nieuw en zwanger willen worden

Hee meiden,

Ik las vanmiddag (ja ook op me werk) dat er meiden zich afvragen hoe een eisprong voelt en hoelang het sperma overleeft.. let op:p :

Je bent 2 á 3 dagen rond je ei het meest vruchtbaar.. dat wil zeggen.. VOOR je ei.. zodra je ei gesprongen is ben je nog 12 uur vruchtbaar..

Je eisprong voelt bij iedereen anders.. Van die knobbels waar ik al een paar meiden over hoorde weet ik niets.. Heb ik geen last van.. Maar kwalen die wel voorkomen is lichte buikpijn en last van je rug.. Je buikpijn houdt meestal maar iets van een halve dag aan.. begint met een zeurderig gevoel.. meestal in je onderbuik en rond je straamstreek/lies.. deze pijn/dit gevoel neemt toe naarmate je ei echt op springen staat.. meestal is het dan het ergst.. en zodra hij gesprongen is gaat het weer weg.. Niet iedereen voelt het.. en je weet meestal pas na een maand of 2 / 3 wat dat gevoel nu precies is.. want we voelen nu natuurlijk van alles.. Ook heb je last van ander/meer slijm.. dit slijm (sorry voor de details) kan je een draad van treken.. dit is net wat steviger dan de normale afscheiding.. DIt soort dingen leer je vanzelf te herkennen..

sperma:

Over het algemeen blijft sperma 48 tot 72 uur leven.. dit verschilt.. Maar wat ik pas hoorde van 1 van de meiden van ons is dat er maar een heel klein beetje sperma blijft leven.. Dit wat het dichste bij je baarmoeder zit blijft leven.. dit gedeelt wordt   (volgens mij) bij je baarmoeder hals.. De rest gaat vrij snel dood.. dat loopt er de volgende dag ook gewoon weer uit.. Dit is niet erg.. dat heb je altijd..

Hopelijk is het nu een beetje duidelijker..

Trouwens.. als het eitje bevrucht is dan duurd het 5 á 6 dagen tot het zich in gaat nestellen .. hierbij kan je een druppeltje bloed verliezen.. dit is niet erg.. Dit hoeft niet direkt te betekenen dat je ook zwanger bent.. Je eitje kan zich ook weer af laten stoten.. dan wordt je gewoon ongesteld.. Volgens mij.. maar dat weet ik niet zeker.. nesteld je eitje zich (soms) ook in zonder bevrucht te zijn..

Nou hopelijk is het voor jullie nu wat duidelijker..

Ik ga me eten even afmaken.. weet nog niet of ik straks nog kom.. krijg morgen avond visite dus ga ff rommelen..

xxx Mamoetje

Hee meiden,

Ik las vanmiddag (ja ook op me werk) dat er meiden zich afvragen hoe een eisprong voelt en hoelang het sperma overleeft.. let op:p :

Je bent 2 á 3 dagen rond je ei het meest vruchtbaar.. dat wil zeggen.. VOOR je ei.. zodra je ei gesprongen is ben je nog 12 uur vruchtbaar..

Je eisprong voelt bij iedereen anders.. Van die knobbels waar ik al een paar meiden over hoorde weet ik niets.. Heb ik geen last van.. Maar kwalen die wel voorkomen is lichte buikpijn en last van je rug.. Je buikpijn houdt meestal maar iets van een halve dag aan.. begint met een zeurderig gevoel.. meestal in je onderbuik en rond je straamstreek/lies.. deze pijn/dit gevoel neemt toe naarmate je ei echt op springen staat.. meestal is het dan het ergst.. en zodra hij gesprongen is gaat het weer weg.. Niet iedereen voelt het.. en je weet meestal pas na een maand of 2 / 3 wat dat gevoel nu precies is.. want we voelen nu natuurlijk van alles.. Ook heb je last van ander/meer slijm.. dit slijm (sorry voor de details) kan je een draad van treken.. dit is net wat steviger dan de normale afscheiding.. DIt soort dingen leer je vanzelf te herkennen..

sperma:

Over het algemeen blijft sperma 48 tot 72 uur leven.. dit verschilt.. Maar wat ik pas hoorde van 1 van de meiden van ons is dat er maar een heel klein beetje sperma blijft leven.. Dit wat het dichste bij je baarmoeder zit blijft leven.. dit gedeelt wordt   (volgens mij) bij je baarmoeder hals.. De rest gaat vrij snel dood.. dat loopt er de volgende dag ook gewoon weer uit.. Dit is niet erg.. dat heb je altijd..

Trouwens.. als het eitje bevrucht is dan duurd het 5 á 6 dagen tot het zich in gaat nestellen .. hierbij kan je een druppeltje bloed verliezen.. dit is niet erg.. Dit hoeft niet direkt te betekenen dat je ook zwanger bent.. Je eitje kan zich ook weer af laten stoten.. dan wordt je gewoon ongesteld.. Volgens mij.. maar dat weet ik niet zeker.. nesteld je eitje zich (soms) ook in zonder bevrucht te zijn..

Ik ga me eten even afmaken.. weet nog niet of ik straks nog kom.. krijg morgen avond visite dus ga ff rommelen..

xxx Mamoetje

Hee meiden,

sperma:

xxx Mamoetje

Mamoetje was me voor, ik wilde zo'n beetje dezelfde antwoorden gaan geven. Het viel me op dat veel van jullie met veel vragen rond lopen, uiteraard kun je die hier op het forum stellen, maar ik kan je ook een heel goed en lekker te lezen boek aanraden, dat heet zwanger worden van Mariel Croon. Ik had hem in 1 dag uitgelezen. En nu pak ik hem nog eens terug als ik antwoorden ergens op wil hebben. Echt alle antwoorden op jullie vragen worden hierin beantwoord, een echte aanrader. Haar advies is ook om je eerste ongesteldheid na het stoppen met je pil af te wachten, liefst zelfs twee zodat je weet hoe je cyclus is. Maar je kunt uiteraard gewoon ook om de dag klussen om je ei niet te missen! ;)

Het is inderdaad niet door iedereen te voelen wanneer je eisprong is, maar ik voel hem wel. Het duurt inderdaad meestal een halve dag, met een stekende zeurderige pijn in je onderbuik en bij mij ook in mijn onderrug. Het is bij mij zelfs zo dat de pijn vaak op momenten aan de linker of de rechterkant te voelen is!

Zoals ik al eerder heb gezegd was gisteren mijn eisprong. Ik ben nu zo zenuwachtig en ongeduldig. Wie weet wat er nu allemaal gebeurt in mijn buik, of juist niet. Ik kreeg vandaag zomaar vanuit het niets een bloedNEUS, heb ik echt bijna nooit! Vind het wel vaag, maar misschien maak ik me gewoon te druk.

Nou ja, we zullen geduld moeten hebben de komende twee weken. Op eerste paasdag moet ik ongi worden en pas als het er na de tweede paasdag niet is gaan we testen. Maar zover is het nog niet. Ik voel nu in ieder geval nog helemaal niets en pas vanaf donderdag zou het zich in kunnen gaan nestelen en zou ik klachten kunnen krijgen door de hormonen.

Groetjes,

Bolle

Hoi Allemaal,

Ik zie dat er een heel uitgebreid geantwoord is over hoe lang je nu precies vruchtbaar bent. Dat is wel heel handig, zo kunnen we elkaar mooi helpen .
Voor de meeste van jullie is het nog lastig dat jullie nog niet weten hoe lang je cyclus is. Dan kan je inderdaad het beste uitgaan van het gemiddelde van 28 dagen. Als je een redelijk lange tijd aan de pil geweest bent,kan het soms allemaal wat op zich laten wachten. Maar natuurlijk hoop ik voor jullie allemaal dat het snel regelmatig is, zodat je gericht kan gaan klussen .

Veel succes!

Groetjes Mariska

Hallo meiden,

Jeetje wat zijn er weer veel verhalen getypt!!! Heb vandaag gewerkt, was erg druk, maar dan vliegt de tijd wel super snel voorbij...

Wat betreft de vraag over de vruchtbare dagen, tja die is al  veelvuldig beantwoord dacht ik zo...
Ik ben vanaf mijn laatste NOD aan het temperaturen en ik heb ovu testen gehaald, als steuntje in de rug, om mijn lichaam beter te voelen en beter te leren kennen. Misschien iets voor jullie??? En wat het klussen betreft we doen gewoon wanneer we zin hebben, maar als er iets verandert in mijn temp, of de ovu testen wijzen wat aan, dan klussen we een keertje extra... Je weet maar nooit, toch???

Zijn jullie ook de hele dag aan het babydromen?? Ik heb geloof ik de kinderkamer al af en de kinderwagen al gekocht, hihi... Mijn oude kinderbedje staat al op zolder te wachten! Deze moet ik wel nog helemaal opnieuw schuren en lakken. Daar wacht ik  nog maar even mee, soms even op de rem.... en dat is moeilijk maar eerst ns zwanger mogen worden, daarna de rest.

En ja idd oppassen voor collega's en vrienden, O wee, maar niks laten liggen ofzo, van foliumzuur tablettenstrips of NOD lijstjes en ons forum, hihi...

@ Britt: meid het begint nu wel spannend te worden, niet? Ik had dat ook voor mijn laatste NOD, om de 5 min. naar de wc lopen om te kijken, herken het wel. Hoezo spannend!!!! Ik ga nog harder voor je duimen meid.

@ Mamoetje: Jip, wij hebben 2 april onze NOD dag, dus ook voor mij is de klusperiode officieel geopend, haha.... Nu nog ff om de 2 a 3 dagen en mocht er iets veranderen in mijn temp. of ovu testen dan gaan we een keertje extra aan de klus.

@ Antoinette: Meid hoe ist bij jou?? Voor jou beginnen ook de spannende wachtdagen aan te breken!! Heb je al kwaaltjes?? Ben niet nieuwsgierig, maar toch wel!! Ook voor jou gaan we hard duimen.

Dat het maar flink mag gaan glitteren hier bij ons... En het lijstje van zwangere onder ons maar langer mag worden...

Ik ga nog ff lkkr onder de zonnebank (weet iemand trouwens hoe het zit met zonnebanken en zwanger zijn, niet dat ik iedere week ga ofzo, maar vind het af en toe wel eens lkkr voor de ontspanning) en daarna ff lkkr in bad. Soms mag je  jezelf best ns verwennen niet...

Meiden tot snel, en dat zal ook wel snel zijn.... ben steeds weer benieuwd wat er weer allemaal is geschreven...

Liefs, en succes Esseltje

Zo, ik kom ook nog even hier koekeloeren (heb voor groep 3 een paar jaar kleuters gehad, en daar keken we altijd "Koekeloere", erg grappig en educatief programma! Daar heb ik het woordje  "koekeloeren" aan over gehouden. --> ik koekeloer hier, ik koekeloer daar, ik koekeloer het hele jaar! En koekeloer jij, samen met mij, dan koekeloere we, koekeloere we, koekeloere we allebei!)

Veel getypt ja, het kost wat tijd om alles bij te lezen, haha! Wel leuk!

Ik had mijn collega (die het forum gister bij mij op de computer had zien staan) nog even gemaild over wat ze gezien had, en of ze het nog wel stil wilde houden. Ze had me meteen terug gemaild dat ze dat natuurlijk deed, en dat ze het wel erg leuk voor ons vond! En spannend natuurlijk :) Ja, vertel mij wat!

Ik heb het wel tegen een oud collega van me verteld, daar kon ik erg goed mee overweg, en zij is helemaal een expert mbt zwanger worden (is nu zwanger van nr 3 én 4!), en ik vond het eigenlijk wel prettig om het te vertellen (naast ons mam) tegen iemand die wat verder weg van me staat (vind het zo vervelend als het langer duurt en ze vragen om de haverklap hoe het gaat, dus hou het verder voor me).
Ik had haar tussen de middag even gemaild en eindigde met dat ik ging eten want ik had vanmorgen steeds zo'n maagpijn en als ik iets at dan ging het over.
Prompt mailt ze me terug; zou het al raak zijn dan??

Ik dacht; he? maagpijn, is dat een zwangerschapskwaaltje? Weet iemand dat? Ik heb wel gehoord over gevoelige borsten, misselijk etc, maar maagpijn?

Ooooh, ik ben echt een  druif wat dat betreft hoor!

Overigens is de maagpijn nu al stukken minder, maar ik heb wel een vaag gevoel in mijn buik. Een soort opgeblazen gevoel, alsof er lucht in mijn buik zit die nog weg moet "ploppen" zeg maar. Stom gevoel!
De ene keer denk ik; oooh, dat zou me toch wat zijn als ik de 1e ronde al meteen zwanger raak. Maar de andere keer denk ik; nee joh, dat kan toch haast niet?
Ik vind het allemaal zo raar en verwarrend!! (terwijl er misschien nog niks aan de hand is)

Lang leve het forum waar ik dit soort dingen kwijt kan, want als ik hier bij mijn vreselijk nuchtere vriend mee aan kom, dan kijkt ie meestal zo van; wat heb jij vandaag gedronken???
Hahah, en ik drink dus écht nooit!!!

Nou dames! Voor iedereen weer een fijne avond, en veel klusplezier!!!

Groetjes, Mickje

Hallo dames,

weer een nieuwe met nieuwe rondes en nieuwe prijzen! Gister op
de verjaardag wel nog een keer stiekem naar boven geglipt, maar
toen ging er net iemand weg...dus heb toen iedereen weg was, maar
even gespiekt, maar was te moe om te reageren!
Mickje, leuk programma he, ik zing dat lied ook best vaak en nu
hoor ik hem m'n vriendje soms nog zingen, haha!
Moffel wordt ook onze naam als het een jongen wordt, hihi!

De klusperiodes zijn nu echt aangebroken en het is heel spannend
denk ik voor iederen!mickje, het kan natuurlijk raak zijn maar hou
een slag om de arm, dan kan het nooit tegenvallen...ik hoop het
stiekem ook wel, maar ik probeer me heel rustig te houden!

Britt, spannend, morgen is de grote dag, ben heel benieuwd
wat het gaat worden! Ik ga je de kop niet gek maken, want
misschien valt het wel tegen, maar hoop voor je dat het goed
nieuws is!

Voor Essel, mamoetje, loveme en iedereen die ik nog
vergeten ben!heel veel succes allemaal en we houden elkaar
op de hoogte natuurlijk!

Liefs Joepie

Terug
Bovenaan