Namen en betekenis

haha het gaat lekker op het forum had het net ook bij een ander topic dus ben benieuwd hoe vaak ik hier zo kom te staan.

ik heb net nog even gezocht op het net, maar kon geen naamsbetekenis vinden van onze dochter.
maar voor ons zit er wel een betekenis aan vast (sommige weten het al hihi)
wij zijn op huwelijksreis geweest naar griekenland naar het plaatsje 'eloundavilage' we vonden de naam elounda al erg mooi toen. terug gerekend kan het haast niet anders dat ze daar gemaakt is (hihi) en toen we wisten dat ze een meisje werd hebben we voor deze naam gekozen.
een jongens naam hadden we al heel lang maar geen meisjes naam.
in de mei vakantie of de zomervakantie misschien weer een weekje weg eens zien of we daar een leuke naam tegenkomen hahaha

groetjes linda

Leah betekent Antilope, dat hebben we dus niet direct vanwege de betekenis zo uitgekozen.
Voluit zijn haar namen: Leah Luciana.
Luciana betekent: Wonderlijk licht. Bovendien is Luciana vernoemd naar het veel te vroeg geboren (overleden) broertje Lukas* (met 20 weken zwangerschap). Wij vonden dus de vernoeming en de betekenis (want Leah is echt ons lichtend wondertje na 2 miskramen en een vroeggeboorte) van Luciana erg mooi.....

Leah betekent Antilope, dat hebben we dus niet direct vanwege de betekenis zo uitgekozen.
Voluit zijn haar namen: Leah Luciana.
Luciana betekent: Wonderlijk licht. Bovendien is Luciana vernoemd naar het veel te vroeg geboren (overleden) broertje Lukas* (met 20 weken zwangerschap). Wij vonden dus de vernoeming en de betekenis (want Leah is echt ons lichtend wondertje na 2 miskramen en een vroeggeboorte) van Luciana erg mooi.....

nathalia heet volluit nathalia amber.
amber omdat ik vanaf mn 11e heb geroepen:
als ik kindjes krijg, gaan ze chris en amber heten!
maar erwin vond amber niet leuk voor de eerste naam, wel voor de 2e :D

ik zelf heet christine dominique.
roepnaam dominique.
mn ouders vonden dominique christine niet leuk staan, maar wilde wel dominique als roepnaam hahahahaha.
afgekort cd :S

als nathalia een jongetje had geweest had ze christiano jason geheetten.
afgekort chris :p

en mijn vader vond voor mih elvira wel mooi.
mn moeder vond het een verschrikkelijke naam hahaha.

liefs, do

nathalia heet volluit nathalia amber.
amber omdat ik vanaf mn 11e heb geroepen:
als ik kindjes krijg, gaan ze chris en amber heten!
maar erwin vond amber niet leuk voor de eerste naam, wel voor de 2e :D

ik zelf heet christine dominique.
roepnaam dominique.
mn ouders vonden dominique christine niet leuk staan, maar wilde wel dominique als roepnaam hahahahaha.
afgekort cd :S

als nathalia een jongetje had geweest had ze christiano jason geheetten.
afgekort chris :p

en mijn vader vond voor mih elvira wel mooi.
mn moeder vond het een verschrikkelijke naam hahaha.

liefs, do

Terug
Bovenaan