Emma betekent de grote, de sterke. Wij vinden het een prachtige naam. Wij hebben deze naam bedacht toen we probeerden zwanger te worden. Ik had toen nog nooit naar top 10 namen gekeken. Bovendien werkte ik in Rotterdam Zuid, waar je de naam Emma niet veel hoort. Vlak voor ik wist dat ik zwanger was overleed mijn moeder en in een brief die schreef en in de kist heb meegegeven heb ik geschreven dat als ik een dochter zou krijgen we haar Emma zouden noemen. Een kleine week na de crematie had ik een positieve test in mijn handen. Door alles wat er gebeurt was was ik helemaal vergeten dat ik al ruim overtijd was. Natuurlijk hebben we haar toen Emma genoemd.
En Renske betekent de met lauweren bekranste. En een lauwerkrans wordt gegeven aan een overwinnaar. Wij vonden het een mooie naam en mijn broer zou zo hebben geheten als hij een meisje was geweest (en later bleek dat ook mijn neef zo zou hebben geheten als hij een meisje was geweest) Een familienaam die nog nooit gebruikt was.
Wij vonden het trouwens gewoon mooie namen en later hebben we gekeken naar de betekenis.
En Renske betekent de met lauweren bekranste. En een lauwerkrans wordt gegeven aan een overwinnaar. Wij vonden het een mooie naam en mijn broer zou zo hebben geheten als hij een meisje was geweest (en later bleek dat ook mijn neef zo zou hebben geheten als hij een meisje was geweest) Een familienaam die nog nooit gebruikt was.
Wij vonden het trouwens gewoon mooie namen en later hebben we gekeken naar de betekenis.