Nieuw

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn naam is Petra en ik ben 25 jaar.
Ik ben vorige maand gestopt met de pil en het zou voor mij  een 1ste zwangerschap worden.
Mijn vriend heeft al een zoontje van 5.5 jaar die graag als hij zou mogen kiezen een zusje wil (hij vindt jongentjes te snel als ze gaan lopen dan kan hij ze niet bijhouden)

Het lijkt me vooral gezellig hier met z'n allen de ervaringen te kunnen delen over de weg naar de zwangerschap.

Groetjes,
Petra

Hoi Petra!

Ik ben Nicole (27)  en ook nieuw op deze site. Ik ben in december gestopt met de pil en helaas gaat het deze keer niet zo snel als bij de eerste. We hebben al een zoontje van 2,5. Mijn vriend heeft uit een vorige relatie ook een zoontje net als jouw vriend/man. Hij is 6. Maar hij weet niet dat we weer aan het  proberen zijn.
Het lijkt me super om te kletsen met vrouwen die ook graag zwanger willen worden.

Groetjes Nicole  

Hoi Nicole en Petra,

Ook ik ben net zoals jullie nieuw op dit forum. Wij hebben net besloten om voor een tweede te gaan! Ben echt helemaal in de wolken en ik kan aan bijna niets anders meer denken!!!  We hebben al een dochter van anderhalf. Hopelijk lukt het deze keer ook weer net zo vlot als bij de eerste! Jullie ook veel succes!

Sannie

Hai Sannie!

Spannend! Ben je al helemaal gestopt met de pil? Zit je al in je klusperiode? Wij zitten momenteel (weer) in de afwachtfase. Als het goed is heb ik gisteren mijn eisprong gehad. Moet nu dus 2 weken wachten... Duurt altijd zo lang! Bij ons duurt het helaas wel iets langer dan bij de eerste. Maar goed, we wachten weer rustig af.

Liefs Nicole

Hallo meiden,

Ik ben pas 1 maand gestopt met de pil maar ben wel al een stuk wijzer geworden van mijn lichaam.
Ik dacht namelijk vorige week dat ik van slag was na het stoppen met de pil en had 4 dagen lang kramp in mijn buik en ik maar wachten. Er kwam niks nu ik hier een beetje aan het lezen ben heb ik zo'n gevoel dat het de eisprong was die ik gevoeld heb. Zou wel goed nieuws zijn want dan weet ik tenminste wanneer ik hem heb.
Ik vind heel erg leuk om samen er mee bezig te zijn en lekker te kunnen kletsen over alles wat we voelen en meemaken. Het is hier toch anders als met je partner.

Uiteraard wens ik jullie ook heel veel geluk in het zwanger worden.

Groetjes,
Petra

He Nicole,

Nog even een vraagje!
Hoe reageerde het zoontje van jouw vriend op jullie eerste kindje samen.
Ik heb namelijk wel zo iets hij vindt het nu leuk maar ik hoop straks ook nog als het kindje er eenmaal is wantdie .
Woont hij bij jullie of bij z'n moeder??

Groetjes,
Petra

Hoi Nicole,

Nou we zitten nu midden in onze eerste klusfase dus ik hou het kort! Nee hoor geintje mijn man is werken. Ik ben na de geboorte van onze dochter niet meer aan de pil gegaan dus we zijn nu gelijk maar gaan klussen zeg maar, hihi...
Ik vind het wel weer spannend hoor allemaal. Vorige keer ben ik niet op een forum zoals dit geweest, ben nog niet zolang bezig met internet en ik moet zeggen dat ik het wel eg leuk vind om er nu al over te kunnen praten met andere meiden.

Groetjes Sannie

Hallo Sannie en Petra,

Leuk dat jullie gereageerd hebben, vind het supergezellig om te kletsen met meiden die ook zwanger willen worden.
Petra, om even te reageren op hoe het zoontje van mijn vriend reageerde. Dat is een heel lang verhaal. In het kort: Mijn vriend heeft een periode van bijna 2 jaar zijn zoon niet mogen zien. Toen het contact eindelijk weer werd opgebouwd (toen was hij 4) was Mika dus al geboren (Mika was ong. een half jaar). Niet alleen kreeg hij zijn vader terug maar erbovenop ook een broertje erbij. Ik denk dat dat wel veel was voor hem om te verwerken. Maar hij zei altijd dat hij het heel leuk vond en als hij bij ons was ging het ook wel heel goed. Maar ik merk nu absoluut meer verschil als in het begin. Mika was in het begin natuurlijk heel jong en klein. Maar nu is Mika 2,5 en Do 6 en spelen ze echt met elkaar. Ik kan natuurlijk vooral voor Mika praten maar die is echt stapelverliefd op zijn grote broer. En voor zover ik weet is Do ook helemaal gek van Mika.
Dus in jullie geval, ervan uitgaande dat jouw stiefzoontje geregeld bij jullie is, zal het allemaal wel loslopen. Hij is inmiddels 6 toch? Misschien moet hij het wel verwerken maar ik denk dat dat op die leeftijd wel goed zal gaan. Het ligt er misschien ook wel aan hoe zijn echte moeder ermee omgaat. De tijd zal het leren, toch?!!!
Een vraagje aan jullie beiden. Om de spanning er even in te houden. Wanneer is jullie NOD (datum dat je ongesteld moet worden). Kunnen we er gezellig met z’n allen naar toe leven. De mijne 20 juli, zoals ik eerder al zei zitten wij nu in de afwachtfase. Maar ik heb er deze maand niet zo’n heel goed gevoel bij. Ik ben bang dat dat goede gevoel bij mij zo wie zo een beetje afneemt. Maar zo’n 3 dagen voordat ik ongesteld moet worden vind ik het toch altijd wel weer spannend.

Sannie, ik heb vorige keer een poging gedaan om op een forum te gaan kletsen. Maar op een één of andere manier kwam ik er niet tussen. Er waren allemaal al clubjes en er werd gewoon niet gereageerd als ik een berichtje plaatste. Daarom vind ik het nu ook zo leuk dat jullie wel reageerden. Ik kan helaas alleen niet dagelijks reageren. Ik kan alleen internetten op mijn werk. En ik werk alleen maandags, woensdagochtend en vrijdag. Dus gewoon blijven schrijven, op de dagen dat ik werk zal ik overal op reageren.

Liefs Nicole

Terug
Bovenaan