namen van je kindje

Ik vind het altijd grappig om te lezen dat sommige namen hebben die niet lijken op hun roepnaam. Beetje van hij heet Cornelis Marinus...en we noemen hem KEES haha Ik hoor dat soort dingen vaak in mijn omgeving en kan er altijd weer om lachen.
Mijn kinderen heten trouwens Sven Benjamin en Mirthe Michelle

Kay is vernoemd naar een jongetje uit een sprookje genaamd "de Sneeuwkoningin" waar ik vroeger gek op was.. Mijn ouders moesten het zo vaak voorlezen en riep toen al dat ik dat zo'n leuke naam vond. Alleen wist ik toen nog niet dat het daar de "Engelse"   naam Kay was. Wij hebben dus de  Noorse/Finse Kay.. Gewoon op z'n Nederlands uitgesproken zeg maar.
Nu dus ons eigen sprookje waar onze Kay de hoofdrol in speelt

Wel vernoemd dus, maar niet naar een familielid. Mag dat ook haha..

Esmé mv Kay

Lukas heeft voluit Lukas Remco. Ik wilde graag dat hij twee namen kreeg. We hebben wel gekeken naar de namen van opa's (John of Jan Jacob   / cor(nelus) of peter) maar dat vonden we alle twee niet klinken.

Ik vond Lukas Remco wel leuk. Maar mijn man vond het in eerste instantie niets. Want...hij heet Remco en vond het raar om zijn zoon naar hem te vernoemen. Ik vond dat dus niet raar.   En ik heb mijn zin gekregen (jippie!)

Annemieke

Mijn oudste, Merijn, heet voluit: Merijn Marinus Franciscus (Marinus naar zijn overleden opa, de vader van Marcel en Franciscus naar mijn vader. Merijn is overigens ook een afgeleiding van de naam Marinus wat wij als eerbetoon hebben gedaan.

Siebe heet voluit: Siebe Laurentius Hubertus (Laurentius wederom naar de tweede naam van mijn vader en Hubertus naar de opa en broer van Marcel)

Groet Fonske

+          

Hoi hoi,

Wij hebben onze zoon ook vernoemd.
Hij heet Stephan ( zijn roepnaam) Arie (naar mijn opa, die helaas een maand voor Stephan zijn geboorte is overleden. Maar we hebben het mijn opa nog wel kunnen vragen gelukkig wat hij er van vond. en hij en oma waren dan ook bere trots ) en Jacobus ( naar zijn vader en mijn schoonvader)

Groetjes Pam..

Terug
Bovenaan