quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-08-2007 09:29:12&apos

);
quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-08-2007 22:13:36&apos

);
@ponyville; Mag ik vragen waar jij je beeb straks gaat laten als je gaat werken?
Pure nieuwsgierigheid hoor.
Sil
Tuurlijk mag je dat vragen, gewoon in hetzelfde gebouw als waar ons kantoor zit daar is een tweede babykamer gemaakt (ik werk thuis of in elk geval op hetzelfde terrein als waar ik woon) zal flink aanpakken zijn in het begin maar volgens de kraamzorg zo snel mogelijk eraan laten wennen.
Ik mag ongeveer weekje fulltime thuis zijn en daarna begin ik weer met bijv. 1 slaapbeurt van de beeb en zo opbouwende naar overdag daar en savonds weer mee naar ons eigen huis. We hebben ook een tweede box voor op kantoor.
Zoals hier ook staat ga ik het opbouwen, misschien loopt het uit naar 2 weken fulltime thuis dat is ook prima, moeten we op dat moment gewoon kijken.
Ik begin met 1 slaapbeurt (2-3 uur als we het halen) in het begin zal ik geen belangrijk werk doen natuurlijk, maar dus maar 2-3 uur per dag op kantoor zijn.
Als DAT goed gaat gaan we verder met 2 slaapbeurten op kantoor en zo opbouwend.
Normaal slaapt je kindje ook alleen DAN slaapt ie op kantoor (of in elk geval zijn slaapkamer bijna ernaast) tussendoor neem ik de zaakjes die lopen gewoon even door om erin te komen.
Het scheelt wel dat ik iemand heb die mijn huis schoonmaakt straks ik denk dat ga ik wel regelen want dan kan ik meer tijd besteden aan het opbouwen, zelfs de kraamzorg vond het een goed plan zeker omdat als je zoveel weken thuisblijft het moeilijk wennen is daarna.
Dus ik zeg nergens dat ik na een week weer fulltime aan de slag ga maar wel ga beginnen om de beeb er aan laten wennen en elke dag even de zaken door te nemen en weer terug in mijn ritme te komen (wat juist ENORM belangrijk is met mijn ziekte) zonder ritme gaat het namelijk helemaal slecht.
Ik hoop dan na een week of 8-10 dat ik elke dag van 10-16 aan het werk kan (uiteraard op MIJN tempo) of van 10-13 en daarna 14-17 dat ik tussendoor een dutje of iets doe.
Het scheelt dat ik enorme support heb van familie (wat ik vind dat je dan wel moet hebben anders lukt het ook niet!)
Wat betreft mannen die veel werken ja ik ben niet anders gewend en ook nooit gemist het was gewoon normaal, ik heb mijn vader enorm gewaardeerd altijd dat ie zo goed voor ons zorgde, het was eerder weleens vervelend voor hem omdat ik dan liever bij mama zat bijv. maar die periode heeft mijn neefje nu ook en die vader werkt "maar" 40 uur. Mijn vader werkte vroeger van 5-19 ongeveer en dan in het weekend bijbeunen om wat extra geld, mijn ouders hadden het vroeger niet breed namelijk maar mijn moeder wilde perse thuisblijven bij ons en zo kon de haar administratiekantoortje houden. Pas toen wij naar schoon toegingen is ze ander werk gaan zoeken en parttime gaan werken (in onze schooluren) ook daarbij geld, zonder hulp van familie had het niet gegaan, want ons opa en oma waren er vaak als ons mam het even niet zag zitten.
Ik zeg niet dat het zonder slag of stoot gaat je moet er wel de moeite voor doen je kan niet verwachten dat de zon voor niets opgaat he, als je thuis werkt heb je niet alleen de privileges maar ook de soms zware lasten.
Want ik zie niemand van de parttime moeders die voor een baas werken op zondagochtend met ontbijtje met ei het werk doornemen van de laatste week of om 10 uur savonds even een offerte doornemen zodat ie er nog snel uitkan over de mail.
Ik wil graag er zijn om ons kindje te zien opgroeien ik vond dat zelf heerlijk en heb er goede herrineringen aan. MAAR dat betekend niet dat alles vanzelf gaat je moet er een hoop moeite voor doen.