachen als hun kindje een middelvinger opsteekt of moet schelden ofzo... daarin gaan we denk ik wel een beetje streng zijn hoor, dat vinden wij zelf helemaal niet grappig. Ik wil gewoon dat we overal met haar kunnen komen en niet dat anderen dan denken 'daar heb je ze weer met dat onhandelbaar kind' hahaha das een beetje mijn ergste nachtmerrie. Gelukkig is ze tot nu toe eigenlijk heel erg lief, alleen als ze last heeft van dr tandjes (ze heeft nu 2 witte puntjes) weet ik niet zo goed hoe ik het aan moet pakken, maar dan is het gewoon van de pijn. Dit weekend is het weer de 14de dan is ze al 7 maanden!

Is het daar ook zo'n lekker weer? Hier is het superfijn nu, kan niet wachten tot het half 5 is!

Groetjes Femke

Hee Femke,

Nou de foto's zijn aan het uploaden...Het lukt eindelijk! Als het goed is komen ze hier zo tevoorschijn...Nu maar hopen dat ze goed gelukt zijn!

Dit is het geboortekaartje van Anne-Sophie! Je kon het kaartje eruit schuiven en aan de binnenkant stond dan een tekstje en de rest van de info! Ook in het oranje.

En hier nog wat fotootjes van onze kleine dame!
Doet Daantje ook steeds haar vingertjes in haar mondje? Anne-Sophie kauwt op alles! En dat gaat prima met haar twee tanden.

Wij gaan morgen een broodje proberen...
Ik vind het best een beetje spannend! Ze houdt echt niet van stukjes in haar mond dus ik hoop dat ze het allemaal een beetje weg kan krijgen. Ik heb in ieder geval al een heleboel leverpastei en smeerkaas ingeslagen!

De mode is idd donker. Gelukkig heb ik nu ook wat felle kleurtjes kunnen vinden. Hier in Harderwijk zit een leuk winkeltje voor babykleding. Ik heb een leuk kort spijkerbroekje gehaald met een legging of malliot eronder...staat heel stoer. En een echt collegerokje met ruitjes..haha het wordt een echte kakker...

Kan Daantje al vooruit komen of blijft ze netjes liggen? Anne-Sophie draait rondjes...ze kan nog niet goed vooruit. Het wil hier ook niet echt op de houten vloer...
Ze kan nu wel alle kanten opdraaien en ook weer terug dus dat scheelt een hoop heen en weer geloop...

Ohh volgens mij is er eentje wakker..

Liefs Elise

Hoi Elise

Leuk kaartje zeg, dat zal wel een gefriemel gegeven hebben om dat allemaal in elkaar te zetten, vond jij het ook zo gek dat je eerst allemaal nadenkt over het kaartje en ineens mag je het dan echt laten drukken, met die langverwachte naam en geboortedatum erop?

Mooi foto's zeg van Anne-Sophie, ze is al veel verandert sinds je vorige foto's, het begint nu echt een klein meisje te worden he? Steeds minder baby, en dr haartjes groeien nu ook lekker of lijkt dat maar? Ik zie alleen inderdaad ook geen krulletjes bij haar. Daantje heeft ook van die stijle bruine sprietjes.

Hoe is het broodje-experiment gegaan? Daantje vindt de boterham met pate echt lekker, alleen soms gaat het haar niet snel genoeg, dan moet ik toch nog snel met het flesje komen want anders wil ze nog wel eens paniekerig gaan piepen. Maar ze heeft tegenwoordig wel haar eigen maniertjes op haar zinnetje te krijgen.... heeft Anne-Sophie dat ook? Dan gaat ze bijv. heel hoog piepen en huilen in de box (zonder traantjes) en als je haar dan oppakt is het in 1 seconde over.... hahaha ik kan er niks aan doen, maar zelfs dat vind ik schattig: moet ik wel een beetje mee oppassen, anders loopt ze over een jaartje compleet over me heen!

Daantje kauwt ook op alles, laatst hapte ze nog een hoekje van een kassabonnetje af en at het al op voordat ik in kon grijpen, badschuim vindt ze ook lekker, ze steekt haar handjes erin en als er dan genoeg op zit gaat het richting mondje! Had ik al verteld dat ze 1 tandje heeft? Jawel het is er eindelijk doorgekomen, echt een klein scherp tandje in haar onderkaak, ze voelt er de hele dag aan met haar tongetje. Gisteren zijn we trouwens met haar een middag wezen winkelen in Den Bosch, potje mee, we hadden wel ooit het flesje gegeven bij de La Place van de V&D, maar om ook het potje groenten buiten de deur te geven... daar hadden we ons nog niet aan gewaagd, tot gisteren, het ging keigoed en dankzij die actie hoefden we ook niet naar huis te haasten. We hebben dus echt ruim 3 uur aan een stuk kunnen winkelen, zaaaalig. Ik heb nu trouwens een leuke jas gezien voor dr, bij Prenatal, een knalrode houtje touwtje, alleen hadden ze hem niet in haar maat, dus binnenkort maar weer even in Eindhoven winkelen (erg zeg hahaha).

Ik heb voor Daantje trouwens ook een paar kakjurkjes hoor, schotse ruit met een bruine maillot en oranje truitje met kraagje (zooooo leuk) en een roze grijze geruite jurk met kraagje en roze maillot erbij. Ik hou er echt van om die kleine leuk aan te kleden, ik vergeet mezelf spontaan. Alhoewel... ik heb een afspraak gemaakt met mezelf dat als ik op mijn streefgewicht van 55 kg zit ik lekker een dag voor mezelf ga shoppen... dat is dus over 1 kg. Begin me eindelijk weer een beetje de oude te voelen qua figuur, er is eigenlijk niks meer van mn oude spulletjes waar ik niet meer in pas. Mijn figuur is alleen wel anders van vorm als eerst, maar gelukkig wel weer redelijk in de oude maat. Gaat het bij jullie ook goed? Jullie waren toch aan het sonja b. geslagen?

Nou ik zal binnenkort ook weer wat foto's van Daantje plaatsen, ben nu alleen op mijn werk.... slecht he, zit ik hier toch te typen :)

X Femke

ps: vooruit kan Daantje nog niet, ik zie haar af en toe wel haar kontje omhoog gooien als ze op de grond ligt, maar ik denk dat ze straks ineens doet, dat deed ze ook met omrollen, eigenlijk weinig geoefend van tevoren, maar in een keer kon ze het gewoon.

Terug
Bovenaan