Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Hoi, ik wil graag meekletsen in dit forum, was al bij een ander forum begonnen, maar daar is het erg stil. Dus voor sommige mensen misschien een bekend verhaal.

Wij zijn in sep 2007 gestopt met de pil, in nov 2008 naar de huisarts geweest omdat het niet lukt. Daar te horen gekregen dat het sperma van manlief niet goed is, te weinig beweegelijke zaadcellen. Doorgestuurd naar de uroloog, Gelukkig bleek er nog enige hoop volgens hem. Na een anti-bioticakuur is er verbetering. Nu mag manlief nog ontstekkingsremmers slikken tot het gelukt is. Als het over 3 maanden niet gelukt is moet ik alsnog voor verder onderzoek. Aan de hand van temperatuurlijsten en ovulatietesten weten we wel dat ik een eisprong heb.

Maar ik heb er nog een probleempje naast, misschien kunnen jullie me tips geven hoe hiermee om te gaan.

Op het moment dat we besloten om naar de dokter te gaan en het aan mijn schoonouders te vertellen (mij ouders wisten het al wat eerder) kregen we het bericht dat mijn zwager en schoonzus wel zwanger waren, binnen een half jaar.
Het is dus ook erg dubbel.
Dus dat is een hele harde klap geweest voor mij, zeker omdat ze heel hard beweerde nog geen kinderen te willen.
Ze waren toen ongeveer 2 jaar bij elkaar, dus had het ook niet helemaal verwacht.

De hele familie had alle ogen op ons gericht, omdat wij in 2007 getrouwd zijn, dus werd het van ons verwacht.

Maar ik kan dus niet met de zwangerschap van hun omgaan, ik kan er niet naar vragen hoe het gaat en het liefste zie ik ze ook niet.
Over 2 weken hebben we een verjaardag van mijn schoonvader en dan hebben hun net een pretecho gehad die ze willen laten zien. Ik zie het dus niet zitten om daarheen te gaan. Maar ik voel me ook schuldig als ik er niet heen ga.

Herkennen jullie zulke gevoelens en hoe gaan jullie hiermee om?

Hallo zonnetje,

Ik herken het zelf niet dat ik mensen niet onder ogen wil komen. Ik ben wel regelmatig jaloers op mensen die zeggen dat ze zwanger zijn, maar misgun het ze niet. Ik kan dan wel enthousiast voor ze zijn, want zij kunnen er tenslotte ook niets aan doen dat het bij ons niet lukt. Maar ik begrijp wel dat het heel moeilijk is. Ik heb het ook ontzettend moeilijk en denk er iedere dag aan.

Jouw vriend/man heeft dus ook traag zaad. Mijn vriend ook. Wij lopen ook in het ziekenhuis en m'n vriend heeft tot 2 keer toe een zaadonderzoek gehad en alleen maar trage zaadcellen, geen snelle. Hij moet nu 6/3 bij de arts komen en dan gaat die verder kijken. Maar jouw man moet dus antibiotica slikken, dat helpt dus bij traag zaad? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Nou, wellicht krijgt m'n vriend dat dan ook.

En heb jij nog geen onderzoeken gehad Bij mij hadden ze een inwendige echo gedaan en bloed geprikt en daar zagen ze dat ik een eisprong had. Ik weet wel dat het allemaal super lang duurt, iedere keer na een afspraak, kan je weer 1 maand wachten.

gr
Vanes

Hoihoi

Wat een verhalen, wij zijn al bijna jaar bezig om zwanger te worden van ons tweede kindje, onze dochter is bijna 2, en die kwam zeg maar erg snel binnen 2 keer. Dus nu dachten we en ook een hoop anderen dat het ook nu snel zou gaan, verkeerd gedacht. Nu is dit de laatste maand dat we het zelf proberen, wel mbv van testen, maar als we dan weer ong worden gaan we toch echt naar de huisarts.
Wordt er wel depri van elke maand nou ja maand, dan weer 24dgn dan weer 32dgn, wordt er gek van. MAar het doet me wel goed om jullie verhalen te lezen, want je denkt altijd dat dat je de enige bent, maar dat is niet zo.

Over 2 weken naar huisarts en dan zien we wel verder, weet niet wat ons dan te wachten staat. We zien wel, ben ene kant wel blij dat we erheen gaan.

Gr Wendy

Hoi Vanes,

Ik ben voornamelijk jaloers op mijn schoonzusje. Waarschijnlijk omdat het familie is. Bij andere mensen heb ik er minder last van. Maar wij hadden graag als eerste willen zijn.

Bij traag zaad krijg je niet altijd antibiotica. In dit geval kwam het trage zaad door een onsteking die er zat. En die kan je oplossen met een antibioticakuur. Jammer genoeg niet helemaal. 2e onderzoek was beter dan het eerste onderzoek.

Door de onsteking klontert het sperma samen en dan zwemmen de zaadjes niet meer.
Ik heb nog geen ondezoek gehad nee, heb wel 3 maanden getemperatuurd en doe ovulatietesten. Daaruit blijkt dat ik een eisprong heb.
Zaadonderzoek was slecht, dus daar is alleen naar gekeken.
Dus nu maar hopen dat het allemaal goed is bij mij.
En geduld hebben.

het begint stil te worden hier

even een update van mijn kant vandaag dus intake gehad en we gaan definitief voor ICSI
16 april moet ik beginnen met spuiten

tot zover deze update

groetjes suus

Hey suus...

balen meis, weer een stapje verder...
Hopen dat dit je meer geluk brengt!

Wij hebben afgelopen woensdag ook te horen gekregen dat vriendje na bewerking voor IUI maar 0.2 miljoen zaadcellen overhoudt, dus ook wij gaan voor ICSI...
Ik word woensdag gebeld met de vraag of we er voor gaan (ja dus) en dan plannen
ze ons in bij een IVF-verpleegkundige...

Zet hem op meis, ook voor ons gaat de zon eens schijnen!

Liefs Joepie

Het was hier zeker stil zeh
Suusje en Joepie beide icsi ik hoop zo voor jullie dat jullie beide dit jaar in verwachting
raken van een wondertje
Ik zal aan jullie denken

Hier ook even een kleine update het gaat hier heel erg goed heb afstand genomen en we zien wel wat er gaat gebeuren
en anders in juli bebinnen met iui +hormonen
Maar ik heb nog wel steeds de hoop dat het niet nodig is en dat ik dan al zwanger bent

Ik lees nog wel met jullie mee maar reageer wat minder omdat we toch even een rustpauze hebben ingelast
en in augustus zijn we bijna 2 jaar bezig en ik vind dat we de natuur dan lang genoeg zijn tijd hebben gegeven
Mijn Nod is trouwens 5 maarrt dus we zitten volop in de klusdagen

Tamara

Terug
Bovenaan