Namen en betekenis

Hoi hoi,

Ik zie hier soms hele mooie namen voorbij komen. Nou was ik eigenlijk wel benieuwd wat de betekenis is van de naam van jullie kindje(s), wat die naam betekend voor jullie én waarom hebben jullie voor deze naam gekozen?

Liefs Irene

Dan begin ik natuurlijk.

Myrthe: Naam van een altijdgroene heester. Mirte was in de Oudheid en symbool voor liefde, geluk en vruchtbaarheid`.
Do I need to say more? Ons symbool voor onze liefde en geluk. Manlief bedacht hem toen ik 6 weken zwanger was en eigenlijk waren we gelijk helemaal om. Toen ze eenmaal geboren was, bleek ook dat haar grote neef zo geheten zou hebben als hij een meisje zou zijn, des te grappiger (wisten we namelijk niet, en hij is zoontje van de broer van manlief)
Wij wilden een niet al te populaire naam en door de betekenis ervan, wisten we al gelijk dit wordt hem!

nathalia: the lord's birthday.
ze is niet met kerst geboren en we hebben de naam ook niet gekozen vanwege de betekenis ( zijn beide niet gelovig)

nathalia zou caithlynn heetten.
maar wegens omstandigheden ( weer een verhaal appart) zijn we gaan zoeken naar een andere naam.
denk dat iedereen wel zo'n site heeft gezien met allemaal babynamen, je wordt er tureluurs van, zoveel namen zijn er.
ik ging eerst achter de comp.
na behoorlijk wat namen met de letter a te hebben gezien, ben ik overgestapt op de letter N.
daar vond ik nathalie, nethily en nog een paar andere namen.
daarna erwin. niet wetende wat ik voor namen had opgeschreven.
en hij kwam dus met o.a. nathalia.
ik vond het zo toevallig, dat onze namen zo op elkaar leken. en ik wist het oo kgelijk: nathalia wordt het!
volluit heet ze nathalia- amber. (amber op zn engels)

deze naam zijn we ook al overuit.
ook een super mooie naam. heb hem zelf bedacht.
tis wel een bestaande naam, zijn we gisteren achter gekomen.
nu moeten we alleen nog even uitzoeken hoe we die naam moeten schrijven hahahahahahaha.
en nog steeds een 2e naam verzinnen. we komen er maar niet uit.

wij houden van appart. namen die je (bijna) nooit hoort. nathalia hoor je wel veel in polen, rusland en zuid amerika, maar hier in nl niet.
en we vonden het belangrijk dat je er niet op kon rijmen. geen rare dingen, laat ik het zo zeggen.
zoals chris, kattenpis bv hahahaha.

nou, k ga maar stoppen :p

liefs, do

nathalia: the lord's birthday.
ze is niet met kerst geboren en we hebben de naam ook niet gekozen vanwege de betekenis ( zijn beide niet gelovig)

nathalia zou caithlynn heetten.
maar wegens omstandigheden ( weer een verhaal appart) zijn we gaan zoeken naar een andere naam.
denk dat iedereen wel zo'n site heeft gezien met allemaal babynamen, je wordt er tureluurs van, zoveel namen zijn er.
ik ging eerst achter de comp.
na behoorlijk wat namen met de letter a te hebben gezien, ben ik overgestapt op de letter N.
daar vond ik nathalie, nethily en nog een paar andere namen.
daarna erwin. niet wetende wat ik voor namen had opgeschreven.
en hij kwam dus met o.a. nathalia.
ik vond het zo toevallig, dat onze namen zo op elkaar leken. en ik wist het oo kgelijk: nathalia wordt het!
volluit heet ze nathalia- amber. (amber op zn engels)

deze naam zijn we ook al overuit.
ook een super mooie naam. heb hem zelf bedacht.
tis wel een bestaande naam, zijn we gisteren achter gekomen.
nu moeten we alleen nog even uitzoeken hoe we die naam moeten schrijven hahahahahahaha.
en nog steeds een 2e naam verzinnen. we komen er maar niet uit.

wij houden van appart. namen die je (bijna) nooit hoort. nathalia hoor je wel veel in polen, rusland en zuid amerika, maar hier in nl niet.
en we vonden het belangrijk dat je er niet op kon rijmen. geen rare dingen, laat ik het zo zeggen.
zoals chris, kattenpis bv hahahaha.

nou, k ga maar stoppen :p

liefs, do

Minoux....
nergens is een betekenis van deze naam te vinden, dus ik denk dat die er ook niet is.
We wisten dat we een meisje kregen en dus dachten we ook alleen over een meisjes naam na.
We wilden graag een naam die we nog niet eerder hadden gehoord/kenden omdat je anders toch al een associatie bij de naam hebt. Omdat ik dansles geef heb ik ontzettend veel meiden als leerlingen en dat maakte het er zeker niet makkelijker op.
Toen hoorden/zagen we de naam Minoux op tv. We vonden het allebei eigenlijk een leuke en bijzondere naam en....we kenden niemand die al zo heet.
De X aan het eind is een stomme X, maar dat vonden we juist heel apart.
Soms denken mensen dat je het uitspreekt als Minous(ch), maar dat is dus niet zo. Ach...dat maakt ons niet uit. Even zeggen hoe het wel hoort en klaar. Dat heb je met wel meer namen.
Nog altijd vinden wij het een leuke naam. Nu maar hopen dat Minoux het later zelf ook een leuke naam vind, hahaha.
Groetjes, Bianca

Quinten betekent de 5e.
voor ons is het de eerste maar we vonden het beide een mooie en een aparte naam.
we wilden niet gaan vernoemen en mijn ouders wilden niet vernoemd worden.
groetjes lenie

Leuke topic!
Indy had ik al 10 jaar in mijn hoofd voor onze dochter. Het is een engelse naam en betekend indiaan geloof ik whahaha. Maar ze heet Indy Savita Avhan.
Savita, naar mij, betekend zon/licht en Avhan is een naam die mijn vader ooit heeft gehad een sannyassin naam (volgers van de Baghwan, snappie m nog??) De betekenid weet ik zo niet meer oeps. Afgekort is t ISA wat we ook weer een hele mooie naam vinden.
Groetjes!

Leuke topic!
Indy had ik al 10 jaar in mijn hoofd voor onze dochter. Het is een engelse naam en betekend indiaan geloof ik whahaha. Maar ze heet Indy Savita Avhan.
Savita, naar mij, betekend zon/licht en Avhan is een naam die mijn vader ooit heeft gehad een sannyassin naam (volgers van de Baghwan, snappie m nog??) De betekenid weet ik zo niet meer oeps. Afgekort is t ISA wat we ook weer een hele mooie naam vinden.
Groetjes!

Terug
Bovenaan