Net Nieuwe baan,wat moet ik doen?

Hallo,
ik wil toch ook nog even reageren. Aangezien wij zelf een bedrijf hebben snappen wij de situatie ook van de andere kant. Toch willen we je aanraden het nog niet te vertellen. In de eerste plaats omdat je idd nog niet drie maand bent. Dan vertel je het immers eigenlijk nog aan niemand (behalve geliefden ofzo). Daarnaast krijgt je werkgever ook een subsidie van het UWV, dus het kost hun niks. Natuurlijk niet ideaal wat betreft het persoonlijke aspect, maar je stelt je eigen baan wel safe. En natuurlijk niet bij elk krampje thuisblijven maar laten zien wat je kunt (tenzij je je natuurlijk echt slecht voelt).
groetjes en succes!

Inderdaad vind ik ook: je bent pas 5 weken zwanger, dus gewoon nog niet vertellen. Met 3 maanden is vroeg genoeg.

Je kan wel zeggen eerlijkheid duurt het langst, maar aan je vorige werkgever had je het toch ook niet meteen verteld?
En je moet ook aan jezelf denken, stel dat je ontslagen wordt? Dan heb je geen baan meer!! Zwangerschap is geen ziekte, maar werkgevers zijn vaak toch niet zo blij als je zwanger schijnt te zijn.

Ik zou het dus nog niet vertellen, nog eerst maar even een tijdje afwachten.

Groetjes R.

Sorry cindy83 maar een werkgever kan en mag je niet ontslaan omdat je tijdens je sollicitatiegesprek niet eerlijk was over je zwangerschap. Ze mogen namelijk de vraag helemaal niet stellen in zo'n gesprek en dus mag je er ook over liegen. Hier zijn ook echt rechtzaken over geweest. Dus als dit een collega van jou wel overkomen is heeft je werkgever een fout gemaakt en heeft ie mazzel dat jouw collega dat niet aangevochten heeft.

Ik zou als ik in jouw schoenen stond wachten tot na de proeftijd. Nu is het toch nog vroeg om het te vertellen en als je ook nog eens wacht tot na je proeftijd dek je jezelf wat extra in. Enne.. wat maakt 't voor het bedrijf nu uit: nu zwanger of over - ik roep maar wat - een jaar?

Hoi rommeldebom,

Nee als ik ontslagen wordt heb ik geen baan meer,maar dan heb ik wel recht op een ww uitkering ofzo en dan kan ik na me bevalling rustig op zoek na een nieuwe baan!En als ik ontslagen wordt in me proeftijd(als ik het nu dus zou vertellen)heb ik recht op niets,dan zit ik zonder inkomen!En dat kan nu niet met een kindje straks!!En nee mijn vorige werkgever wist niet dat ik zwanger was,toen was ik ook nog niet zwanger.En op me sollicitatie van deze nieuwe werkgever wist ik zelf nog niet dat ik zwanger was.

Hoi Cindy83,

Als jou collega daar echt om is ontslagen en dat staat ook in haar ontslagbrief.Zou ik haar aanraden een rechtzaak te beginnen.Ze mogen je daar NIET om ontslaan,je mag je zwangerschap verzwijgen tot een maand voor je uitgerekende datum.Dus jou werk mag haar daar helemaal niet om ontslaan!

Hoi Griebelbaby,

Jorick bedoelt alleen mogen ze eventueel  me contracht niet verlengen na een half jaar,dan zit ik wel veilig.Ik hoop gewoon dat ze me contract daarna verlengen!

hoi meiden,

Ik heb hetzelfde meegemaakt. In februari heb ik mijn sollicitatie gehad en  op 12 maart is mijn contract ingegaan voor een half  jaar. Op 22 maart  ben ik erachter gekomen dat ik zwanger was. Ik was toen 9 weken ongeveer. Dus ja ook ik net 10 dagen aan de slag en in mijn proeftijd. Aangezien ik in de beveiliging zit, zit ik ook met mijn uniform. Ik heb het nog 2 weken voor mij gehouden maar toen we de uniform aan moesten laten meten opnieuw kon ik het niet langer voor mij houden omdat het toch steeds niet zou passen. Zelfs toen zat ik nog in mijn proeftijd en was ook nog bezig met een cursus die ik moest halen om verder met mijn werk te kunnen gaan. Ik was ook bang om het te vertellen en dat ze mij misschien express zouden laten zakken omdat ze mij niet zo maar mochten ontslaan. Ik heb toen mijn baas apart geroepen en verteld dat ik zwanger was en dat ik gewoon eerlijk tegen hem wilde zijn ivm het passen van de uniformen.  
Hij reageerde heeeeeeeel positief en ja ook hij vroeg hoe ver ik was maar verder ging hij er niet op door. Hij was allang blij dat ik wilde blijven werken zolang het kon en ook daarna wilde blijven werken.
Nu is mijn contract in september afgelopen en dat is net  voordat ik met verlof ga. Ze hebben mij al verzekerd dat ik mij geen zorgen  hoefde  te maken en dat ik gewoon zoals beloofd bij de sollicitatie een vast contract krijg.

Ze zijn zelfs heel medelevend en heel blij met mijn zwangerschap want het is voor hun ook de eerste keer dat ze met een zwangere te maken hebben.  ``de eerste telg van het bedrijf`` hebben ze het iederen keer over.

Dus zo zie je maar  het kan ook heel anders lopen. En als jij gemotiveerd bent in je werk en je kan nog  laten zien wat je kan dan zou ik mij geen zorgen maken. Ze gaan je eerder ontslaan omdat je teveel ziek bent geweest dan dat ze weten dat je zwanger bent.

Groetjes evelien

23w 1d  

Terug
Bovenaan