net gestopt met anti conceptie na 12 jaar.. vragen!

Goeiemorgen dames.
Fijn dat jullie de eisprong zo duidelijk voelen. Ik heb altijd wel een weekje last van van alles. Beetje kramp in bekken, andere afscheiding, pukkeltjes. Maar hou gewoon de app aan en probeer in die week om de dag sex te hebben. Heb zon app en nu 1 x eerder ongesteld geworden dan die app aangaf en vorige maand precies op tijd. Ben dus deze maand benieuwd of het echt weer op die dag is, hoop natuurlijk niet of eerder. M'n cyclus is nu namelijk 34 dagen en dat is laaaaaang. Hahahah

Ja lastig hè.. Je wil niks verwachten ivm teleurstelling, maar stiekem denk je er veel over na! Ik denk er best veel aan, behalve als ik aan t werk ben. Het is toch iets in je leven waar je mee bezig bent, lastig uitschakelen haha.

Werkt die app ja? Ziet ie ook dat er langer dan 28 dagen tussen de cyclus zit?
Is lang 34 ja hahaha

Ik vraag me af hè, stel je hebt echt sex tijdens je ovulatie gehad en je wordt niet zwanger, waar ligt dat dan aan en waarom lukt het een paar maanden ineens wel?

Ik heb ook zo'n soort app. Je moet gewoon steeds aangeven wanneer je ongesteld bent geworden. In het begin rekent hij 28 dagen maar als jij steeds ongesteld wordt na bijvoorbeeld 34 dagen, stelt hij zich bij en gaat hij uit van het gemiddelde. Je kunt er ook op zien wanneer ongeveer je eisprong is en je vruchtbaarste dagen. En je kunt aangeven van welke symptomen je last hebt zodat het de volgende maand makkelijker wordt om je eisprong te herkennen. (Als je iedere maand rond die tijd last hebt van bepaalde symptomen bijvoorbeeld).
Bij mij zit er ook een optie op om aan te geven of je een ovulatietest gebruikt hebt en of die positief of negatief was. Handig dus!

Sollune, mijn gynaecoloog vertelde dat dat met allerlei factoren samen hangt, vaker dan wij weten worden vrouwen wel zwanger maar loopt uit op een miskraam rond de tijd dat je eigenlijk je menstruatie zou hebben, dus dan merk je er waarschijnlijk niks van!
Hij zei, eigenlijk is de mens in vergelijking tot de dieren niet echt vruchtbaar, kijk maar naar een hond, die krijgt na een bevruchting meestal een paar puppies!

Ja haha. Merken jullie verschil bij jezelf met en zonder anti conceptie?
Ik dacht nl dat ik er nooit iets van merkte, maar sinds ik ben gestopt ben ik 2,5 kilo kwijt, voel ik me relaxter, voel me ehm zelfverzekerder, meer libido (maar kan ook psychologische oerdrang naar zaad zijn ;p), minder drang naar eten (snacken, deed ik al niet veel maar nu bijna nooit zin) en ben echt heeell moe kom mn nest echt bijna niet uit..
Maar kan ook allemaal komen natuurlijk door t idee van t stoppen? Naja, jullie ervaring??

Terug
Bovenaan