net gestopt met anti conceptie na 12 jaar.. vragen!

Hoi sollune, hoe is het er mee?
Ik merk volgens mij zelf geen verschil, spiraal of niet. Dat had Ik wel toen ik een paar jaar geleden stopte met de pil. Zat lekkerder in mijn vel en had veel minder vaak hoofdpijn.
Weten mensen in jouw omgeving dat je gestopt bent met de pil?
Groetjes

Hoii, ja goed hoor met jou??
Oh oké. Zou de pil dan toch net wat meer doen dan bv spiraal..
Nou zeg maar mijn gezin in zijn gezin weten t, t voelde fijn om ze te betrekken in deze fase :) en twee vriendinnen en een vriend van hem. Wil t toch delen op 1 of andere manier

Ja ook prima! Is dit jullie eerste kindje en hoe oud ben je eigenlijk? Wij hebben het alleen 2 bevriende stellen verteld, ik wilde voorkomen dat iedereen zou gaan opletten of ik dikker werd, of geen wijn meer zou drinken, haha! Nu een beetje spijt van die afspraak, inmiddels 8 maanden bezig wil ik het toch wel met bijvoorbeeld mijn zus kunnen delen... Maar mijn vriend ziet dat allemaal niet zo zitten, hij wilt niet dat mensen er steeds over beginnen en vragen stellen..
Nou sollune fijne zaterdag en tot horens. Groetjes

Ja dit gaat ons eerste kindje worden als we gezegend zijn met een gezonde portie vruchtbaarheid :)
Ik ben 31 en vind de leeftijd ook spannend haha, nou ken ik veel mensen die na de 30 aan kindjes beginnen en bij wie het prima is gegaan maar ze zeggen dat t na je 30e qua vruchtbaarheid hard naar beneden gaat.. Maar goed ik heb nu mn liefde gevonden 3 jaar geleden en ben er nu pas aan toe.
Ik vind t fijn dat ik t met mensen kan delen. Ik drink bijna nooit maar zij weten ook dat ik nu al niet meer ga drinken (behalve als ik ongesteld ben misschien een glaasje mocht ik zin hebben)
Heb ook gezegd dat ik erover begin en dat ik niet wil dat zij dat doen en dat respecteren ze. Ook fijn al dat deze mensen achter je staan en je toewensen dat alles goed gaat. Dat voelt ook goed. Snap dat je het met je zus wil delen.. Kun je dat niet gewoon doen? En hoe oud ben jij? En ook de eerste

Ik ben 26 en dit wordt ook ons eerste kindje! Ik ben er eigenlijk al wel een jaar of 2 aan toe maar mijn vriend had meer tijd nodig. We kennen elkaar al 10 jaar en zijn 7 jaar samen. Ondertussen is hij er ook helemaal klaar voor en kunnen we niet wachten tot het zover is. Ik heb altijd al gedacht dat het bij ons niet meteen raak zou zijn, was een voorgevoel.
Dat is een goede afspraak die je met je familie en vrienden hebt gemaakt, ik zei gisteren toevallig hetzelfde tegen mijn vriend, dat we ze zoiets kunnen zeggen.
Het voelt niet goed om het tegen mijn zus te vertellen zolang mijn vriend dat niet wilt. Maar ik hoop wel dat hij zich nog bedenkt want het voelt ook niet goed om zoiets belangrijks in mijn leven niet met haar te delen...
Ik heb in het begin ook minder alcohol gedronken maar nu let ik er inmiddels minder op. Ik begreep ook dat de eerste 6 weken van een zwangerschap het kindje nog niet binnen krijgt wat jij binnen krijgt, bijv. alcohol of medicijnen. Dus het kan volgens mij niet zoveel kwaad.

Aahh al zolang samen, heerlijk, dat je nu ook samen een kindje wil.
Kheb n zwak voor liefde haha, kan heel gelukkig worden van anderen :)
Nee ik bedoel ook niet achter zn rug om :) maar met hem jou gevoel bespreken. Komt vast goed.. (Hoe oud is je zus? Heeft zij kinderen?)
En alcohol.. Ik las dat t dus ook slecht kan zijn als je alcohol op hebt tijdens de bevruchting, zowel hij als jij, vandaar dat ik t niet durf.. Mn vriend ook niet.
Of hoe staan jullie daarin?

Terug
Bovenaan