Nieuw Topic (vervolg)

Heb de waarden niet bij me nu maar op alles heeft hij slecht gescoord : vorm, beweegelijkheid, hoeveelheid... ze gaan nu in het lab proberen of ze de kwaliteit van het zaad kunnen verbeteren voor IVF of een andere behandeling.
Ikzelf heb een bloed onderzoek laten doen om te kijken of ik wel een eisprong heb gehad.. we krijgen allebij de uitslag 22 december .. en diezelfde dag moeten we nog voor een PCT (samenlevingstest).
Bij de second opinion hoefden we maar de eerste uitslag mee te nemen die was voldoende om door te gaan met de onderzoeken... Zaterdag is mijn NOD ik maak me nu niet meer gek want weet gewoon dat het via de normale weg niet gaat gebeuren.... hopelijk nog goed nieuws de 22ste

hey,
mamaeef; spannend dus voor jullie, vooral zo vlak voor de kerst...hopelijk is het postief...

Ik hoop eigenlijk dat IUI voor ons mogelijk is...er waren ong 1 milj. goede cellen...en beweeglijkheid was niet superslecht... wat ik lees is heel verschillend, of dokters dan nog voor IUI gaan...
Maar bij jullie gaan ze dus zowieso voor IVF?

@wenser...: hoe ishet? voel je je nog steeds zo goed?? k hoop t voor je! kun je een beetje genieten?

grtjs

Dag Sparkle,

Lief dat je naar mij vraagt. Ik ben soms een beetje beschaamd om over mijn zwangerschap te vertellen terwijl jullie allemaal zitten te wachten en wachten. Het gaat gelukkig goed met mij, op wat kleine kwaaltjes na. As. vrijdag zit ik op de 12 weken grens en is het spannendste deel voorbij. Daarna ga ik ook niet meer naar de gyn, maar naar de verloskundige. Dat is prettig omdat ik een veel beter gevoel bij de verloskundige heb (met 30 jaar dagelijkse ervaring) dan bij het gehaast van gynaecologen in het ziekenhuis, die ook operaties, verzakkingen etc. behandelen. Tenminste, ik vond dat zij veel meer tijd nam bij de intake dan dat ooit bij de gyn was genomen voor mij.

Ik volg jullie verhalen nog bijna dagelijks. Ik merk dat veel meiden het steeds moeilijker krijgen om mee te schrijven en af en toe even afstand moeten nemen omdat het te zwaar wordt. Enerzijds knijp ik mijzelf dan in de handjes en anderszijds voel ik haast de pijn die jullie ook hebben, omdat ik zo goed weet hoe het is. Maar dapper hoe jullie allemaal je een weg banen en toch proberen het beste uit het leven te halen.

Ik duim echt dat jullie snel terecht kunnen en dat de behandelwijze op jullie manier gebeurt. Ik begrijp dat je eerst IUI wel prettig zou vinden? Wie weet is dat wel genoeg, omdat jullie scores dat nog toelaten. Dat zou fijn zijn. Ik leef met je mee.

gr.
WenserDag Sparkle,

Lief dat je naar mij vraagt. Ik ben soms een beetje beschaamd om over mijn zwangerschap te vertellen terwijl jullie allemaal zitten te wachten en wachten. Het gaat gelukkig goe met mij, op wat kleine kwaaltjes na. Van de week weer een echo, de '12 weken echo' en dan ben ik ook volledig overgedragen aan de verloskundige ipv. dat ik nog bij de gyn moet komen. Fijn is dat, dat het nu als een normale zwangerschap gaat lopen. We doen ook een com

oeps, dat ging weer niet helemaal goed, ik kon de tekst die ik ingetyped had niet meer zien en ben overnieuw begonnen vandaar twee keer ongeveer hetzelfde verhaal ;-)

Hey Wenser,

Mooi dat het allemaal goed gaat! Ik weet niet, maar vind het zelf juist fijn dat jij nog mee kletst, vooral ook, omdat we elkaar al n tijdje volgen vind ik het eigenlijk niet moeilijk.
Dus binnenkort weer n echo, fijn, lijkt me zo mooi!

Ik heb vandaag dus gebeld naar de huisarts...wat blijkt: hebben de uroloog en huisarts weer lekker langs elkaar heen zitten praten.
Nu had ik dus wel gewild dat ik wat eerder gebeld had....grmm...Maarja, ik dacht eerst k zal n paar weken wachten, tot we wat horen, en mn man heeft wel vaker lang moeten wachten op n doorverwijzing.
Maargoed...de brief van de uroloog was dus aangeokmen, maar de huisarts wist niet of zij een afspraak moesten maken of dat de uroloog dat zou doen. Lijkt mij vrij logisch als je een brief krijgt van de uroloog maargoed....
Ze zijn ook altijd zo onvriendelijk, moet er echt tussen proberen te komen om wat te vragen als ze je terug bellen. Maar ze hebben het nu doorgefaxt naar de kliniek, en als ze wat horen, bellen ze ons weer...
Was altijd wel tevreden over de huisarts, maar nu al twee fouten achter elkaar :-S (eerst verkeerde uitslag gegeven en nu dit weer).

Wel frustrerend dus, ruim n maand verloren, maarja...hopelijk schiet het nu op. Ik hoop iig dat we nu snel n datum horen, dat ik daar tenminste even naar toe kan leven.

Ja, we hopen echt dat IUI voor ons nog mogelijk is.
Denk je dat dat met onze uitslag zou kunnen?
De berichten die ik lees zijn namelijk heel uiteenlopend, maar heb ook ergens gelezen dat het ook van de beweeglijkheid afhangt, wat mij ook wel logisch lijkt...

Nouja, deze week nog werken en dan 2 weken kerst vakantie. Da;s t voordeel van op school werken ;-)

Ga waarschijnlijk lekker n nachtje weg met mn mannetje en we zitten erook over te denken om over n aantal maanden n warm oord op te gaan zoeken...
Nu gaat het nog makkeljk :p en ik heb het ook wel n beetje nodig er even lekker helemaal uit!

nou, laat het snel weten als je je echo gehad hebt..!

grtjs sparkle

Hoi hoi,

Ik weet het ook niet, ik lees ook allerlei verschillende berichten. Ik denk dat het van het ziekenhuis afhangt en inderdaad niet alleen van aantallern, maar ook beweeglijkheid en vorm. Ik duim voor je mee hoor.

Goed dat je in ieder geval samen leuke dingen blijft doen. Dat is belangrijk om het vol te kunnen houden zonder dat je relatie er aan onderdoor gaat.

Ik laat van het weekend weer wat horen!

groetjes
Wenser

Hey Wenser,

Hoe was de echo? lekker kunnen genieten?
Wij hebben nog niets gehoord, dus nog even in afwachting...binnenkort ff lekker n nachtje weg boeken...!

grtjs Sparkle

Terug
Bovenaan