Namen en betekenis

Heerlijk om over je eigen kindje te kletsen!!
@Hannah, toen jij was bevallen van Leah dacht ik nog; o maar DAT is echt een onwijs mooie naam!Was een beetje jaloers ha ha!

Oke, Lenthe...Wij houden van 'rare' namen, hadden een heel lijstje met nog veel ergere rare namen, maar dat wou ik mijn ouders niet aan doen hi hi!!(Pip, Jip, Ziggy)
Ik was zwanger van Lenthe en wij hadden net daarvoor een heftige periode in ons leven gehad...Was heel ziek geweest, lang in 't ziekenhuis gelegen, brand in huis gehad, definitief gebroken (na het 10 jaar te hebben geprobeerd) met mijn schoonouders etc etc en toen we met de 20 weken echo zelf zagen dat we ons 3e meisje gingen krijgen las ik die dag het blad 'Kinderen'.Daar stond een foto in van een onwijs mooi lief klein meisje met het onderschrift Lente bij.Werd daar zooo vrolijk van, stelde het voor aan mijn man, die vond het meteen geweldig, ik dacht, dan plaatsen we er nog even een sjieke L tussen zodat het toch net even anders is dan het gelijknamige seizoen en zo kwamen we aan Lenthe.Voor ons is ze zeg maar een lichtsprankje na een hoop ellende, net als je na een lange ellendige en koude winter (zeg maar zoals nu) erg behoefte hebt aan de lente...Dus na onze ellendige periode kwam daar ons Little Spring Girl!En daar hadden we erg veel behoefte aan!
Voluit heet ze Lenthe Lynn Clarien.
Clarien is de naam van mijn moeder, m'n allerbeste vriendinnetje en Lynn vond ik gewoon een ontzettend mooie naam, en stond eigenlijk erg mooi tussen de 2 namen in.

Luka heet voluit Luka Alexander Michiel, vernoemd naar mijn 2 broers (Sander en Michiel) en mijn vader
(Michiel).

Verder hier nog ons 1e kindje: Noa.Ben nooit echt bezig geweest met de letterlijke betekenis van de namen, maar meer wat wij erbij voelen.Noa heet voluit Noa Liza.Ze is vernoemd naar mijn overleden zusje Liza.

Kindje 2, ook een meisje heet Jade (geen Djeed, vinden we echt vreselijk klinken, gewoon Jadu zeg maar)Zij heet voluit Jade Roma.Waren destijds op vakantie in Italie (zomer 2003) toen we besloten dat we een 2e kindje wilden.Dus de daad bij het woord gezet, waren 2 weken terug van vakantie en was zwanger.Jade Roma, tuurlijk met een knipoog naar Italie, maar vooral ook omdat later bleek dat Roma een versmelting was van mijn naam (Roos) en die van mijn man (Marco).Kortom, Jade is vernoemd naar haar papa en mama.

Kindje 3 Lenthe en kindje 4 Luka heb ik al gehad dus hierbij de cirkel rond wat betreft ons kindercreche hier ha ha!!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan