Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Suus, hoe is het daar??!? Echt overtijd, of ben je ongesteld geworden?! Ik duim!

Tamara...je NOD vandaag?!!?!? Klopt dat...hopelijk met goed nieuws!!

NOD-lijstje MM-meiden:

Joepie                 25 jaar      11e ronde - 1e kindje                 21-02-09

Mutti                        27 jaar          15e ronde - 1e kindje                ??????

Het wachtbankje: meiden we  voor jullie

Tamara                29 jaar         16e ronde - 2e kindje            05-02-09

Spannend!! ~Meiden die overtijd zijn~ Spannend!!!

suusjuh               25 jaar         ruim 5 jaar-1e kindje              01-02-09 testdag

Zwangere MM-meiden!! ~Van harte gefeliciteerd ~

Esther        24 jaar      17e ronde - 1e kindje        uitgerekend in: juli '09

Missy     27 jaar           9e ronde-1e kindje                uitgerekend ???????

Mama 22  23 jaar          13e ronde- 1e kindje   uitgerekend ?????

Gyn afspraken ~Heelllll veellll Geluk~

Joepie
06-02 samenlevingstest
02-03 vriendje spermaonderzoek (proefopwerking t.b.v IUI)  
13-03 afspraak gyn, wat nu verder.

Tamara
26-01 afspraak gyn voor de laatste zaaduitslagen en plan van aanpak

Suusjuh
14-01 FM
19/20-01 IUI 3
19-02  intake ivf/icsi

Heey Joepie:

Volgens mij is een samenlevingstest niet zo naar. Heb wel eens gelezen dat iemand zich opgelaten voelde, maar dat heb je sowieso wel als je bij de gynaecoloog loopt.
Spannend hoor. Waarom krijg je eigenlijk een samenlevingstest? Bij mij zijn ze daar niet over begonnen.

Vandaag inderdaad bij de gynaecoloog geweest en het zaad was de 2e keer dus ook niet goed. M;n vriendje heeft alleen trage zwemmers en geen snelle. Hij heeft wel 18 miljoen zaadcellen, maar alleen trage. Dus hij moet nu ook bij een andere gynaecoloog komen, die daar veel kennis van heeft en die gaat ff kijken naar "je weet wel" haha. En er wordt bloed afgenomen, maar die afspraak is pas weer op 6 maart. En na die afspraak kunnen we pas weer terug naar onze eigen gynaecoloog, dus dan zijn we weer 2 maanden verder. Wat duurt het allemaal toch ongelooflijk lang.

De gynaecoloog zei wel dat IUI wellicht een oplossing was, maar waarom doen ze dat dan niet gelijk? Wel balen weer.

Wat ik zoal lees op Internet, is er toch weinig te doen aan trage zaad. M;n vriend rookt al niet, drinkt niet en draagt boxershorts.

Hey Vanes...

tjeetje...dus bij jullie duurt het ook al zo lang?!?! Raar is dat toch he? Waarom toch altijd uitstellen, we wachten al zolang op een zwangerschap en dan zet je eindelijk de stap van de MM en dan is het nog wachten wachten wachten!!!!

Trage zwemmers...volgens mij kun je inderdaad niet zo heel veel doen. Mijn vriend is gestopt met roken en hij dronk al heel weinig en deed 's nachts zijn boxershorts uit, maar zijn zaad was het 2e onderzoek nog slechter dan de eerste...belachelijk toch! Dus je hebt er alles voor over, maar echt helpen doet het niet altijd. Dus ik heb verder geen tips die je zou kunnen proberen...
Waarom ze bij ons een samenlevingstest doen?!
Volgens mij om te kijken of ik geen vijandig baarmoederslijm heb. Vriendje heeft dus 1.7 miljoen goede/snelle zaadcellen en ze gaan morgen kijken of die in mijn slijm het ook overleven...stel je voor dat ik heel zuur baarmoederslijm heb en ze daar dood gaan ofzo...Heb ook al gelezen dat, omdat mijn vriend antistoffen in zijn sperma heeft, die antistoffen ervoor zorgen dat  zijn sperma  aan mijn slijm vast kleeft en daar beweegt. En dus niet verder zwemt zeg maar...

Bij jou gaan ze dus IUI doen, om de zaadjes van jouw vriendje te helpen, omdat ze op eigen krachten misschien niet tot de baarmoeder komen!
Spannend hoor, maar inderdaad, wat een wachttijden elke keer!

We houden elkaar maar weer op de hoogte! Sterkte meis!

Liefs Joepie

Hier helaas ook weer niet raak deze ronde  vandaag weer bezoek gehad van de rode duivels dus op naar ronde 17 pffff..... wat gaat de tijd hard
we zijn 26 januari bij de gyn geweest en het 2e zaadonderzoek was ook niet optimaal nu moet hij over 3 maanden het nog een keer inleveren
En ze hebben een berekening er op losgelaten over de slagingskansen om zwanger te worden binnen een jaar en de kans op de normale manier is het hoogst
51%
Nu hebben we met zijn alle afgesproken dat we het een half jaar nog op eigen kracht gaan proberen en als dat niet lukt starten we in augustus met iui met hormoonstimulatie
ik heb er vrede mee even een rustpauze en wwie weet lukt het nog voor die tijd er is maar 1 zaadje nodig
Dus ik zal hier niet meer zoveel reageren omdat we even uit de mmm zijn

Maar ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger

Liefs Tamara

Jezus Tamara...wat kloten weer zeg!! Het gaat hier echt niet lekker de laatste tijd...
Heb het even snel gelezen, maar goed dat je nu wat rust gevonden hebt en ik hoop dat het jullie geluk brengt! Sterkte meis!

slecht nieuws hier, tegen 12.30 de uitslag van de samenlevingstest...geen enkele zaadcel gevonden!!!!!!

Snap er niks van en ben helemaal over m'n toeren...hoe kan dit nu!?
Vrijdag kregen we nog te horen, 22 miljoen zaadcellen, maar maar 1.7 miljoen goede en nu is er niks te vinden...ook geen dode of trage of wat dan ook...NIKS!
Heb nog wel gevraagd hoe dat dat in godsnaam kon, maar zij had er ook geen antwoord op. Ik kon nog wel 13 februari bloed prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad! (ja heb ik wat aan, dat wisten we al dat ik die wel heb) en daarna moest ik maar met mijn gyn een afspraak maken voor zijn telefonisch spreekuur, om mijn vragen te stellen...Vroeg ook nog of het geen zin had om rond mijn volgende eisprong een nieuwe samenlevingstest te doen, maar volgens haar had dat geen zin!
MAAR DAT MAAK IK ZELF WEL UIT!!
Hadden vanavond verjaardag hier, van vriendje en mij samen, maar we hebben het afgebeld...heb nu geen zin in vrolijke mensen...(slecht he?!)

Ik kom snel terug, maar heb nu even zin om een potje te janken..
Sorry voor mijn ego-bericht!

Liefs Joepie

Hallo Joepie,

Goh, wat klote zeg. Ik leef met je mee. Dat bericht had je natuurlijk nooit verwacht. Logisch dat je dit ff moet verwerken.

Welk onderzoekstraject kan je nu in dan? IVF?

Rustig aan!!

Veel liefs
Vanes

Hey vanes...

Ja, inderdaad kloten, maar heb het één en ander op internet opgezocht en nu blijkt dat de samenlevingstest erg ter discussie staat. Bij 60 tot 80% van de stellen blijkt de samenlevingstest negatief te zijn, terwijl bij eerder zaadonderzoek wel zaadcellen zijn gevonden. Wat bij ons dus ook zo is!

En heb vanmiddag nog even de assistente gebeld van de gyn om te vragen of ik geen hsgonderzoek kreeg en waar dat vanaf hing enz...en toen zei ze, maar waarom hebben jullie pas 13 maart onderzoek? En toen zei ik dus dat de gyn helemaal vol zat en dat we 2 maart een zaadonderzoek hadden. En toen zei ze, een ogenblik, ik ga even bellen, want de gyn heeft wel extra spreekuur. En toen kwam ze terug aan de lijn en toen zei, mevrouw, ik heb het lab gebeld en uw vriend kan 16 februari zijn zaad inleveren en u kunt 18 februari bij de gyn terecht! Was zoooooooo blij met haar! Ik zei haar dus dat ik heel blij was en toen zei ze, zullen we het zo maar doen dan, want het duurt allemaal al lang genoeg!  Eindelijk iemand in het ziekenhuis die begrijpt hoe moeilijk het soms kan zijn.

Het wordt waarschijnlijk nog steeds IUI, omdat er na bewerking van vriendjes zaadcellen wel meer dan 1 miljoen gevonden zijn. Maar we komen er nu over een kleine 2 weekjes al achter. En dat is dan 3/4 dagen voor mijn ongesteldheid, dus hoop dat ik direct die ronde erop met hormonen oid mag beginnen...we zien het in ieder geval een stuk positiever in!

Ik ga lekker bankhangen!

Fijne avond!
Liefs Joepie

NOD-lijstje MM-meiden:

Joepie                 25 jaar      11e ronde - 1e kindje                 21-02-09
Mutti                        27 jaar          15e ronde - 1e kindje                ??????
suusjuh               25 jaar       67e ronde         -1e kindje                   05-03-09

Het wachtbankje: meiden we  voor jullie

Spannend!! ~Meiden die overtijd zijn~ Spannend!!!

Zwangere MM-meiden!! ~Van harte gefeliciteerd ~

Esther        24 jaar      17e ronde - 1e kindje        uitgerekend in: juli '09

Missy     27 jaar           9e ronde-1e kindje                uitgerekend ???????

Mama 22  23 jaar          13e ronde- 1e kindje   uitgerekend ?????

Gyn afspraken ~Heelllll veellll Geluk~

Joepie
06-02 samenlevingstest
02-03 vriendje spermaonderzoek (proefopwerking t.b.v IUI)  
13-03 afspraak gyn, wat nu verder.

Tamara
26-01 afspraak gyn voor de laatste zaaduitslagen en plan van aanpak

Suusjuh
19-02  intake ivf/icsi

meiden sorry ben poosje afwezig geweest maar was het allemaal ff zo zat ben afgelopen maandag weer ongesteld geworden en nu dus echt ivf ik zie er vreselijk tegenop

heb nog geen tijd geahd om alle berichtjes door te lezen maar ga ik van de week zeker even doen.

liefs suus

Terug
Bovenaan