Nieuw groepje voor beginnende klussers?

Hoi allemaal,

Leuk om jullie reacties allemaal te lezen. Ik zie dat veel van jullie aan het temperaturen zijn geslagen. Dat lijkt me een enorm gedoe, dus ik denk dat ik dat nog maar even laat zitten. Ik weet niet precies waar mijn eisprong is, maar als het goed is had ik 'm gister. Nou had ik gisteravond inderdaad een lichte kramp in mijn buik, dus hoop ik dat dat 'm dus ook was. Ik vind het vreselijk lastig te bepalen. Omdat het pas de tweede keer is na de pil dat dit weer optreedt, moet ik maar gokken dat de cyclus van deze maand ook 28 dagen is zoals vorige maand. Als ik wat verder in het forum lees van al die mensen die na het stoppen van de pil de 2e ronde ineens onregelmatige of lange cyclussen kregen, dan is dat niet echt bemoedigend moet ik zeggen.
Hoe zit dat bij jullie? Zijn jullie lang aan de pil geweest? En zou de lengte van gebruik van de pil echt geen enkele invloed hebben op je vruchtbaarheid?
Ik mag hopen van niet, want ik gebruik de pil al meer dan 15 jaar. Ik heb de eerste 12 jaar de Diane pil geslikt en daarna even Meliane en toen overgestapt (wegens dat de Meliane voor mij niet werkte) naar een andere, waar ik de naam nu even van kwijt ben.    
Ik kan over het algemeen niet echt merken dat ik gestopt ben, hoewel ik eergister dus wel even een hormonenaanval kreeg, want ik was om een klein dingetje ineens helemaal over de rooie gegaan. Helemaal overstuur, geen land mee te bezeilen. Daarna was het ook heel snel over, dus ik verwacht dat het een klein dipje in de hormonenspiegel was (of topje, het is maar hoe je het bekijkt). Hebben jullie dat soort "aanvallen" van emotie ook of ben ik de enige die dat heeft? Ik ben heel benieuwd jullie reacties te lezen.

Groetjes!

hallo allemaal
leuk om jullie verhalen te lezen.
ik voel me wel erg jong hoor als ik dit zo allemaal lees
ik ben monique 21 jaar en mama van rafael bijna 10 maanden.
mijn vriend en ik hebben een eigen huisje en redden ons prima ook met geld komen we perfect rond als ik niet zo veel uit geef aan me zoontje houden we zelfs veel over.
maar we zijn dus gestopt met de pil voor een 2e kindje.
erg jong misschien maar we willen geen groot leefdtijds verschil tussen de kindjes hebben.maar ik laat de natuur gewoon z'n gang gaan zeg maar.
mijn zoontje was niet gepland maar wel welkom hoor.
afentoe voel ik me erg jong vooral voor 2 kindjes.
maar we hebben alles goed bekeken we hebben een kamer over en alles goed berekend.
en we komer er op uit dat we het makkelijk gaan redden.
maar waar ik dus best wel bang voor bent is voor de reacties die ik straks ga krijgen als ik met een dikke buik loopt en achter de kinderwagen.mensen zullen raar gaan kijken en ik vind dat echt niet leuk dat deden ze al toen ik zwanger was van rafael al waren alle reacties wel positief en niet alleen ik en me vriend maar echt iedereeen keek uit naar zijn komst.niemand weet dat we weer gaan klussen zeg maar en ik zeg wel ik laat de natuur zijn gang gaan maar ik ben er meer mee bezig dan ik zelf had verwacht ik heb zelfs al een nieuwe babykamer uitgezocht nog niet gekocht hoor hahah.
maar ik wil graag jullie mening weten vinden jullie mij te jong om 2keer moeder te zijn zeg maar.misschien komt die gevoelens ook wel omdat mijn zoontje zo'n makkelijke baby is nergens last van gehad niet van z'n tandjes heeft nooit gehuild om krampjes en ik heb nooit slapeloze nachten gehad eigelijk hij sliep na 2 dagen al de hele nacht door en soms kwam die nog even maar zeker niet elke nacht.
ik ben best wel onzeker omdat ik gewoon erg bang ben voor de reacties en dat mijn 2e kindje bij mijn familie en mijn vriend zijn familie vrienden en kennisen niet welkom zou zijn.maar ons verlangen naar een 2e kindje is zo groot dat we na lang over nachtedacht te hebben toch besloten hebben om te stoppen met de pil en dat er een 2e bij ons gelukkig gezinnetje mag komen zodat het dan helemaal af is maar dan zou ik 22 jaar zijn en 2 kindjes al hebben is dat te jong????? misschien een beetje lang verhaal maar ik kan het eigelijk aan niemand kwijt zeg maar en ik weet dat ik en me vriend het zullen redden met z'n 4e en dat mijn zoontje blij zou zijn met een broertje of zusjes groetjes monique

hey moniqeu

ik las jhe verhaal en dacht daar moet ik even op reageren.
want je moet je niks aan trekkken van de omgeving het is jullie leven en als jullie het gevoel hebben van wij willen een tweede moet je dat doen.
ik ben zelf 24 en anders had ik ook allang kinderen gewild maar mijn vriend die wou nog niet dus ben ook appetrots dat ie het nu wel wil haha
dus ik vind je niet te jong en het is toch lekker ook voor de kids later als ze jonge ouders hebben.
nou succes groetjes denkertje

hoi denkertje24

dankje voor je reactie.
eigelijk heb je ook wel gelijk.
wij voelen het zo dus gaan we er gewoon voor.
en schijt aan de mensen die me te jong vinden.
als je jong bent kan je netzo goed een goede moeder zijn als je oud bent.
of je nou 1 kindje heb of 2 kindjes het kan allemaal.

dankje wel en groetjes monique

Goed zo monique!! Schijt aan hebben!! (ik ben zelf ook 21 dus ik snap je gevoel ook wel een beetje)
En misschien zijn mensen die dat zeggen wel erg jalours!!
Ik kan me voorstellen dat er heel veel vrouwen zijn die al jong kinderen wilden/willen, en waarvan de partner het (nog) niet wil/wilde. Of vrouwen zonder partner.
En dat ze jalours (afgunst) zijn op jou, dat jij dat mooi wel doet, en ook nog een schijt hebt aan alles!   (vrouwen kunnen heel gemeen zijn)
Of zijn jullie het daar niet mee eens?
Groetjes!

Als je toch graag zwanger wilt worden omdat je 2e dan lekker kort op de 1e zit, dan zou ik me niet te druk maken over de reacties van anderen. Zij hoeven het kindje toch niet groot te brengen? Het is wat anders misschien als je niet voor jezelf en je kindje zorgt, maar als ik het zo lees is dat niet aan de orde, dus zou ik me er niet te druk om maken.
Veel succes!!!

Groetjes!

Aanvulling: Dan maakt het toch niet uit hoe oud je bent?? Een jonge moeder heeft ook zo z'n voordelen lijkt me. En voor iedereen ligt het moment waarop je er klaar voor bent toch ook anders? Ik zou er niet aan moeten denken jong zwanger te zijn, maar ik kan me voorstellen dat anderen 30 (wat ik nu ben) al ontzettend oud vinden voor een kindje. Volgens mij ligt het gewoon aan hoe je zelf bent en wanneer je aan kinderen toe bent.

Hallo,

Net wat de andere zeggen niets van aantrekken.
Ik ben zelf ook nog jong ik ben nu 23 en wij
gaan ook voor een 2e.Ik was ook net 22 toen
onze 1e dochter geboren werd.Daarom kun je
wel een goede moeder zijn hoor.

Volg je gevoel en net wat je zelf al zegt schijt aan
een ander.Heel veel suc6 met zwanger worden...

Groetjes Belinda 2e kindje 2 ronde.

Terug
Bovenaan