Hoi allemaal,
Sinds een tijdje heb ik veel gelezen over nieuwetijdskinderen, weliswaar niet het beschreven boek, maar toch op internet kun je ook veel lezen erover. Ben nu bezig in een boek.
Nu is dit natuurlijk niet voor niks, onze dochter gaat naar het KDV, en daar maken zich dus zorgen. Tja onze dochter is een druk baasje, kan zich slecht concentreren en is ook erg gevoelig Verder ziet ze meer dan wij zelf denken, en ze pikt dingen op en merkt dingen op die ze niet kan weten.
Nu wat je veel bij nieuwetijdskinderen ziet dat ze ook paranormaal begaafd zijn, en dus dingen op pikken die bv in een ander leven zijn gebeurd. Tja je kunt het geloven of niet, maar kinderen zijn nu eenmaal erg gevoelig wat betreft dit soort gebeurtenissen. Ach en ondanks dat ze druk is is ze hastikke lief, wil je overal bij helpen en ach dan vergeet je ook wel weer wat. Wij betrekken haar gewoon in de dagelijkse werkzaamheden als ik of mijn man vrij zijn. Ze helpt waar ze kan, en dan is ze in een opperbest humeur. Ook veel buiten spelen en haar energie kwijt raken...Verder speelt ze ook zelf wel.
De hele wereld zit nu anders in elkaar dan toen wij jong waren en onze ouders, kijk maar om je heen. De ouders van nu werken veel meer en er is veel bijgekomen. TV, computers en allerlei snufjes op electronisch/technisch gebied. Ik kan me nog herinneren dat wij niet zo vaak tv keken dan tegenwoordig. Vind je het dan raar dat onze kinderen anders zijn dan vroeger.
Ben nu bezig in het boek Ieder kind in z'n eigen kracht van Carla Muijsert-van Blitterswijk, zij is therapeut en zelf moeder van 3 kinderen. Ze heeft ook een boek geschreven met titel nieuwetijdskinderen en is betrokken bij de stichting nieuwetijdskinderen. (ik heb deze van de bieb geleend!) Nu er zijn mijn ogen opengegaan en ben van plan om zeker de onderste steen boven te krijgen van mijn dochter, ze is bijna 3.5.
Wij willen trouwens wel wat graag een kindje erbij, helaas lukt dit nog niet, maar wie weet, ben nu bezig met medicijnen, dus wie weet.
Ben er van overtuigd dat onze dochter, ondanks dat ze druk is het ook fantastisch zou vinden! Ach wat is er toch mooier dan kinderen, en als ze iets drukker zijn, ach dan is het zeker niet saai in huis!
groetjs Anna