net zwanger - juni 2010 uitgerekend

Hoi Hoi,

Wat goed...de lijst zwangeren wordt steeds langer!!!

Ik zal het even wat uitgebreider uitleggen allemaal: Van Ninthe* ben ik in ronde 8 zwanger geraakt, we waren door het dolle heen toch had ik steeds het gevoel dat er iets niet helemaal goed zat.
Bij de 20-weken ging mijn man met de gedachte heen "leuk krijgen we te horen of het jongen of meisje is" en ik ging heen met het idee "hmmm straks heeft het kindje alleen een bovenarm ofzo"

Uiteindelijk vertelde de echoscopist dat hij vermoedde dat ons kindje een open ruggetje zou hebben, de volgende dag zaten we in het umcg en daar vertelde de gyn dat ons kindje idd spina bifida had en wel in de ergste vorm.
Ze zouden haar niet gaan operenen na de geboorte omdat dit geen zin zou hebben, ze zou te vroeg geboren worden omdat dit ook gepaard gaat met een waterhoofdje en zou max 3 dgn leven met ontzettend veel pijn.
We werden voor de moeilijkste keuze van een ouder gezet...zwangerschap uitdragen en je kindje 3 dgn heel erg zien lijden, of de zwangerschap afbreken dan zou het kindje snel en pijnloos overlijden.

Voor ons was de keuze al gemaakt, we wouden geen kindje op de wereld zetten om pijn te laten lijden, en daarom ben ik met 21wk en 3dgn ingeleid...Na een bevlling van 46 uur is Ninthe* op 18 november 2006 met een zwangerschap van 21wk+5dgn geboren.
Ze kwam levend ter wereld en is een uur na de geboorte ingeslapen.

Helaas bleven er placentaresten achter in mijn baarmoeder en mijn cyclus kwam dus niet op gang, eind januari ben ik toen gecurreteerd op placentaresten, en daarna werd ik maar 1x ongesteld want op goede vrijdag had ik een positieve zwangerschapstest...helaas precies een week later op vrijdag 13 april kreeg ik een miskraam...
Daarna was mijn cyclus een ramp, maar toch ben ik in augustus opnieuw zwanger geraakt, na een zeer stressvolle, zenuwslopende, zware zwangerschap is Nova met 39 weken geheel gezond ter wereld gekomen.
Wij stonden onder strenge controle, om de 2 weken ging ik op standaard controle en ik mocht zo vaak een echo hebben als ik wou...

Alhoewel ik nu wel iets rustiger ben, omdat ik weet dat het bij ons ook goed kan gaan, ben ik wel gespannen...zwanger zijn is gewoon niet echt voor mij weggelegd.
Het onbezorgde is ons afgenomen en dat komt nooit meer terug, hoeveel echo's ik ook krijg ik en pas gerust als ons kindje gezond in mijn armen ligt..
Maar we maken het er het beste van, hierna willen we niet nog meer kindjes..dus ik wil wel zo goed mogelijk genieten van deze laatste zwangerschap...

Zo een heel verhaal, ik hoop dat ik niemand bezorgt heb gemaakt, want meiden...de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed...en we moeten allemaal positief blijven...

Dikke kus

Hallo!

Gefeliciteerd allemaal!!

Ben nu precies 5weken zwanger...
Wel even wennen hoor, al had ik het gevoel al een paar weken... en nu is het echt officieel!!
Eerste weken misselijk, nu niet meer eigenlijk... wel iets sneller moe, verder gelukkig geen klachten...

Moet nog een afspraak maken met de dokter, ben benieuwd! Wat doet die dan allemaal???

Spannend!!

Liefs claire

hallo
ja ik wist het 1 dag voor dat ik mijn rdjes moest krijgen
nee het is mijn 3de kindje alweer
en de laatste hahaha
nee zo af en toe misselijk maar nu eigenlijk niet zo meer
wel veel eten maar dat heb ik bij allebeide gehad
en jullie
groetjes

Dag dames!

Ik sluit mij graag bij jullie aan. Ben 8 juni uitgerekend van ons tweede kindje! Heb op de echo vorige week al het hartje zien kloppen en heb aankomende dinsdag weer een echo.

Ik dacht dat ik het mij verbeeldde, maar denk ook al een buikje te hebben en heb helaas nu al last van maagzuur... (dit was de vorige keer een stuk later en het enige nare van de zwangerschap toen)

Verder ook heel moe, een beetje misselijk, duizelig en hoofdpijn. En oh die hormonen.. ik kan verschrikkelijk boos worden...

Geen gevoelige borsten, maar ik geef borstvoeding aan onze zoon van 22 maanden.

Het enige waar ik mij nu zorgen over maak is het tillen van onze zoon, herkent iemand dit? Poe, nu valt pas op hoeveel je sjouwt op een dag!

Ik wens iedereen een prachtige zwangerschap toe en hoop dat een ieder zich gerust kan gaan voelen en kan genieten van deze zooo bijzondere periode!

Veel liefs van Eileen

Hoi hoi,
ik ben op 9 juni uitgerekend, de verjaardag van m'n eerste! M'n man kon het niet geloven, dat we het zo uitgemikt hadden!
Veel succes iedereen!

Ik had trouwens ook bij de eerste geen last van misselijkheid (wel vermoeidheid) en nu ben ik misselijk en moe, moe, moe. Maar ja, je moet toch werken en m'n dochter van 16 maanden wil ook aandacht...
Liefs,

hallo allemaal

ik ben 2 juni uitgerekend van ons 2e wondertje.
ik heb al een dochtertje van 20 maanden.
bij beide zwangerschappen wist ik al dat ik zwanger was, voordat ik over tijd was.
mn borsten deden pijn, en mn buik zette op.
ook was ik heel erg misselijk.
de test heeft tot 2 keer toe uitgewezen dat mn gevoel gelijk had.
bij nathalia ben ik de eerste 3 maanden alleen sochtends misselijk geweest.
bij deze zwangerschap ben ik continu misselijk.
van sochtends tot savonds.
ook zijn mn borsten al bijna een cup maat gegroeid.
ook ben ik heel erg moe. als nathalia smiddags gaat slapen, doe ik ook even mn ogen dicht.
zo trek ik de dag een heel stuk makkelijker.

ik heb afgelopen zaterdag al een echo gehad.
ons babytje maakt het goed in mn buik.
volgende week weer een echo bij de gyn.
dit omdat mn 1e zwangerschap een bbz was.

@eileen.
neem rennies in tegen t maagzuur.
werkt heel goed, en mag gewoon als je zwanger bent.

@randy28
jeetje meid, wat verschrikkelijk!!!
kan me heel goed voorstellen dat je bang bent.
bedenk dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn!!! mij is 3 keer verteld, door 3 verschillende artsen dat ik niet zwanger kan raken, en voorlopig is dit al mn 3e zwangerschap.
en ook jij hebt bewezen, dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, aangezien jij ook al een wondertje op de wereld heb mogen zetten, gezond en wel.
heb vertrouwen in deze zwangerschap en probeer ondanks alles zo veel mogenlijk te genieten!

veel liefs, do
(7wkn,5 dgn)

Hallo,

Ook ik weet net officieel zeker dat ik weer zwanger ben. Nog heel pril, uitgerekend op 26 juni. En het voelt heeeeeel onwerkelijk, maar dat lees ik bij meer van jullie. Ik ben al een paar keer naar boven gerend om de positieve test nog eens te checken.
Ik heb al een meisje van bijna drie.

groetjes, Golda

Hey meiden,

Ook ik weet net dat ik zwanger ben.
Ik ben uitgerekend op 28 Juni, ongeveer.
Voor ons is het het eerste kindje.
We vinden het super spannend aangezien we hiervoor een mk hebben gehad met 6 weken.
Ben nu net pas 4 weken. Dus nog ff afwachten maar.

Groetjes MMdJ

Terug
Bovenaan