Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Hey girls,

Vandaag naar de gyn. geweest. Mijn bloeduitslag van afgelopen cyclus was goed. Dat wil dus zeggen dat het eitje genoeg hormonen heeft om de 2e helft te doorstaan en dus zich kan innestellen. Goed dus dat was positief, maar toen...........

We wilden een afspraak gaan maken voor volgende week, maar wat bleek....alles was volgeboekt!!!!!!!!

AAAAAAAAHHHHHHHHHHH dan krijg je er toch wat van he. Weet je wat dat nu inhoud....dat ik pas 11 DECEMBER voor dit onderzoek kan en mag gaan!!!!!!!!!!!!!!!

Ik baal echt zo enorm he. Ik was er zo vanuit gegaan dat ik volgende week terecht kon. De enige optie die er nog is, is dat ik a.s. woensdag bel om te vragen of er voor a.s. donderdag iemand is uitgevallen en dan kan ik komen. Tenminste als ik niet meer ongi ben. En zo kan ik dat volgende week ook doen. Ik hoop dus dat er iemand uitvalt.

Als ik van te voren had geweten dat ze maar 1x in de week (op donderdag) 2x een echo maken, dan had ik vorige keer al deze afspraak gemaakt.

Ohh meiden ik voel me zo kl*te he. Ik had echt gehoopt dat ik tegen de kerst onze kerstkaarten kon beschrijven met die...die en ???????????

pfff kga lekker op de bank balen.

Kus mama23

Mama, wat enorm balen zeg!! Je had echt heel goede hoop he?
Het zit allemaal niet mee... Wel fijn dat de uitslagen goed waren, in ieder geval beetje goed nieuws..

Tamara, kies eruit.. jakkie, ik volg je een week later op. Bij mij mag er ook weer eentje uit. Maarrrrrrrrrrr.. als je zwanger bent, laten ze m vast nog een maand of 9 zitten..
Let's hope...

Meiden ik word toch wel een beetje down van al dat slechte nieuws, en dat terwijl ik niet zo gauw depri wordt hoor.. Mijn motto is nog steeds altijd blijven lachen, maar nu af en toe als een boer met.... sorry tamara... kiespijn..Hopen dat we volgende maand in ieder geval weer 1 gelukkige hebben als opvolger van esther!

Esther hoe gaat het met je!!!

En joepie, al kan je het niet lezen, vergeten je niet hoor!

Hier verder weinig nieuws.. Steeds druk, erg verkouden en hoop dat die enorme hoestbuien snel overgaan..
En mijn goede nieuws van de dag is... ehm.. ik moest met de fiets naar het station vandaag en ondanks het slechte weer ben ik bijna niet natgeregend, de trein reed op tijd en had weer cursus en die was lekker op tijd afgelopen en zo was ik lekker vroeg thuis. We aten lekker makkelijk pizza, en nu kan ik zo weer verder in een goed boek.. Verder heb ik de liefste man van de wereld (meestal dan) die de zolder mooi staat te maken terwijl ik lig te luieren..
Zo er zijn dus ook veel dingen die meezitten...

Meiden lekker avondje!!

Hallo meiden,
ben een nieuweling maar de topic sprak mij aan.
mijn man en ik zijn nu inmiddels al ruim 5 jaar bezig en we zitten nu in de medische mallemolen van de vruchtbaarheidsbehandelingen.
we zijn momenteel bezig met de eerste IUI poging.
wat kan ik verwachten heeft iemand er ervaring mee??

Hallo Suusjuh,

Wat naar dat jullie al zo lang bezig zijn, maar fijn dat jullie met IUI kunnen beginnen..
Ik weet niet of er op dit topic iemand is die je kan vertellen wat je kunt verwachten.
Wij zijn zelf net in een eerste stadium van onderzoeken en we zullen de gyn pas eind november  voor een tweede keer zien om alle uitslagen te bespreken.
Ik denk dat de meesten hier in ongeveer dezelfde situatie zitten.
Hebben jullie dit allemaal al lang achter de rug?

Groetjes mutti

de meeste onderzoeken hebben we allang acnter de rug enige onderzoek wat nog moest was de HSG en die heb ik 24 oktober gehad.
ik kan je zeggen dat was niet aangenaam maar goed we weten waar we t voor doen he.
gelukkig was na het openspuiten van mn linkereileider alles goed en kregen we groen licht, toen heb ik eerst een 10 daagse kuur geahd om ongesteld te worden en dat ben ik nu en ben inmiddels vandaag begonnen met de eicelrijpende stiulerende hormonen.
ik hoop echt voor jullie dat jullie ook snel groen licht krijgen het kan ineens allemaal heel snel gaan.was bij ons ook zo terwijl we de hoop al hadden opgegeven.

heel veel succes allemaal meiden het wordt een lange weg maar je weet waar je t voor doet uiteindelijk :)

groetjes suus

Hey Suus,

Jeetje 5 jaar. Zijn jullie al die tijd niet bij een gynaecoloog geweest???? Ik las net dat jij ook al je HSG onderzoek hebt gehad. Velen van ons, bij dit topic, zijn pas in de eerste fase van de medische molen. Om eerlijk te zijn schaam ik me nu toch wel een beetje, wij zijn namelijk pas sinds begin dit jaar bezig met het "maken" van een kindje en lopen al bij de gyn. alleen maar omdat ik een voorgevoel had dat het bij ons niet op de normale manier zou gaan lukken. Ik heb ondertussen alle vooronderzoeken gehad en ben aan het wachten totdat ik voor mijn hsg onderzoek kan gaan. Ik had gedacht tot dat volgende week zou zijn, maar nu blijkt alles vol te zitten en moet ik wachten tot 11 dec. balen, maar jah.

Ik wens je iig heel veel succes met je eerste iui poging. Oh jah ik had nog een vraagje. Je schreef bij het topic HSG dat een van je eileiders verstopt zit. Dit zagen ze dus tijdens de foto (dat lijkt me logisch), maar kan het nou niet zo zijn dat de verstopping weg is door de spoeling??? En weet je ook al wat de verstopping was??? Kunnen ze dat niet weghalen??? Wat houdt iui eigenlijk percies in????

Jah sorry voor al die vragen, maar ben ook zo nieuwschierig. Ik denk namelijk ook dat ik een eierstok verstop heb.

Meis veel succes.

Kus mama23

p.s. hoe is het met de andere meiden. Jullie zijn stil.

hai mama23,

in die 5 jaar lopen we al bij de gyneacollog geen van de vorige gyns wilde me helpen omdat ik te jong was en vrij stevig.
gelukkig heb ik nu een vrouwelijke en die helpt wel .

bij het HSG liep de contrastvloeistof niet goed door bij 1 eileider en daardoor zagen ze een verstopping, deze is door wat meer druk te zetten bij het inbrengen van de vloeistof opgeheven, ik hoop niet dat je eileider verstopt zit want het doorspuiten is zeer pijnlijk moet ik eerlijk zeggen.

verder staat IUI voor IN uterus INsemineren met andere woorden de zaadcellen worden geselecteerd onder een microscoop de beste en sterkste worden er uit gehaald dan worden ze actiever gemaakt en dan worden de zaadcellen rond je eisprong rechtstreeks via een slangetje in je baarmoeder gebracht.

en dat is nu binnekort dus ben erg zenuwachtig.

liefs suus

pfff jong, wat ben ik dan wel niet met mijn net 23 jaar. Je bent 2 jaar ouder dan ik, toch? Wel raar dat ze je niet wilde helpen. Ik zou me dat helemaal niet kunnen voorstellen, hoe ik zou reageren als iemand mij niet wilt helpen omdat ik stevig en jong ben. Al die zeik van eerst   afvallen e.d. jah...tuurlijk is het beter voor het kindje en jou, maar je gaat er ook niet dood aan. Ik ben ook ruim 10kg te zwaar (oke dat is misschien minder dan bij jou, maar toch) en toen ik aan de HA vroeg of hij tips had voor af te vallen e.d. i.v.m. een kinderwens lachte hij mij uit. Jah wat willen ze nou.....

Maar wat ik me nog afvraag. Je zei dat je eileider doorgespoten was door de contrast vloeistof, maar is je kans op een natuurlijke zwangerschap dan niet weer normaal nu??? Of was die Gyn. zo aardig om je niet meer langer te laten wachten????

Mag ik je vragen van welke provincie je bent??? Als je het niet wilt zeggen begrijp ik het ook wel hoor.

AAAAAAHHHHHHHHHHHH nou had ik eindelijk gevonden hoe ik mijn lettertype groot kon houden, duw ik op 1 verkeerde knop en is alles weer klein....pfff computers....

Ow jah, als je wilt, wij hebben bij dit topic ook een nod lijstje, misschien wil jij er ook bij staan???

Terug
Bovenaan