nieuwe nod

Hoi Annemarie,

Natuurlijk duim ik met je mee. Zondag zou inderdaad speciaal zijn.
Ik vind het zo knap van jullie die al langer bezig zijn. Echt mijn diepste respect.
Ik ben nu bij ronde 10 en alles wordt me soms te veel. Laat staan in jullie gevallen.
Succes allemaal.

Hey RJAMM

Dank je wel voor je lieve woorden!
Ik zal je zeggen ik heb een supermoeder en zusje en vriendinnen die me met beide benen op de vloer houden ;-)
Ik heb ook zoiets van al dat negatieve helpt zeker niet mee, dat vreet energie die ik juist nodig heb om een gezond kindje te laten ontwikkelen in mijn buik...

Het feit dat ik een prachtige dochter heb van 7 geeft mij ook rust... Als dit mijn eerste zou zijn dan was het zeker lastiger... Ik ben voor Jill (mijn dochtertje) ook vijf jaar bezig geweest daarom was ik nu al voorbereid... :)

Ik hoop dat ik je kan steunen al is het maar met iets kleins... De meiden hier hebben mij iig enorm geholpen tot nu toe!

Liefss

15-06 PrinsesL - 1e kindje - ronde 8
25-06 RJAMM - 1e kindje- ronde 10
??-06 Annemarie31 - 2e kindje - ronde 50 (IUI 5e ronde)

08-07 Tuinier - 1e kindje - ronde 3
04-07 Nonna1988 - 1e kindje - ronde 8
??-07 Supertje - 3e kindje - ronde 13 (in afwachting kijkoperatie)

Hoi Annemarie,

Heel erg bedankt voor jou berichtje. Dat heeft me al heel erg geholpen. Vooral de woorden dat je energie wil gebruiken om een kindje in je buik te laten groeien.
Ik heb eigenlijk geen negatieve gedachten maar denk bij alles dat het symptomen zijn van een zwangerschap.
Voelde gisteren mijn eisprong goed en vind het nu al twee dagen spannend. Wil niet te gefocust zijn op een zwangerschap. Maar hoe hard ik mijn best doet het zit 24 uur per dag in mijn hoofd.
Ik bind het erg fijn je verhalen en steun te krijgen. Van jullie allemaal meiden.
Nogmaals dank.

@rjamm. Het klinkt misschien stom, maar het went op een rare manier. Zeker als je in de medische malle molen gaat. Het "zou het deze keer lukken" wordt dan " het zal wel weer niet gelukt zijn".
De twee weken tussen je eisprong en NOD blijven altijd spannend. En ook ik laat me nog steeds door mijn lichaam (en test) foppen. Het is zo moeilijk om niet te voelen, wat je graag wil voelen. En waarschijnlijk ook voelt, want een komende menstruatie geeft soms dezelfde klachten als een zwangerschap.

Laat ik het zo zeggen, het jezelf weer bij elkaar rapen en vol goede moed verder gaan, leer je op den duur wel. Natuurlijk zit je er dan ook nog weleens goed doorheen. Het optimisme komt met de dagen na je ongi weer terug. En vrees nietom inderdaad stappen te ondernemen. Ik heb zelf juist vaak het gevoel dat er in de medische malle molen tenminste wat gebeurd.

Hoi @supertje,

Heel erg bedankt voor je reactie. Dit doet me echt goed. Heel erg fijn om met mensen die hetzelfde hebben te praten.
Mijn vraag is meteen wanneer ga je de medische molen in?
Ik ben nu bij ronde 10. Ik ben 38 jaar, dat telt ook mee natuurlijk.
Wel een keer bij de dokter geweest maar die zei kijk nog 3 maanden aan. Die zijn nu om. Ik wil gaan maar manlief zit nu voor 6 weken op zee. Ik durf eigenlijk niet te gaan zonder hem. Ik bedoel ik wil het iets van ons beide laten zijn. Klinkt dat raar?
En ook de vraag waar mee begint de medische molen? Welke onderzoeken komen er aan?
Dat zijn vragen die nu bij me spelen. Zoals je misschien aan de rijd kunt zien houden die me snachts wakker.

Nogmaals heel erg bedankt het praten erover doet me goed en is ook een proces.
Ik zou graag verder praten over het begin van de medische molen.

Ik zou gewoon gaan naar de huisarts voor een doorverwijzing. Dan kun je de afspraak altijd nog plannen voor als je man thuis is. Het standaard begin is bloedprikken, inwendige echo, vragenlijst en zaadonderzoek. Hou je cyclus deze maand bij door middelen van temperaturen. Daar vragen ze meestal ook naar. Het klinkt allemaal enger dat het is. Succes!

Dank je wel voor de tips. Dan ga ik naar de huisarts en wacht even af.
Ik ga dan vanaf nu ook temperatuur bijhouden.
Xxx

Terug
Bovenaan