Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Hoi meiden,

Hier een berichtje van mij. Allereerst bedankt voor jullie felicitaties!
Ik begin het nu zelf ook te geloven, we hebben gisteren een echo gehad en het hartje van ons ukkie zien kloppen, prachtig!
We zijn nu ruim 7 weken en uitgerekend op 09-09-2009!

Verder ben ik heel misselijk, moe en veel plassen. Maar uiteraard heb ik het er allemaal voor over.

Hier even wat glitters voor jullie:
Ik hoop echt heel erg dat ze werken!

Veel liefs Missy & Ukkie

Vanes jij spreekt over een normale cyclus, maar ik weet ondanks de clomid nog steeds niet wat normaal is. De gyn zegt dat ie normaal is, maar hij is nog steeds wisselend qua lengte. En Primolut moet je dat spuiten?

Bruir: Primolut is een medicijn om de cyclus weer normaal te krijgen. Dit is in de vorm van pillen. Bij heeft de 2e kuur uiteindelijk geholpen en ben ik keurig iedere 28 dagen weer ongesteld. Alleen helpt het nog niet om zwanger te raken...

Maar ik heb al blij dat ik weer een normale cyclus heb.

Joepie

Jij moest toch vandaag naar het ziekenhuis voor de uitslag van het 2e zaadonderzoek. Was het hetzelfde als de laatste keer?

En welk traject gaan jullie nu in?

gr

Vanes

Hey Vanes en andere meiden,

Wat lief dat je eraan denkt...Het ging niet zo goed vandaag.
Vriendje had wel 22 miljoen zaadcellen, maar er viel zoveel af door antistoffen, afwijkingen en traag zaad, dat er na bewerking maar 1.7 miljoen overbleven. Nog slechter dus, dan de vorige keer, en dat terwijl hij gestopt is met roken en selenium en zinktabletten slikt. Echt een domper was dat.
Maar de gyn zei dat ze er nog steeds genoeg mee konden, dus dat de hoop nog lang niet vervlogen was.

Wat ik wel heel vervelend vond is dat ik alsnog een samenlevingstest moet doen, omdat die doos de vorige keer mijn eitje niet kon vinden. Nu moet ik woensdag weer terug voor een folikelmeting en loopt dat volgens plan, dan hebben we vrijdag de samenlevingstest.
Dan moet vriendje over 4 weken opnieuw zijn zaad inleveren, maar nu met een potje met vloeistof erin, die de antistoffen verwijderen (of zoiets) en dan hebben we 13 maart pas weer een nieuwe afspraak.
Daar baal ik zoooooooo van. Dan zijn we 2 rondes verder. Moet nu 22 februari ongesteld worden en daarna 22 maart. Dus op 13 maart zit ik al op dag 19 van mijn cyclus, dus kunnen ze ook niks meer doen, dus moeten we die afwachten en dan kunnen we pas beginnen. Dus in april begint de IUI pas. Want dat gaat het worden gaf de gyn aan.

Maar ja, het duurt bij iedereen lang, dus weet wel dat ze niks kunnen doen, maar het is zo'n teleurstelling. je gaat er heen vandaag met het idee van, nu gaan we stappen ondernemen en dan blijkt dat we tot april gewoon nog stil staan.

We hebben geen keus. Wist niet dat zwanger worden zoveel geduld van je vraagt!

Meiden, fijn weekend en ik ben toe aan positief nieuws! Zet hem op!

Liefs Joepie

Goh vervelend voor je. Ja, het duurt allemaal zo ontzettend lang. Wij hebben ook nog geen samenlevingstest gehad. Doen ze dat bij iedereen?

Nou op naar de IUI dan.    

Ben benieuwd wat wij donderdag gaan horen. Uiteindelijk hoop je nog altijd dat je spontaan zwanger raakt. Ik word in maart alweer 34 jaar. Dat vind ik ook wel vervelend, want hoe ouder je bent, hoe minder vruchtbaar. En ik wil geen kind meer als ik 40 ben...

Hoi meiden,

Joepie: Balen zeg, dat het allemaal zo loopt.
Ik kan me voorstellen dat je echt veel geduld moet hebben en soms raakt dat wel eens op. Tenminste dat heb ik.

Ik had wel goed nieuws afgelopen donderdagochtend. De gynaecoloog belde dat ik een eisprong heb gehad. Jawel de eerste in: 15 m
aanden!!!!
Ik was zo blij dat die 150mg wat deed.
De progesteronwaarde was: 30,5 en moet sowieso 30 zijn, dus was echt goed!!
Ik werd namelijk die dag meteen ongesteld en ben vandaag alweer met de 150mg clomid begonnen. Gelukkig geen provera meer om de menstruatie op te wekken.
Nu moet ik een half jaar zelf proberen! dus nu hebben we gelijke kansen net als een gezond persoon zal ik maar zeggen.
Nou een beter verjaardags-cadeau kon ik niet krijgen.

Fijn weekend allemaal!
Liefs van Patries.

Hey meiden,

Ik pluk ons even van de 3e pagina!!!

Patries, van harte gefeliciteerd nog!!! Een fijne verjaardag gehad?! In ieder geval een fijn cadeau, wat goed dat je een eisprong hebt gehad!!! Voor sommige zoooo normaal, maar voor jou dus echt geweldig! Fijn hoor, dat die medicijnen geholpen hebben! Wie weet gaat het nu zomaar spontaan gebeuren!!! Ik duim voor jullie!!!

Vanes, jij had het over donderdag, wat zou je te horen krijgen? Sorry, ben het even kwijt!!

Suus, hoe is het met jou??? Ben heel benieuwd of je al wat nieuws hebt! Je zou met IVF beginnen toch?

Hoe gaat het met de rest van de meiden? Mutti, van jou hebben we ook lang niks gehoord, Tamara, al een stapje verder!?

Hier morgen de samenlevingstest...spannend hoor. Laatst zei iemand dat ze er niet verder over wilde uitwijden, maar dat het geen pretje was...nu maak ik me helemaal naar. Had dat liever niet willen weten, of dat ze had gezegd wat er dan geen pretje aan was. Ik vind in ieder geval zo'n eendebek o.i.d niet zoveel voorstellen...dus dat kan ik wel handelen, haha!
Gisteren heb ik nog een fm gehad en mijn eitje was 16 mm...dat was dus erg goed!
Krijg morgen ook al meteen de uitslag...dat vind ik wel spannend. Vriendje is er niet bij, dus moet alles alleen ondergaan, aaaaah, arme ik!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Joepie

Terug
Bovenaan