*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

Hoi Leentje,

Ja we hebben het hartje gehoord!!
Leuk en vooral opgelucht dat alles het nog doet, het bloed was goed, de bloeddruk ook  dus we kunnen verder genieten.
Nu moet ik eigenlijk over 4 weken weer op controle maar dan ben ik op vakantie, dus nu pas weer op 7 juli de controle. Op 6 juli heb ik de 20 weken echo, spannend. Ik hoop dat alles in orde is zodat we echt kunnen gaan beginnen met de voorbereidingen.
We zijn al wel een beetje bezig, mijn mannetje heeft bijvoorbeeld de commode geschuurd (het werkblad) en opnieuw in de lak gezet. Hij was nogal beschadigd.
Ook zijn we bezig om boven een nieuwe laminaatvloer te leggen maar dat hadden we ook gedaan als er geen baby onderweg was. Het is een hele mooie lichte vloer met v groef, staat erg mooi.

Wat leuk dat je al een buikje krijgt, dat moet ook wel zo langzamerhand!
Het is zó leuk om straks met het warme weer te pronken met je buik, daarom ben ik ook zo blij dat ik de hele zomer zwanger ben!
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in juni zwanger geworden en heb ik de hele winter met een dikke buik gelopen, sommige mensen wisten toen niet eens dat ik zwanger was. Dat komt gewoon omdat je je buik dan onder een dikke winterjas hebt verborgen. Wat wel weer leuk is aan in het voorjaar bevallen is dat het prachtig wandelweer is, dan kan je dus in de zomer met je baby pronken!
Ach, we hebben het niet voor het zeggen en we mogen  blij zijn dat we uberhaupt zwanger zijn geworden!
Mijn buikje is ook al duidelijk zichtbaar, ik draag al een tijdje positiebroeken door de verstopping maar inderdaad, wat je zegt is waar. Je lijkt ook iets dikker in positiekleding, het zit ook heel lekker waardoor je ook de neiging hebt om je buik een beetje te laten hangen maar dat is niet zo verstandig voor je rug. Dus als je rechtop loopt, je buik zoveel mogelijk bij je houden, dus een beetje intrekken, dat is het beste.

Is jouw mannetje trots op je buikje??
Die van mij kan vooral niet van die andere bulten afblijven, haha

Heb je al cadeautjes gekregen?
Mijn moeder neemt bijna elke keer als ik haar zie wat leuks mee, zoals spuugdoekjes, slabbetjes, een knuffeltje, rompertje of een leuk pakje....ze is helemaal trots en ze zegt dat ze het zóóó leuk vindt al die babyspulletjes, nou ik laat haar mooi snuffelen want we hebben toch dezelfde smaak.

Weet jij al wanneer je de 20 weken echo hebt?

nou genoeg gekletst, ik moet stofzuigen en de was eraf halen anders is Jarno straks weer wakker en dan heb ik nog niets uitgevoerd.

liefs van mij

hoi mamajb;

wat fijn dat je het hartje gehoord hebt!! 7 juli pas weer, dat lijkt ver weg zeg! maar goed de tijd gaat erg snel dus voor je het weet...
6 juli de 20 weken echo, ik weet nog niet wanneer, ga straks maar eens even bellen voor een afspraak, ze hadden gezegd dat je rond de 16 weken moet bellen, nou 15 weken is toch ook rond de 16 weken :)
ik wil ook zo graag bezig met van alles en nog wat, we hebben al wel een babykamer besteld, deze komt overigens nog niet, maar goed nu was hij flink afgeprijsd met gratis box erbij, scheelt toch ook altijd wat!!

Ja lekker pronken met m'n buik in de zomer, geweldig lijkt me dat!! dat is toch de enige keer dat je lekker je buik wilt / kunt laten zien! helemaal super!
vind het echt zo leuk om zwanger te zijn, helemaal nu je het begint te zien! wil het ook zo graag aan iedereen laten zien!
mijn man vind het wel leuk dat je begint te zien dat ik zwanger bent, maar hij vind die andere "" bulten" toch ook veel interessanter haha!!

ja ik heb best al wel wat gekregen, vooral toen we het net verteld hadden! ik heb al een aantal rompertjes, slabbetjes, truitjes etc etc gekregen. wel erg leuk hoor!!!
mijn moeder heeft ook dezelfde smaak als mij, dus dat komt wel goed! gelukkig maar, straks krijg je allemaal dingen die je dus echt niks aan vind he??! mijn schoonmoeder bijvoorbeeld is nogal ouderwets, die komt echt met dingen aanzetten, waarin ik denk uhm, nou ja leuk!! :)
maar goed in ieder geval leuk dat iedereen er zo mee bezig is!!
mijn vader is nog steeds druk aan het schilderen en typen voor het boekje voor zijn eerste kleinkind, wordt erg mooi!! vind het zo leuk dat hij dat doet!
zelfs mijn opa vraagt iedere keer hoe het gaat, normaal is hij niet zo iemand die steeds van alles vraagt, hij probeert het wel maar denkt dat hij dat niet kan, mijn oma was altijd degene die altijd alles bij hield en hij is bang dat mensen nu weg blijven nu zij overleden is! dus hij probeert het om alles bij te houden en vraagt zelfs af en toe of ik wat nieuws gekocht heb! ik vind het toch reg lief dat hij het probeert.

werk jij ook mamajb? ik werk met verstandelijk gehandicapten, zij weten nog van niks omdat het voor hen moeilijk te overzien is, duurt veel te lang voor hen!
moet zeggen dat ik het toch soms wel veel vind, ben nu veel eerder moe, moet het huishouden dan 's morgens doen en dan 's middags en 's avonds werken, maar goed ben al lang blij dat ik geen slaapdiensten meer hoef te draaien.
denk dat als de kleine er is dat ik dan ook wel minder ga werken.

nou dat was het weer,
ga nog even lekker genieten van het zonnetje en nog even wat dingen in huis doen en dan weer werken tot 22:00

liefs, leentje

Ha Meiden,

Daar ben ik eindelijk weer! Pff, we hebben een tijdje in Duitsland rondgevaren. Maar zijn nu deze hele week weer lekker in ons eigen kikkerlandje.
Vandaar dat we de babykamer hebben kunnen laten behangen en we hebben vloerbedekking gelegd! Echt leuk geworden (al zeg ik het zelf)
De wieg is ook helemaal klaar en die staat zelfs al. Nu nog de meubeltjes, maar die komen over 3 weken.
Ik ben trouwens ook afgelopen dinsdag weer op controle geweest en alles was weer goed gelukkig, 'k moet nu om de 3 weken voortaan.

@ Leentje: Leuk dat jullie ook een kamertje hebben uitgezocht, wij zijn denk ik bij dezelfde winkel geweest. Want wij hebben ook een gratis box erbij gekregen. Da's niet verkeerd hé. Maar wij hebben er twee nodig: eentje voor in de stuurhut en eentje in de woonkamer. Die hebben we van mijn pa & ma gehad. Met zo'n lade eronder waar speelgoed, rommel en knuffels op staat.
Straks hebben we hetzelfde kamertje uitgezocht! Ik geloof dat wij de Sunshine ofzo hebben, maar dat zou ik nog ff na moeten kijken.
Leuk dat je nu gaat groeien, kun je de hele zomer showen met je bolle buikje net zoals ik. haha.
Leuk ook trouwens dat je het nu iedereen hebt verteld! Reageerde iedereen goed? Dat is soms ook nog afwachten.

@Mamaita: Wat fijn voor je meid! dat je zo'n goeie echo hebt gehad! Kun je nu lekker gaan genieten.

@Iris: Hoe is het allemaal met jou? 't Gaat hard hé, we zitten alweer bijna op de 25 weken!! Bij ons lukt het nu ook om contact te maken met de kleine! Echt leuk is dat zeg. Als tie zit te schoppen leg ik m'n hand erop en ga ik langzaam naar de andere kant van m'n buik. Een paar tellen later gaat tie daar schoppen! Echt gaaf is dat zeg!
En als ik in bad lig, is het helemaal raak! Je ziet het nu echt ook aan de buitenkant van m'n buik. Heel apart, m'n man vind het ook helemaal geweldig.

@MamaJb: Wat fijn dat jullie het hartje gehoord hebben!! Heerlijk hé.
En laat jezelf maar lekker verwennen door je  moedertje.

Nou meiden, 'k ga ook eens lekker genieten van het mooie weer.
Fijne dag allemaal.

Dag dames,

Ik kom héél even om de hoek kijken....

Leentje, haha, dus jij hebt ook zo ´n man!!
Is hij verder veel bezig met de zwangerschap, leest hij er bijvoorbeeld over of vraagt hij jou veel?
Die van mij helemaal niet, ach ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, het is voor ons allebei de tweede dus we weten wat ons te wachten staat.
Je vroeg of ik werk, ja ik werk voor 20 uur per week in de schuldhulpverlening.
Ik vind dit meer dan genoeg, momenteel vind ik het ook heerlijk om thuis bij mijn kindje te zijn....dat was wel eens anders, maar mensen veranderen.
Toen we nog met zn tweeen waren was ik altijd op pad, we waren bijna nooit thuis. Toen Jarno er eenmaal was moesten we daar hééééél erg aan wennen, dat was niet altijd leuk.

Binnenvaartschipper, ook weer lekker in het land!
Lekker bezig met het kamertje, leuk is dat hé....welke kleuren ga je gebruiken in de kinderkamer?
Wij hoeven alleen maar de muren een andere kleur te geven, wij hebben glasvliesbehang met een houten sierlat er tussen. Onder wordt zachtgroen en boven creme. Verder doe ik niet veel aan het kamertje, de meubeltjes zijn nog zo mooi dat we geen nieuwe hoeven te kopen. Dus dan maar de muren een andere kleur dan lijkt het toch nog anders.
Wanneer varen jullie weer uit en waar gaat de reis dan naartoe?

nou ik ben weer weg!
groetjes mamajb

Nog even een foto van mijn echo toen ik 11 weken en 5 dagen zwanger was...ik weet nu hoe het moet...een foto plaatsen.

hallo,

daar ben ik ook even weer, mijn man is ook vrij en kan dus uitslapen, ik dan dus niet :)
hij slaapt zo onrustig dat ik al even wakker lig, kan ik er net ze goed uitgaan..

binnenvaartschipper; Ik heb nog even op de site gekeken (waar wij onze babykamer hebben besteld) maar kon geen sunshine vinden, was wel even nieuwsgierig.
wij hebben de megane uitgezocht!
wat fijn dat je een box gekregen hebt van je ouders, dat scheelt toch maar mooi!
25 weken alweer, gaat echt snel! hoe voel je je??

mamajb; ja ik heb ook zo'n man haha
mijn man vraagt wel veel aan mij en is bezorgd, dat vind ik wel schattig, maar goed voor ons is ook nog alles nieuw, dit is ons eerste kindje. Ik werk dan met verstandelijk gehandicapten en sommigen kunnen wel eens agressief zijn, mijn man vond dat al niks maar nu helemaal niet meer! Voor mij is dat anders ik weet hoe zij zijn, maar ook hoe ik moet reageren, voor een buitenstaander klinkt dat soms toch anders denk ik.
Ik kan me goed voorstellen dat als je eerst gewend bent altijd weg te zijn, je erg moet wennen als dat niet meer kan! Gelukkig is dat helemaal goed gekomen!
ik vind het nu al heerlijk om thuis te zijn en hoef niet altijd op pad. Komt misschien ook omdat ik meestal 's avonds werk, dus als ik 's avonds vrij ben, vind ik het ook heerlijk om op de bank te hangen.

Hoe gaat het met de rest??

nou ik stop maar weer eens, spring even lekker onder de douche.
fijn weekend allemaal!!

liefs leentje

ps. mamajb; mooie echo foto hoor!!!

nog even snel,

2 juli heb ik mijn 20-weken echo om 14:00... spannend!!!

liefs, leentje

Lieve lieve meiden...
Ik weet niet of jullie nog weten wie ik ben.., maar omdat ik toch een tijdje actief heb meegeklets hier.. wilde ik toch vertellen dat ik op 20 mei ben bevallen van een prachtige zoon. Liam 6 pond 51 cm.
Het was een geweldige bevalling van nog geen 3 uur. Heerlijk thuis.
Ik voel me goed. en grote broer is ook super lief voor de kleine.

Sonica.. heel veel sterkte met jullie verlies..
En Sanpap.. ik hoop dat er voor jullie ook gauw wat moois is weggelegd.

Alle zwangeren.. ik wens jullie een super zwangerschap en net zo'n bevalling.

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan