net zwanger (bijzondere situatie)

En van mij ook nog maar eens: VAN HARTE !!

Erg leuk en zeker dat jullie zo in goed overleg met de (draag)moeder alles hebben kunnen regelen. Ik denk dat Daisy het niet zo gelezen heeft, omdat zij het zich niet kan voorstellen dat een moeder haar kindje "afstaat", maar wat ik van jou heb begrepen is dat de (draag)moeder een (grote) rol blijft spelen in het leven van jullie kindje, (en zoals  je al schrijft, ze dat ook nu al doet), ook al wordt het jullie kindje. Ik neem ook niet aan dat jullie daar zelf heel anders over denken? Ze is na de bevalling toch niet spontaan  "moeder-af"? Een moeder blijft moeder, ook al wordt het kindje ergens anders opgevoed. Dat is toch ook zo bij 2 mensen die gaan scheiden en waarbij de kinderen bij een van de ouders gaan wonen. De ander blijft dan toch ook altijd de vader/moeder ook al verzorgt hij/zij de kinderen niet meer zelf? Het kindje wordt in dit geval opgevoed in een gezin van 'toevallig'  2 mannen die beide zelf de verantwoordelijkheid en taak op zich nemen.

Het is inderdaad wel een onderwerp waar de meningen sterk over verdeeld zijn, maar juist door dit soort dingen en door erover te praten  kom je veel te weten over andere opvattingen en kun je misschien wat meer begrip opbrengen voor anderen  in tegenstelling tot voorheen.

En dromer... het is ook normaal dat je er soms "niet helemaal bij bent" hoor, het is ook iets heel bijzonders en daar mag je best wel even de kluts door kwijt zijn !!

Zodra jullie de eerste echo hebben gehad, zullen jullie de foto vast niet meer loslaten ! Dat is toch een beetje het "levende" bewijs vond ik, dan hartje luisteren na een paar weken, ook weer zo'n mijlpaal, en verder gewoon lekker dingetjes kopen, boekjes lezen, en dromen... ook heeeeeel belangrijk !!

Geniet van de tijd, want het gaat hard...

PS: wij zijn in verwachting van een tweeling.... en jullie (draag)moeder is ook al wat ouder (ik ben 35) en de kans erop neemt dan ook toe, dus wie weet !!!!  We horen het natuurlijk graag zodra jullie iets meer weten !!

Groetjes Marasje

HOI DROMER30

WANT ONTZETTEND LEUK DAT JULLIE EEN KINDJE KRIJGEN.
EN WAT ANDERE MENSEN OOK ZEGGEN OF DENKEN,JULLIE ZIJNER HARTSTIKKE BLIJ MEE EN DAT TELT TOCH.
GEFELICITEERD.

GROETJES PATRIES(26 WEKEN ZWANGER TWEEDE KINDJE)

Van harte gefeliciteerd met dit kleine wonder!! Super hoor!!

En tja, die eerste weken.. die blijven natuurlijk altijd spannend.. Mijn vorige zwangerschap duurde 10 weken, geen vuiltje aan de lucht en toch was het niet goed. Dus zelfs als je het zelf draagt, heb je geen garanties dat het goed gaat en kan je lichaam je nog best voor de gek houden.

De enige goede raad die ik je kan geven is: geniet ervan, elke dag opnieuw en vergeet je angsten. Je bent echt niet minder verdrietig als je nu een reserve in gaat bouwen en op je hoede blijft. Wees blij!! Dat geeft een veel fijner gevoel dan de angst dat het fout kan gaan in je achterhoofd!

En wat fijn dat jullie zo'n lieve vriendin in jullie omgeving hebben die een kindje wil dragen. Voor haar is het natuurlijk net zo'n bijzondere ervaring als voor jullie! Ik zit niet in een dergelijke situatie en kan me niet voorstellen hoe ik zou reageren als een dergelijke vraag aan mij gesteld zou worden, maar ik denk wel dat het het allermooiste cadeautje is wat je aan je beste vrienden kunt geven.

Dus paps! Genieten maar!! En haha.. die rare dingen horen inderdaad bij de hormonen.. haha..

Groetjes, Harma
13w

hai hai

Ik doe ook nog even een duit in het zakje waarom ook   niet... ik
ben dan al wel weer ruim 30 weken zwanger van nummer 2 maar...

Dat van die hormonen bij mannen las ik pas dat schijnt toch ook te
kloppen, wanneer een man vader dreigt te worden ( ow leuke woordkeus
haha) dan maken ze meer vrouwelijke hormonen aan maar omdat die niet
thuis horen in dat lijf kan je er flink van van slag raken..

Enne verder is het natuurlijk ook niet niks om papa te worden... maar veel succes met zijn 3en

Liefs Jip

Hoi Dromer,

GEFELICITEERD!!!! Geniet maar lekker van jullie a.s vaderschap.... Ik heb zelf net afgelopen woensdag een test gedaan en wonder boven wonder gaf die aan dat ik zwanger ben...... Heel dubbel af en toe, want in 2004 heb ik een miskraam gehad na 3 jaar zelf klussen en uiteindelijk met de hulp van het ziekenhuis. Dus mijn zwangerschap van nu maakt me erg blij maar soms ook erg onzeker hoor... Zal het nu wel goed gaan?? Ik ben vol goede moed en altijd erg positief, dus ik geloof er zeker in. Concentreren op mijn werk vergeet het maar ;-) maar ach dat begrijpen ze vast wel ( als ze het weten dan)
Dus droom er maar lekker op los, en ga de a.s. mams maar maar ook de a.s. papa's maar  lekker verwennen, en probeer te genieten met zijn drieen van deze bijzondere periode.

Dikke knuffel,

Tridje

Super hoor! Gefeliciteerd!
Ook heel speciaal zeg, dat jullie vriendin dat voor jullie wil doen! Jullie moeten wel een heel goede band hebben!
Even een zakelijk vraagje: hebben jullie ook een contract afgesloten? Of gaan jullie op goed vertrouwen met elkkaar in zee? Is misschien een rare vraag, maar ook al hebben jullie een hele goede vriendschap met elkaar, het zou niet vreemd zijn als jullie een contract hebben afgesloten. Ja, hoe gaat zoiets eigenlijk?
En als jullie dat niet hebben gedaan, of gaan doen, ook heel begrijpelijk natuurlijk. Lijkt me toch ook wel moeilijk hoor!
Het lijkt me voor jullie vriendin (als ik even naar mijn eigen ervaring als moeder kijk) wel moeilijk om het kindje   'af te staan' (ze blijft wel een belangrijke rol spelen schreef je).
Heel veel succes en lekker 'zwangeren' met z'n twee!

Lieve dames, meiden en idereen die meeleest,

Heel lef van jullie om zo te reageren. Alle lieve woorden en reacties, maken het voor mij extra makeklijk en leuk. Ik geniet elke dag steeds iets meer van het feit dat we zwanger zijn.
Vanochtend weer een test gedaan en de stip was er vrijwel direct het is toch echt waar!!!!!

kan mijn geluk niet op.

Wat betreft de draagmoeder. Zij heeft al zolang als ik haar ken gezegd dat ze dat zou willen en kunnen doen. Ik heb meer dan 1000% vertrouwen in haar en heb er geen moment aan getwijfeld dat ze van gedachten zou veranderen. Ze heeft zelf al twee lieve jongens en inderdaad dit is het mooiste cadeau wat je ooit van iemand mag krijgen.

En wat betreft die hormonen als vader en die ook voelen. Ik ben de laatste tijd misselijk hahah (zou het?) , van die golven van missleijkheid die ineens komen en gaan. Of komt het gewoon door de griep die heerst? ik denk liever door het eerste.

gr Dromer30
bedankt nogmaals voor de lieve woorden

hoi hoi
nou bij deze wil ik jou en je vriend van harte feleciteren en je welkom heten op dit forum.
vindt het heel erg leuk voor jullie dat jullie een draag moeder hebben gevonden en ook heel erg knap van haar dat ze dit voor jullie wil doen.
ik wens jullie een hele fijne zweangerschap toe en met je vragen en onzekerheden ben je hier op het juiste adres.
liefs sil

Terug
Bovenaan