net zwanger (bijzondere situatie)

Gefeliciteerd en leuk dat je je zo inleeft.

Wel raar he dat twee vrouwen wel samen een kind mogen opvoeden en dat dat bij twee mannen niet zou mogen.   Als jullie een goede regeling hebben en jullie voelen je er goed bij dan zal het met jullie liefde voor jullie kind ook wel goed komen.

Wat betreft de opmerking een kind heeft een vader en moeder nodig. Ik ben van mening dat een kind een vader- en een moederfiguur nodig heeft, en dan hoeft er niet perse een biologische band te zijn. Jullie vriendin blijft een rol in het leven van het kind spelen dus het kind ziet ook geregeld een vrouw.

Miep

Hoi dromer,

Misselijk? Je bent gewoon solidair. Toch heerlijk als je er zo van mee kunt genieten.
Wat dat betreft is het zo jammer dat mannen niet zwanger kunnen zijn.
Heerlijk dat getrappel in je buik (de rest vind ik wat minder maar goed, ik ben dan ook zo'n uitzondering die tot de bevalling misselijk en ziek blijft).

Geniet er gewoon intens van!

Kus Syl

Hallo Dromer,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Misschien is de site www.vaderschap.org een leuke site voor jullie.
Hierop kun je de zwangerschap bijna van minuut tot minuut volgen en
elke week een nieuwe afbeelding van hoe je kindje zich ontwikkeld.

Ik kijk zelf wel bijna elke dag even (ben vandaag 32 weken zwanger van de derde) en ik vind dit een hele leuke site.

Groetjes,

Roelfina

Hallo allen (en Dromer uiteraard!),

Ik wist niet eens dat  er nog mensen bestonden die uberhaupt durven te roepen dat een kindje niet zou mogen opgroeien bij twee mannen (of twee vrouwen). "Een kind heeft een vader en een moeder nodig...". Mogelijk ja, dit is de meest bekende en sociaal geaccepteerde situatie. Ik denk dat het heel erg belangrijk is dat een kind alle liefde krijgt dat het nodig heeft om een stabiel persoon te worden. En waarom zouden twee mannen (of twee vrouwen) die portie liefde niet kunnen geven? Wat is dan volgens de mensen die 'daar tegen zijn' het keerpunt waarop het mis zal gaan? You tell me, want ik zie het niet. Dromer, ik wens jou en je partner een hele fijne periode toe. Uiteraard ook voor de draagmoeder, wat een fantastische vrouw moet zij zijn om jullie hiermee te willen helpen zeg! Fijn dat ze een close friend is. Zullen haar kinderen later ook weten dat jullie kindje hun halfbroertje/-zusje is? Heel veel geluk, fijne zwangerschap gewenst (met hopelijk toch weinig misselijkheid, hahaha!!) en jullie zullen vast twee supertrotse pappa's zijn straks!

Groet,

Anouk

Dromer,

Gefeliciteerd zeg, wat leuk. Spannende tijd voor jullie zeg. Gun julie alle geluk van de wereld met jullie kleine dadelijk.

Hai Dromer!

Wat ontzettend geweldig voor jullie dat jullie in verwachting zijn van
een kindje. Mijn beste vriend is zelf homosexueel en ik heb in het
verleden ooit eens tegen hem gezegd dat ik best draagmoeder zou willen
zijn voor hem en zijn vriend. Nu had hij nog geen kinderwens, en ik
moet zeggen dat als ik er nu overna denk het me toch wel erg moeilijk
lijkt.

Met mijn dochter had ik meteen na de geboorte meteen zó'n band, dat ik eigenlijk wilde dat niemand haar af zou pakken.

Ik heb dus grote bewondering voor jullie lieve vriendin, die het
allemaal gewoon voor jullie doet, echt super! Heel veel plezier, geniet
ervan, en inderdaad, alvast een rompertje met "mijn papa is de liefste
papa van alle papa's" kopen kan echt geen kwaad ;-)

Lynn

Terug
Bovenaan