Nieuwe PCOS'ers

Hallo allemaal,



hoe kwamen jullie bij de diagnose PCOS? Ik heb zelf het idee dat mijn lijf me in de steek laat qua menstruatiecyclus..

7 maanden gestoot met de pil en mijn cyclus is: 28-28-39-56 en momenteel op dag 67.. zo balen! Maar 1 keer (3e cyclus) een licht positieve eisprong gehad. Ik voel me opgeblazen, hoofdpijn en steeds pukkeltjes.

herkent iemand dit? Twijfel zo of ij naar de huisarts moet gaan ggezien de 7 maanden..



liefs!
 
Hi KLA,

Ik ben in Juni gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus duurde 91 dagen en de volgende 42 dagen. Ging best met goede moed de derde in maar toen die ook weer veel langer dan gemiddeld duurde ben ik toch naar de huisarts gegaan. Misschien moet jij dat ook doen het kan natuurlijk nooit kwaad. Inmiddels zit ik nu ook weer op dag 61 dus ben blij dat ik gegaan ben. Ik werd erg onzeker van dat wachten op een menstruatie. Ik heb verder gelukkig weinig last gehad van lichamelijke klachten. In het begin wel maar dat kwam door het ontpillen. Nu regelmatig een beetje buikpijn maar dat is gelukkig alles.

Liefs
 
Zonnetje90 bedankt voor je reactie.

waarschijnlijk heb je allang in dit forum vertoed wat je verhaal is, maar welke tips of behandeling heb je gekregen?

Irritant he, zo'n lange cyclus en totaal niet weten waar je aan toe bent.

ik ga morgen denk ik toch maar een afspraak maken :)
 
Maakt niks uit hoor, ik vertel het je graag nog een keer. Ik hebnog geen behandeling gekregen. Nadat ik heb gehoord dat ik het heb ben ik nog niet naar het ziekenhuis geweest omdat er een wachttijd was van ongeveer 4 weken. Volgende week heb ik mijn eerste afspraak. Mijn vriend gaat dan mee en dan gaan ze het uitleggen. Wel weet ik dat ik Clomid krijg. Dat zijn pilletjes die je eisprong moeten opwekken. Hopelijk werkt dat en als dat niet werkt dan zie ik wel weer verder. Zou ook gewoon een afspraak maken als ik jou was. Inmiddels ben je toch al 7 maanden verder. Bijna net zolang als ik want ik ben begin Juni gestopt. Mocht je het niet hebben alleen maar heel fijn en mocht je het wel hebben weet je waar je aan toe bent en kan je misschien ook een beetje in de goede richting geholpen worden.

 
<p style="text-align: left;">Dank, de huisarts heeft het bij je vastgesteld? Via bloedafname of een echo of? Heftig om te horen dat je het hebt, maar dan weet je ook waar het door komt. Spannend hoor zo'n eerste afspraak, ik hoop dat er niet teveel nodig is voor jullie.</p>
 
Ha Zonnetje,
Het gaat hier wel goed, afgelopen woensdag (dag 10) een echo gehad maar er was niets gegroeid helaas.
Vandaag moest ik weer terug en nu (eindelijk) een follikel die gegroeid is. Dus morgen moet ik met Pregnyl gaan spuiten, en dan word dit onze eerste 'kans' nadat ik in januari gestopt ben met de pil.
Toch vond en vind ik het spuiten van Gonal-F nog best spannend iedere keer.
Spannend voor jou dat je volgende een afspraak hebt!
Je hebt er lang op moeten wachten zeg! Wachttijd van 4 weken is erg lang!
Succes vast!

Mama34, wat heftig! Heel veel sterkte!

Hi Kla,
Vervelend he dat je zo aan het wachten bent op je menstruatie. Weet helemaal hoe je je voelt.
Ik ben al vrij snel naar de huisarts gegaan en zij heeft mij doorgestuurd naar de gynaecoloog, ben achteraf ook blij dat ik zo snel serieus genomen ben.
Dus ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan, als je het niet vertrouwd.
Bij mij kwam PCOS naar voren na een inwendige echo en bloedonderzoek in het ziekenhuis.
Succes komende tijd!
 
Terug
Bovenaan