Na maanden proberen eindelijk zwanger!!!!!!! uitgerekend rond oktober?

Hoi meiden!
Ook hier een hele blije mama!
Heb 19-02 de test gedaan, en ja hoor: 2 streepjes!
Leuk cadeautje voor ons zoontje die op 20-02 1 jaar is geworden!
Behalve moe en wat steken in mijn buik nog nergens last van.
Spannend weer hoor!
Jullie allemaal gefeliciteerd!
groetjes

Hoi Meiden

Ben eventjes weg geweest maar ben weer terug hoor.

Wen> Ik heb ook mijn eerste vk afspr met (bijna) 9 weken (nl 8wk en 6dgn) op 5 maart.
Helaas kun je dan het hartje nog niet horen, dat kan op zijn vroegst met 12 weken helaas.

Marielle> ook naar de 9mnd beurs geweest lees ik, wij zijn op donderdag gegaan, toen was het al druk moet ik zeggen. Gelukkig zijn je schoonouders wel helemaal happy, kan me wel een beetje voorstellen dat je moeder de situatie moeilijk vind, maar ik hoop dat ze snel bijtrekt en ook kan gaan genieten, zoals de andere al zeggen, het is jullie keuze geweest en als jullie er blij mee zijn is dat het aller belangrijkste en dan trekt je moeder denk vanzelf wel bij, dat moet haast wel als ze de eerste echo foto's van haar kleinkind ziet.

Jessica> vervelend he, dat geuren zo anders ruiken. Ik heb dat ook met smaak, dingen die in normaal wel ok vind vind ik nu heerlijk en dingen als ham voor op brood waar iknorm dol op ben vind ik niet meer eetbaar. Raar iets het menselijk lichaam.

Janine en Mloes> Gefeliciteerd en welkom bij de groep!!

Verder nog even een update van hier. Zoals jullie misschien in mijn andere topic (help) hebben kunnen lezen was ik gister even een zenuwinzinking nabij
Nu gaat het een stuk beter en ik mag morgen al naar het zh voor een echo, zodat ik gerustgesteld kon worden. Rationeel weet ik dat alles goed is hoor, maar ik heb zo'n duiveltje in mijn hooft die maar blijft zeggen dat er iets fout is, erg vervelend, hopelijk is die vanaf morgen weer weg. spannend dus, een vervolg op dit verhaal komt morgen.

Groetjes Natalie

Hoi allemaal,

Het wordt steeds drukker op ons forum. Gezellig!!
Ik heb vandaag ook naar de verloskundige gebeld. Mag volgende week donderdag al voor een 1e echo gaan, omdat ik zoveel last van buikkrampen heb. Hoop dan ook wat gerustgesteld te zijn. Ben dan in mijn 8e week, dus kunnen helaas het hartje ook nog niet horen. Maar ik vind het wel erg spannend allemaal.

Ik heb gelukkig buiten de buikkrampen nog niet echt ergens last van.
Af en toe een misselijk gevoel en inderdaad ook pijnlijke borsten en een verandering van smaak en geur.

En mijn moeder begint gelukkig alweer wat bij te draaien. Ze maakt tenminste geen ruzie meer met me en praat weer gewoon tegen me.

Natalie: Heel veel succes morgen en houdt ons op de hoogte!!!

Groetjes Marielle

Vandaag het ziekenhuis gebeld, omdat ik tijdens mijn vorige zwangerschap een veel te hoge bloeddruk kreeg na 20 weken moet ik deze zwangerschap ook " in het ziekenhuis" doen. Ik mag 12 maart, en dan maken ze gelijk een echo, ik ben dan ruim 7 weken.
Ik kreeg gelijk helemaal de kriebels, leuk!
Mijn eerste zwangerschap ging ik heel relaxed in, het kwam niet in me op dat het ook wel eens fout kon gaan, nu ben ik daar wel erg bang voor, raar he?! Hebben jullie dat ook?
Groetjes!

Hele snelle update:
Het hartje klopt perfect en het zit op een goede plek ingenesteld, kan niet beter dus.
Heb gelijk de eerste foto van ons erg kleine kleintje (1,16cm)

Groetjes Natalie

Hallo meiden ik ga mij er ook bij voegen.
Ik ben Danielle en 33 jaar wonende in Amsterdam en ik ben uitgerekend 28 oktober.
ik ben nu ongeveer 5 a 6 weekjes zwanger.
Afgelopen maandag heb ik de test bij de huisarts gedaan en die was bam meteen positief.
Iedereen is super blij voor ons.
A.s maandag moet ik bij de cardioloog langs nou zullen jullie denken wat moet je daar nou doen?
Ik ben geboren met een hartruisje en toen is er tegen mij moeder gezegd geworden zodra u dochter zwanger raakt mag zei NOOIT thuis bevallen alleen medisch.
Dus vandaar dat ik de test ook bij mijn huisarts heb gedaan en daarna heeft hij mij meteen helemaal nagekeken en hij wil toch even dat de Cardioloog mij na gaat kijken ik kan er 100 mee worden en het leverd geen gevaar voor het kindje op.
Alleen voor mij i.v.m zwaarder worden(aankomen) en mijn hart moet nu natuurlijk voor twee hartjes gaan werken.
Dus ik ben reuze benieuwd allemaal de cardioloog gaat dan alles in werk stellen met de gynacoloog ik ga in het O.L.V.G lopen.
Vandaag al twee blousjes gekocht op de Albert Cuyp want tja nu maar meteen kopen anders is het weg!
Ze hebben er echt leuke dingen.

Liefs Daan

Hoi meiden!

Hoe gaat het met jullie?? Wa een tijdje geleden alweer! Wat is het weer lekker druk hier, gezellig!

Nathalie: Wat fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! en dat je het hartje hebt hren kloppen! geweldig! Wat was eigenlijk de reden dat je een echo hebt gekregen? Alles dus goed met je kindje! en hoe gaat het met jou? hoe voel jij je?

Danielle: welkom! GEFELICITEERD! geniet van deze mooie tijd!

Knuipke: Hoe is het met je? ik las dat je moeder is bijgedraaid! gelukkig maar zeg! Kan het genieten nu gaan beginnen dan he! Hoeveel weken ben je ookal weer?

Met mij alles goed! Ik ben al 2 kilo aangekomen van al het eten! HELP! hihi,
ik heb zo'n onwijs honger heel de dag en dit is het resultaat! Ik ben erg slank van mezelf dus opzich maakt het niet zoveel uit, maar hoop niet dat je mij aan het einde van de zwangerschap kan rollen. dus even de rem erop en wat gezonder eten. Want ik heb natuurlijk geen trek in gezonde dingen!
Ik voel me verder goed! zondag 8 weken dus volgende week verloskundige! We hebben het inmiddels wel aan ons dochtertje verteld, we konden het niet langer voor ons houden. Krijg nu iedere dag kusjes op mijn buik en ze zingt liedjes! slaap baby slaap...... zo lief!
Gister een beetje ziek geweest, maar na heel de dag geslapen te hebben voelde ik me weer helemaal goed. Ik denk dat ik misschien TE vermoeid was. Klinkt dit bij iemand bekend?????

Ik ga eens even een GEZOND ontbijtje maken! hihi

Nog 1 vraag heeft er iemand wel eens gehoord dat gerookte zalm niet goed is tijdens de zwangerschap????? Heb nl vorige week wel wat gerookte zalm op en nu las ik ineens dit. maar ik had er nog nooit eerder van gehoord!

fijne dag allemaal!

groetjes jessica

Hoi Jessica

Gezellig dat je er weer bent.
De rede van mijn echo was dat ik al een paar nachten nachtmerrie's had dat het mis was en ongeveer een zenuwinzinking nabij was  en dat terwijl ik normaal toch behoorlijk nuchter ben. er was dus geen medische aanleiding voor, alleen mijn gemoedsrust en dus ook die van de kleine.

Gerookte vis is inderdaad niet aan te raden maar een keertje maakt niet uit hoor. Er kan een bacterie inzitten die slecht is voor de baby doordat het gerookt is en niet doorbakken. Ik zou me er niet zo'n druk om maken en vanaf nu gewoon opletten. Als je alles zou weten wat niet goed is dan kun je jezelf net zo goed laten verhongeren want dan mag je niets meer (wel goed voor de lijn)

Ik heb mijnzelf gister na laten meten voor een nieuwe dansjurk en ik blijk sinds vorig jaar al 10 cm bijgekomen te zijn op de heupen en 8 op de taille. Werd ik niet helemaal happy van moet ik zeggen, terwijl ik toch bijna geen vet heb op de heupen . Je bent dus niet de enige die al aardig aankomt. Ik heb echt een eindgewicht gesteld waar ik eigenlijk niet overheen wil deze zwangerschap, hopelijk lukt dat.

Jij ook volgende week naar de vk. Ik moet woensdagmiddag.

Groetjes Natalie

Terug
Bovenaan