Nieuwe PCOS'ers

He meiden,

Ik ben weer terug van een heerlijk weekend weg =)

Kelly welkom, leuk dat je mee komt schrijven.

Mies spannend he.. Heb je inmiddels je eisprong gehad?

Nicky hoe staat het met jou eisprong? Ik heb de laatste cyclus ook zonder echo's gedaan. Gaf me veel rust. Maar mijn gyn zei wel dat ik altijd een afspraak kom maken voor een echo als ik onzeker zou zijn of als ik geen idee zou hebben hoever ik in de cyclus zit.. Dus misschien kan dit bij jou ook wel!

Sharon, en bij jou? Is je ei inmiddels gesprongen? Echt super fijn dat je geen last hebt van de injecties!

jullie zitten nu volgens mij allemaal op het wachtbankje.. Dan kunnen twee weken heel lang duren, maar ik beloof je, ze gaan voorbij ; ). Ik heb gister mijn nod en heb nog niet het idee dat mijn ongesteldheid in de lucht hangt, ik voel natuurlijk wel vanalles maar wat dat allemaal is weet ik ook niet.. Dus heel spannend hier!! Vriendlief wil nog even wachten met testen, dus dan doen we dat ook maar braaf grrrr.. Ik kan niet meer wachten.

Ik hou jullie op de hoogte! Liefs X
 
Hej Meiden,

Hoe is het bij jullie? Wanneer hebben jullie je nod?

Hier is het nog spannend, ofja nog geen menstruatie en geen test gedaan. Mijn nod was 17 juli. Ik heb inmiddels behoorlijk last van mijn borsten en tepels (Groot, gevoelig, donker) en veel rommels, krampjes en steken in mijn buik. En die vieze metaalsmaak proef ik ook nog. Dus ik ben echt heel benieuwd. Wij gaan vrijdag avond testen, vriendlief wil hier iets speciaals van maken.. Nu maar hopen dat de test positief is!!!!

Liefs Renate X
 
Ha allemaal,

Na al die oude fora echt leuk om er een te vinden met mensen die op dit moment in hetzelfde traject zitten.

Ik ben 24 jaar en heb (hoogstwaarschijnlijk) pcos. Mijn cyclus was altijd al raar (4 tot 24 weken), maar sinds ik vorig jaar augustus met de pil gestopt ben (3jaar geslikt) is het helemaal een rommeltje. Op dit moment zit er steeds ruim 20wkn tussen en ben nu 1,5 maand achter elkaar 'ongesteld'.

<span style="line-height: 1.5;">Ik ben een paar weken geleden naar de HA gegaan. In principe voor de diagnose (ik kan zelf wel zeggen pcos maar ja... ;-) als het dat niet is is er toch iets anders mis</span><span style="line-height: 1.5;">), maar ze stuurde ons direct door naar de fertiliteitspoli (waar ik niet om gevraagd had, maar prima, dan gaat het lekker snel - haha). Met manlief is gelukkig alles prima. 10augustus gaan we voor het ofo en gsan ze mij dus onder de loep nemen;-) Niet zo leuk.. maar goed.. het doel heiligt de middelen!</span>

<span style="line-height: 1.5;">Het stuk schaamte en balen herken ik niet zo, gelukkig.. Mijn moeder heeft ook pcos en heeft (na clomid geprobeerd te hebben) uiteindelijk m.b.v. injecties vier dochters gekregen. Ikzelf en daarna mijn zusjes, die een drieling zijn. Mijn tantes zijn beide met clomid zwanger geworden en nu heeft ook mijn schoonzus het (heeft inmiddels twee kinderen). Dus voor ons was het meer een 'wanneer gaan we naar de dokter', dan een 'o help'. Ik vind ons nog vrij jong en stel me er helemaal op in dat het net als bij mijn moeder en schoonzus  drie a vier jaar duurt. Maar eerder zou natuurlijk superfijn zijn!</span>



Ik ben even heel benieuwd naar jullie leeftijden en wat je nog meer doet in je dagelijks leven. Geeft toch wat meer beeld van jullie. Ik heb pedagogische wetenschappen gestudeerd en werk nu als projectmedewerker bij een adviesdienst.



Ben benieuwd. Succes allemaal!
 
Hoi Renate,

Vandaag is jullie testdag. Ik duim voor jullie! Mooi dat jullie er iets speciaals van maken.



Hey Maria, welkom, leuk dat jij je ervaringen met ons wilt delen.

Mooi om te zien dat het in jouw familie uiteindelijk allemaal is gelukt. Dat geeft weer hoop!

Voor mijn PCOS schaam ik mij niet, maar ik vond het vervelend dat het niet op de natuurlijke manier lukte. Het voelde voor mij als falen. Vooral omdat in mijn omgeving mijn vriendinnen allemaal direct zwanger waren.  Nu ben ik er wel oké mee. Ik weet dat er nu een ei kan groeien, dus heb weer wat vertrouwen in mijn lichaam. Heb gewoon wat hulp nodig:)

Ik ga vandaag bloedprikken om te zien of ik een eisprong heb gehad, dus ik zit nu ook op het wachtbankje. Vanaf 31 juli mag ik testen.

Maria, in augustus word ik 26. Mijn man is 28. Ik woon in ons mooie Drenthe en ik werk 30 uur als onderwijsassistente op een school voor Zeer Moeilijk Lerende kinderen. Ook hebben wij 2 hele lieve katten:)

Liefs Mies
 
Zo wat spannend Renate! Ben erg benieuwd.
Wij zeiden nog eerst een half jaar te proberen zonder medicatie, vanaf juni 2016 ( dus nog maar net). 4 juni mijn ongesteldheid gehad en gewoon niet meer ongesteld geworden ( eerder had ik een gemiddelde cyclus van 41 a 42 dagen). Heel erg apart dus dat er nu ineens niks is en ook totaal geen gevoel dat het komt. Heb natuurlijk al getest maar negatief, had inmiddels wel positief moeten zijn als ik zwanger zou zijn dus dat sluit ik maar uit.

Volgende week dus denk ik toch maar de gyn bellen en wellicht al eerder medicatie traject in? Wat denken jullie?

Groet,

LRE
 
Hej lieve meiden,

Hiero twee positieve testen!! We zijn zooo blij. 27 maart is de uitgerekende datum, we zijn vandaag  4 weken en 5 dagen zwanger. Heel pril dus allemaal nog, dus het is nog steeds spannend.  Maandag meteen de gynaecoloog bellen en een afspraak maken bij de verloskundige praktijk. Ik vind het zoo spannend, ons eerste kindje. Door mijn pcos zijn we ruim anderhalf jaar bezig geweest met oefenen, ziekenhuisbezoeken, medicijnen en echo's.

Meiden, ik blijf met jullie meelezen en af en toe natuurlijk meeschrijven. Ik hoop dat het bij jullie ook snel raak mag zijn. Ik gun het jullie ook zo!

Liefs x Renate
 
Terug
Bovenaan