nieuw en zwanger willen worden

hoi hoi meiden,

Ja het is wel eens moeilijk hoor om te moeten testen en niet zwanger!!1
Ikzelf ben gestopt met roken zodra ik wist dat mijn vriend en ik zwanger wilde worden.
Van de een op de andere dag heb ik mijn sigaretten weggegeven en nu rook ik niet meer.
Drink nog wel af en toe een glaasje  maar ook minder dan ik heb gedaan.
Ik slik ook foliumzuur en dat gaat eigenlijk heel erg goed.

Alleen had vraagje: Ik ben nu gestopt met de pil en mijn lichaam heeft echt ontwenningsverschijnselen, heb natuurlijk heel lang de pil geslikt en mijn lijf doet af en toe vreemd.  Heb meer hoofdppijn en af en toe van die opvliegers.
Hebben meer meiden hier last van of gehad????

Nou meiden ik hoor het wel weer van jullie

Groetjes maureen

Goedemorgen allemaal,

Het gaat niet zo goed met mij

Eerder had ik al geschreven dat ik duizelig was sinds zondagavond. Het wordt alleen maar erger!
Ik heb de hele nacht opgelopen en werd elke keer erg duizelig!

Ook ben ik ontzettend moe, ben gisteren zo op de bank in slaap gevallen. Gebeurd anders nooit.

Ik heb mij vanmorgen ziek gemeld. Ik ben chauffeur en ben bang dat ik duizelig wordt in de auto.

Wat moet ik hier nu mee?
Zou het....?

Zal ik een test doen?
Zal ik naar de dokter gaan?

Nu gaat het trouwens wel weer, ben wel een beetje licht in mijn hoofd, maar niet meer duizelig.

Hey allemaal,

even kort, want heb pauze...wil die graag goed benutten...

Rozemarijke, wat fijn dat alles goed gaat en dat je nog eens
een keer komt kijken hier! gezellig hoor! houd je ons op de hoogte
als je je echo hebt gehad enz...hoever ben je nu ongeveer?

Gerdien, wat vervelend...ik zou testen als ik jou was...je nod
komt ook dichterbij en je kunt 5 dagen ervoor testen he...
maar misschien valt het dan weer tegen...moeilijk...je kunt
ook naar de dokter gaan en dan aangeven dat jullie proberen
zwanger te raken...dan kunnen ze een bloedtest doen...dan
heb je in ieder geval uitsluitsel!
Succes ermee, beterschap en hou je ons ook op de hoogte???

Ik heb ook last gehad van stoppen met de pil...hoofdpijn, razende
hormonen en krampen...nu voel ik me goed...had gister tijdens
de innesteldag, wel steken de hele tijd, nog nooit gevoeld...
maar ik wacht rustig af....

Ik ga even m'n sinaasappeltje eten, goed voor de vitamine!

Tot snel!

Liefs Joepie

Ik heb net een test gedaan en die was negatief

ik voel mij heel zielig nu

Hey Meiden nog snel ff een berichtje van mij voordat ik de deur uit moet.

Gerdien, je hebt toch pas de 23ste je NOD, kan je dan nu al wel testen? Sommige test staat echt duidelijk dat je de dag dat ongi uitblijft kan testen, dus misschien moet je nog ff geduld hebben en je NOD gewoon nog eens testen. Hoop voor je dat je niet ongi word. Probeer gewoon rustig aan te doen, te luisteren naar je lichaam als die rust nodig heeft en niet te veel te piekeren. Ohhh zo makkelijk gezegd, maar bedoel het goed, hihih.

Joepie, lekker hè sinasappeltje zat ik net ook te eten. En het grappige als ik hier lees over foliumzuur denk ik ohhh ja die moet ik ook nog innemen, hahah.

Rozemarijn, fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. En je niet al te veel nare verschijnseltjes hebt.

Meiden ik moet nu echt de deur uit anders kom ik te laat, spreek jullie vanavond!

Liefs Nathalie

Oeh, ik sla 1 dagje forum over en ik mis gelijk heel wat. Ga ook even in word schrijven, om op jullie verhalen te reageren! Maar voordat ik op jullie reageer: vannacht is mijn buurvrouw bevallen van een zoontje! Ik heb nogal een brakke nacht gehad, doordat haar slaapkamer aan de mijne grenst en ik dus de hele bevalling mee heb beleeft, van veel ge-auw en gegil en doorgaan, doorgaan tot… het is een jongen! Heel apart om dit allemaal te horen en je krijgt er toch ook wel even een beetje angst van! Want een bevalling gaat echt heel veel pijn doen! Maar goed laten wij eerst maar proberen zwanger te worden! Ik ga van de week op kraamvisite, eerst even een kadootje kopen en uiteraard gelijk een beetje rondsnuffelen ;)

@ Gerdien; om je gerust te stellen: dat je test nu negatief is zegt nog helemaal niets. Pas vanaf de dag dat je ongesteld moet worden, dus as zondag kun je positief testen! Als je nu wel zwanger bent heb je nog te weinig fsh hormoon in je urine en kun je nog niet positief testen. Zelfs in je bloed is de waarde heel laag! Ik heb ook wat last van duizelingen en vannacht moest ik bijna overgeven. Nu heb ik overigens totaal geen last meer van misselijkheid. Alleen mijn rugpijn blijft, maar ik ben nu toch aan het twijfelen of het wel al raak is. Misschien dat je duizelig bent van de spanningen? Ik zou het proberen vol te houden tot zondag en als je dan weer getest hebt en hij is weer negatief zou ik de dag erna naar de huisarts gaan. Ik ga overigens pas op maandag testen mocht de ongi uitblijven. We hebben met Pasen veel familiebezoeken en we zijn bang dat als we ons niet in kunnen houden mocht het raak zijn. Ook willen we de ongi een dag extra geven, zodat we niet voor niets testen. Ik leef met je mee en probeer je niet te druk te maken. Als je het toch niet langer trekt gewoon direct naar de huisarts gaan! Sterkte ermee!

@ Klaartje: welkom en ook jij veel succes met zwanger worden!

@ Joepie: gefeliciteerd met je nichtje! Erg leuke naam ook! Kan me voorstellen dat je nu ook graag zsm een kleintje wilt! Ik ben benieuwd hoe ik reageer op mijn nieuwe buurjongen! 

@ Essel: hopelijk vind je je ei snel! Als je net gestopt bent met de pil kan het wat langer duren voor je cyclus weer op gang komt. Je kunt niet ongi worden als je geen eisprong hebt gehad. Dus zolang je geen ei hebt word je ook niet ongi! Ik zou er vanuit gaan dat je pas vanaf zaterdag je laatste ongi had. En gewoon even door blijven testen met de ovutesten.

@ mickje: ik vond het ook heel lastig en heb niet echt het idee dat ik een innesteling heb gevoeld. Wel al sinds mijn ei buik en rugpijn, maar begin nu steeds meer te denken dat dat spanningen zijn en ik het gewoon te graag wil.

@ Rozemarijke, jij bent nu nog steeds de enige op dit forum met glitters. Lijkt me zo leuk ook snel zwanger te zijn. Lijkt me zo mooi! Geniet er in ieder geval van!

Alle andere dames: veel succes met alles!
Mamaseptember is trouwens de eerste op de wachtlijst, maar daar horen we niets meer van. Ben je er nog mamaseptember?

Nog een paar dagen voor en wij weten het! Hoop zo dat ik niet ongesteld wordt! Ik hou jullie op de hoogte!

Hoi allemaal

Is het bij jullie ook van dat rare weer? Net nog in het zonnetje en bijna strakblauwe hemel naar huis gereden en ik ben nog maar net binnen of er valt een fikse hagelbui naar beneden! Ze zeggen niet voor niks; maart roert zijn staart! En april doet wat ie wil! En als het goed is hebben we daarna lekker weer!!!

@ bolle; wat leuk voor je buurvrouw, een jongetje! Lijkt me wel heel erg… eeuuhh… apart, om alleen een muurtje te hebben staan tussen jou en de bevalling! Wordt je misschien niet zo vrolijk van….
Heb ik gelukkig geen last van (betaalbaar vrijstaand huis! Heerlijk, wonen in België).
Laat je niet gek maken door bevallingsverhalen hoor, ik denk altijd aan het verhaal van mijn eigen geboorte… ons pap kwam thuis, ons mam kreeg weeën, ons pap belde de verloskundige en bracht mijn broertje om 17u naar de buren. Om 17.45u haalde hij hem weer op: je hebt een zusje!
(de buren waren toen heel erg verbaasd, erg lachwekkend, zei ons pap)
En een collegaatje van me (in december bevallen) zei “het was een paar keer puffen en daar was ie!”
Dus het kan ook snel en “makkelijk” gaan.

@ Gerdien; owjee… da’s natuurlijk balen, een negatieve test! Maar zoals Bolle en Nathalie al zeiden; probeer over een paar dagen nog eens te testen! We duimen voor je!!!!

Zouden we nou nog onder een andere naam een nieuw gesprek starten? Of heb ik even iets gemist en is dat plannetje van de baan?

Algemeen vraagje; zouden jullie (en nu denk ik alvast wel ver vooruit, haha) in het ziekenhuis of thuis willen bevallen?

Groetjes, Mickje

Hallo lieve meiden...

Gerdien, ik voel me wel een beetje schuldig...ik dacht echt (volgens
mij kreeg ik antwoord op dezelfde vraag van mij) dat je 5 dagen voor
je NOD al positief kon testen...omdat dat ook op mijn 'kalender' staat,
30 maart is m'n NOD en de 25ste kon ik een thuistest doen...
Ik bedoelde het goed, zodat je misschien al in een blije stemming
kon zijn, maar je moet je niet verdrietig voelen, want je leest heel
veel dat ze eerst voor hun NOD negatief testen en als ze niet ongesteld
zijn geweest, wel positief...wil je nu ook niet aanpraten dat je nu vast
en zeker zwanger bent...oh, wat moeilijk zeg...Ik hoop dat je er een beetje
uitkomt en dat je niet boos op me bent, omdat ik  aangaf dat ik zou
testen...

Mickje, ik had dat ook!!!!ik rij naar huis, lekker zonnetje, denk, ga mooi
een eindje met de hond wandelen, ben nog geen 10 meter onderweg
(toch wel, maar bij wijze van) en een dikke hagelbui...ik gauw weer
richting huis en bij de voordeur was het weer droog!
Volgens mij zouden we wel onder een andere naam verdergaan, maar
misschien is het handig omdat te doen als dit forum vol is...(weet nie
hoelang dat duurt) omdat ik ook anderen nieuwe topics zie openen!
Anders heb je dit verhaal er nog gewoon in staan en kun je niet zo
makkelijk terug lezen! Ik weet nie precies hoe het werkt!

Bolle, hihi...jij hebt dus heel wat meegemaakt...maar het zegt niks
hoor, elke bevalling is volgens mij weer anders, maar kan me voorstellen
dat je even geschrokken bent!

Even over mamaseptember enz...ik mis heel veel mensjes die bij
ons op de NOD-lijst staan...mmmh,kleuterjuffie, Britt heb ik ook lang
niet meer gezien(een weekje duurt lang, want ze ging maandag testen
als ze niet ongesteld was geweest!ben nieuwsgierig!)...volgens mij moet marleen, maureen zijn (mijnkind) en wie is melanie??of gebruikt die een andere
naam en kletst die gewoon mee????oh, haha, zie het al, nee echt
Melanie dus, was op het eerst en het laatst 13 maart...misschien moeten
we die mensjes even vragen even te reageren, dan weten we dat
jullie nog lekker mee lezen, wat natuurlijk ook prima is!

Nathalie, mijn sinaasappeltje van vandaag was heel vies en hij zag
er zo lekker uit! heb nog nooit een vieze sinaasappel gehad
(mandarijntjes wel, maar sinaasappels zijn altijd lekker )maar deze
heb ik gewoon weg gegooid, raar smaakje zat er aan!
(ff een kletspraatje tussendoor)
heb het het foliumzuur trouwens op mijn panchetje in douche
liggen, dus ik zie hem direct bij het wassen enz...en heb meerdere
medicijnen, dus gewoon routine!

Vandaag is m'n buikje rustig, het rommelt nog wel, maar ik durf
er niet teveel van te denken...ik denk ook niet dat het raak is deze
keer...maar we zien wel...nog 11 nachtjes!

Dag dames, tot snel!

Liefs Joepie

Terug
Bovenaan