Nieuwe wachten op NOD okt 2018

ik doe weer mee.
Ronde 2 voor ons.
Menstruatie vandaag begonnen. wel me eerste na verwijdering van me spiraal. ik kan dus nu echt goed gaan kijken hoe mijn cyclus loopt al weet ik nog niet hoelang me cyclus is ik weet iig dat er een eisprong en goede menstruatie is! (aantal jaar terug een jaar geen spiraal gehad en had toen maar 1 menstruatie van 1 dag bruin/oud bloed)
Tempen blijf ik erbij doen ik vind dit wel heel fijn eigenlijk en wil rond de vruchtbrare periode ook de ovulatie testen gaan doen. volgens de app de 17e mijn NOD maar nu leest hij het als een 26 dagen cyclus wat ik dus niet zeker weet of ik dat heb en wil dus gewoon een 28 dagen aanhouden en dus de 19e me NOD.
me eisprong zou tussen de 5e en 7 Oktober moeten zijn.
spannend weer voor iedereen en hoop dat het voor vele raak is!
 
Mijn pijnlijke borsten zijn sinds vandaag over. Alleen heb nu een blaasontsteking jaren geen blaasontsteking meer gehad. Jaren hiervoor echt super vaak! Lees op Google dat sommige vrouwen een blaasontsteking krijgen bij een prille zwangerschap. Jullie ervaringen? 
 
PippaLotta balen dat het bij jou ook geen goed nieuws is. Zo te zien zitten we weer ongeveer gelijk met de NOD! Hopelijk goed nieuws aankomende maand
 
Veel succes Esther. Hopelijk gaat het deze goed!
Ik ben terug van even weggeweest. Mijn eisprong is ongeveer nu. Paar dingen geleerd:
-ovulatietesten van Kruidvat werken niet (bij mij) want altijd positief
-als er druk op de seks zit want vruchtbare periode, heeft mijn vriend moeite met presteren
Dus na deze ronde ga ik niet testen en niets zeggen, gewoon paar keer seksen rond de vruchtbare periode. In feite doen we dat nu ook, alleen overspoel ik hem met info dat het mogelijk nu hét moment is en daar wordt hij zenuwachtig van. 
 
 
 
PippaLotta me NOD als ik nu 26 dagen tel de 17e maar ik houd gewoon 28 aan omdat ik niet zeker weet wanneer vorige maad me menstruatie gestart is omdat toen nog het spiraaltje erin zag. Dus de 19e vandaag ongesteld geworden. Ik had ook gedacbt verdrietig te zijn maar ben ook erg nuchter en eogenlijk wel blij dat ik nu wel weet dat er een eispring is en dat me menstruatie normaal is in vergelijking met 3 jaar geleden.
lepeltjelepeltje begrijpelijk! Gelukkig heeft me man er geen last van en wordt et juist graag bij betrokken hoe en wat. Goed plan om het gewoon lekker zo te doen in vruchtbare periode, wie weet werkt dat wel veel beter en is het zo raak!
 
@Feyre, ik dacht ook aan het begin mooi, ik word ongesteld, enigszins normale cyclus. Dit werkt allemaal, ik heb een eisprong! Maar toen ik erover ging lezen bleek dat niet altijd zo te zijn. Op internet heb ik destijds dit gevonden: http://www.ovulatie-berekenen.com/geen-eisprong-wel-ongesteld-menstruatie-zonder-ovulatie/
Toen dacht ik, nou maar als ik dan met ovulatietesten meet dat mijn LH piek eraan kom, dan weet ik het zeker! Maar zelfs daarover vond ik op internet dat dat niet zo hoeft te zijn. Ik las: Zonder LH piek is er geen ovulatie, maar een LH piek wil niet altijd zeggen dat er een goede eisprong volgt.
Het blijft natuurlijk wel internet dus niet 100% betrouwbaar. Ik heb daarna nog wel gedacht, hoe zit het dan met mijn temperatuur. Als deze stijgt na dag 14, weet ik dan wél zeker dat ik een eisprong heb gehad? Maar ben inmiddels gestopt met urenlang internet afstruinen haha. Ronde 3 nu en een stuk relaxter dan ronde 1 en 2.  Ronde 2 heb ik werkelijk álles volgens het boekje gedaan. Had dus geen effect. Nu neem ik zo af en toe gewoon weer een lekker wijntje :) 
Ik temperatuur nog wel en heb nog 3 ovulatietesten liggen. Maar dat vind ik vooral gewoon interessant. Zo leer je je lichaam kennen. Ik wil dat drie maanden doen en daarna er mee stoppen. Maar hopen natuurlijk dat het niet zo ver komt ;-)
 
Terug
Bovenaan