na zwverlof baan kwijt

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 09:34:38'));

Wat betreft mannen die veel werken ja ik ben niet anders gewend en ook nooit gemist het was gewoon normaal, ik heb mijn vader enorm gewaardeerd altijd dat ie zo goed voor ons zorgde, het was eerder weleens vervelend voor hem omdat ik dan liever bij mama zat bijv. maar die periode heeft mijn neefje nu ook en die vader werkt "maar" 40 uur. Mijn vader werkte vroeger van 5-19 ongeveer en dan in het weekend bijbeunen om wat extra geld, mijn ouders hadden het vroeger niet breed namelijk maar mijn moeder wilde perse thuisblijven bij ons en zo kon de haar administratiekantoortje houden. Pas toen wij naar schoon toegingen is ze ander werk gaan zoeken en parttime gaan werken (in onze schooluren) ook daarbij geld, zonder hulp van familie had het niet gegaan, want ons opa en oma waren er vaak als ons mam het even niet zag zitten.

Ik ben blij dat mijn man deel uitmaakt van de opvoeding. Ik wil dat mijn dochters terug kijken op een vader die veel met ze bezig is geweest. En gelukkig wil mijn man dit zelf ook graag.
Ik vind dat véél belangrijker dan dat ze hem waarderen omdat hij geld binnen brengt.

Want ik zie niemand van de parttime moeders die voor een baas werken op zondagochtend met ontbijtje met ei het werk doornemen van de laatste week of om 10 uur savonds even een offerte doornemen zodat ie er nog snel uitkan over de mail.

Gelukkig niet!!! Ik werk nog steeds om te leven en  ik leef niet om te werken. Ik leef voor mijn kinderen!

Ik wil graag er zijn om ons kindje te zien opgroeien ik vond dat zelf heerlijk en heb er goede herrineringen aan. MAAR dat betekend niet dat alles vanzelf gaat je moet er een hoop moeite voor doen.

Ik hoop nog steeds voor je dat het gaat werken. Maar mijn idee om mijn kindje te zien opgroeien is niet dat ik het meeneem naar mijn werk. Naar mijn mening gaat het dan ten koste van óf je werk óf je kindje.
Ik houd dit graag gescheiden, zodat ik er voor 100% voor mijn kindje ben als ik thuis ben!
Sil

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 10:15:29'));

quote: ponyville reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 09:34:38'));

Wat betreft mannen die veel werken ja ik ben niet anders gewend en ook nooit gemist het was gewoon normaal, ik heb mijn vader enorm gewaardeerd altijd dat ie zo goed voor ons zorgde, het was eerder weleens vervelend voor hem omdat ik dan liever bij mama zat bijv. maar die periode heeft mijn neefje nu ook en die vader werkt "maar" 40 uur. Mijn vader werkte vroeger van 5-19 ongeveer en dan in het weekend bijbeunen om wat extra geld, mijn ouders hadden het vroeger niet breed namelijk maar mijn moeder wilde perse thuisblijven bij ons en zo kon de haar administratiekantoortje houden. Pas toen wij naar schoon toegingen is ze ander werk gaan zoeken en parttime gaan werken (in onze schooluren) ook daarbij geld, zonder hulp van familie had het niet gegaan, want ons opa en oma waren er vaak als ons mam het even niet zag zitten.

Ik ben blij dat mijn man deel uitmaakt van de opvoeding. Ik wil dat mijn dochters terug kijken op een vader die veel met ze bezig is geweest. En gelukkig wil mijn man dit zelf ook graag.
Ik vind dat véél belangrijker dan dat ze hem waarderen omdat hij geld binnen brengt.

Is jouw goed recht, dat is aan de familie om te bepalen gelukkig. Ik heb een toppapa waar ik erg trots op ben. Hij heeft ons erg veel dingen en vrijheid gegeven om de dingen te doen die we wilden doen.Bijvoorbeeld een studie naar keuze zonder gebruik te hoeven maken van een studiefinanciering, bij ons thuis mogen we geen gebruik maken van uitkeringen e.d. Je verzekert jezelf en werkt voor jezelf en zo blijf je altijd onafhankelijk, dat vinden wij belangrijk maar hoeft niet iedereen te vinden, sommige mensen vinden meer geluk in andere dingen. Dat is niet erg.

Want ik zie niemand van de parttime moeders die voor een baas werken op zondagochtend met ontbijtje met ei het werk doornemen van de laatste week of om 10 uur savonds even een offerte doornemen zodat ie er nog snel uitkan over de mail.

Gelukkig niet!!! Ik werk nog steeds om te leven en  ik leef niet om te werken. Ik leef voor mijn kinderen!

Ik straks ook, alleen zie ik mijn werk niet als werk maar als hobby, ik doe iets wat ik ontzettend leuk vind, ik bouw niet iets op voor een baas maar voor mijn eigen toekomst, ik zou nooit meer voor een baas kunnen (of willen) werken omdat ik daar niet mezelf kwijt kan, als ik om 10 uur pas begin of dutje doe tussendoor, of mijn boodschappies vast haal tijdens werktijd of gewoon lekker de telefoon doorschakel en effe een drankje ga doen op een terras staat dan in verhouding tot een keer zondag werken, of laat in de avond. Voor niets gaat de zon op en ik heb meer vrijheden dan een voor een baas werkend iemand alleen is het anders ingedeeld.

Ik wil graag er zijn om ons kindje te zien opgroeien ik vond dat zelf heerlijk en heb er goede herrineringen aan. MAAR dat betekend niet dat alles vanzelf gaat je moet er een hoop moeite voor doen.

Ik hoop nog steeds voor je dat het gaat werken. Maar mijn idee om mijn kindje te zien opgroeien is niet dat ik het meeneem naar mijn werk. Naar mijn mening gaat het dan ten koste van óf je werk óf je kindje.
Ik houd dit graag gescheiden, zodat ik er voor 100% voor mijn kindje ben als ik thuis ben!

Sil

Ja meenemen naar mijn werk gaat lastig als je thuiswerkt he om hem dan niet mee te nemen? hihi
Ik heb enorm veel vrijheid hier veel meer dan een voor een baas werkende moeder, ik kan dan misschien overdag niet 100% aandacht geven maar dat vind ik altijd nog beter dan 0% aandacht van zijn moeder als je hem wegbrengt naar de KDV als  het 17 uur is ben ik er weer 100% op misschien een keertje iets nakijken  in de avond en dan hebben we de papa nog he die komt rond 19 uur thuis en straks misschien ook een dagje vrij als het zo uitkomt (ik plan hem in dus kan wel wat schuiven)

Alles komt wel op zijn pootjes terrecht dat komt het altijd, en onze Dean is straks ook niet anders gewend net zoals alle andere familieleden hier. Er dezelfde normen en waardes meekrijgen die wij belangrijk vinden. Dat is gelukkig bij iedere familie anders (zou wat zijn als we allemaal dezelfde hadden) Wij vinden andere dingen belangrijker...

Gelukkig maar dat iedereen het op zijn eigen manier doet en daar ook tevreden over is.
Maar opmerkingen van jou dat je als moeder dan maar thuis moet blijven ipv je kind naar het kdv brengen schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Naar mijn mening is een kind dan beter af op een kdv waar het wel 100% aandacht krijgt, dan bij de moeder die er niet voor de volle 100% voor kan gaan op dat moment.

Tuurlijk ben ik het met je eens dat kinderen niet full-time op een kdv horen. Ik werk zelf al 8 jaar op een kdv en kan me erg boos maken als kinderen 5 dagen in de week gebracht worden door een 2-ouder gezin, waarvan het dus niet nodig is om beide 5 dagen te werken.
En als er kinderen gebracht worden terwijl de ouders niét werken, dan kan ik helemaal woest worden.

Je komt bij mij over als iemand die geld belangrijker vindt dan tijd en zorg.
Maar iedereen zijn eigen keus.
Ik vind alleen wel dat je dan niet van die bevooroordelende opmerkingen moet maken als hierboven genoemd.
Overigens zijn wij ook financieel onafhankelijk hoor. En dat terwijl mijn man 'máár' 40 uur werkt!
Sil

Hmmm... pittige discussie!!.
Ik ben het eerlijk gezegd wel met Sil eens.
Als je vindt dat moeders   zelf voor hun kindje moeten zorgen moet je niet
zelf elke dag een redelijke aantal uren gaan werken. Dat vind ik persoonlijk ook niet
zelf voor je kindje zorgen. Want als je aan het werk bent kun je je  niet met je kindje bezig houden. Misschien even gauw tussendoor.
Ik vind het knap  hoe werkende moeders (en vaders)  alles toch goed voor elkaar hebben,
en oordeel ook niet over wel of niet werken. Maar als iemand een mening  geeft over  dat moeders het beste kunnen thuis blijven en ze  zelf elke dag een tijd werkt (met of zonder kind) vind ik dat niet helemaal eerlijk.
Zelf ben ik wel thuis op dit moment (38 wkn zwanger van de derde) en blijf dit ook nog wel even doen. Ik voel me daar fijn bij.
Mijn man werkt 40 uur en mijn dochters vinden het heerlijk om s'avonds met hem   te stoeien. En balen als hij op pad is voor zijn werk, of 24 uur moet werken bij de brandweer. Ze missen hun papa dan echt.

liefs en sterkte met deze hitte!!

Daan  

Terug
Bovenaan