Nieuwetijdskinderen

Hallo Monique en Isa,


Het is voor deze kinderen inderdaad erg zwaar. Ik vind het jammer dat er ook een 'stempel' is, nl. nieuwetijdskinderen. Het klopt wel, maar het wordt vaak zo medisch overtrokken, zoals je zelf al hebt ervaren.

Mensen weten niet wat ze ermeer aanmoeten en verzinnen of zoeken een hokje waar het inpast, zodat ze vooral niet 'raar' gevonden worden.

En dat is ook waar deze kinderen zo vreselijk veel last en pijn van kunnen hebben. Het niet gewaardeerd worden door mensen en erger nog door de eigen ouders. Er wordt niet altijd  van ze gehouden zoals ze zijn, maar sommige ouders schamen zich zelfs voor het gedrag van hun kind. Je kunt je als volwassene niet  voorstellen hoe dit voor zo'n kind voelt. Niet alleen, maar toch helemaal alleen en onbegrepen zijn op peuter en kleuterleeftijd.

'Gewoon' lekker jezelf zijn en dat is al moeilijk genoeg in onze over-gecontroleerde wereld.

Groetjes,
Angela
 
Wat ik van de week meemaakte... Ik had hoofdpijn en mijn zoontje (3,5 jaar) kwam voor mij staan, tussen mijn benen in, en legde zijn handje op mijn hoofd. Hij vertelde mij dat er licht uit zijn handje kwam waardoor mijn hoofdpijn weg zou gaan. Ik vroeg hem hoe hij dan aan dat licht in zijn handje kwam. Hij zei dat, wanneer hij mijn hand vast hield, dat licht dan "Spring!" zómaar in zijn handje sprong. En nu kon hij mij daarmee beter maken. Héél bijzonder hoor!
 
Mmmm, ik weet niet wat ik er van moet vinden!
In hoeverre weet je dat je kind een 'nieuwetijdskind', is? Als ik vele dingen lees die ze 'hebben'', dan denk ik: gewoon een echte peuter! Sommige dingen zijn misschien wat anders ja, maar om nu direct een stempel erop te drukken? Ik ben van mening dat kinderen zowiezo meer kunnen 'voelen' dan wij, omdat ze nog zo open staan, en vaak nog een onbeschreven blad zijn.
Er is weer een 'deskundige' geweest die een boek heeft geschreven, denk ik dan, en daar heb je weer een nieuwe term: 'nieuwetijdskinderen' . En ineens zijn ze bijzonder...
En aan de andere kant denk ik: ik kan er misschien ook niet over oordelen, ik ken jullie kinderen niet, ik ken jullie niet.
Mijn zoontje is heel ondernemend, héél sociaal, is ver in zijn taalgebruik en ook in verbanden leggen. Ook heel gevoelig! Heeft vaak enorme driftbuien, echt megamega....en dan kun je alle trucen uit de doos halen.En druk ja, echt druk soms. Toch kan hij ook goed alleen spelen, en rustig spelen. Die van jullie dus niet? Ze zijn zo druk dat je er radeloos van wordt, niet weet wat je er mee aan moet, ze kunnen niet goed spelen? soms zijn kinderen zo, en worden ze met het ouder worden wel anders. Het zijn tenslotte peuters.
Ik wens jullie wel veel succes verder!
 
Hallo Sjana,


Je hebt gelijk als je zegt dat er weer een nieuw stempeltje bij is. Na de ADHD'ers en de PDD-NOS'ers (of iets dergelijks) is er inderdaad nog iets nieuws. Het 'nieuwetijdskindje'.

Maar je kunt je af vragen waar dat door komt. Mijn mening is dat de 'volwassenen' niet kunnen omgaan met iets wat niet bekent is. Wij willen nou eenmaal graag dat alles een naam of labeltje  heeft want dan kunnen we kijken hoe we het moeten 'behandelen'.

Heb je ooit een kind meegemaakt dat op zo'n manier denkt en te werk gaat. Ik niet. Een klein  kind accepteert elk ander kind zoals ie is en ziet geen invalide, arm of rijk, slim of niet slim, dat doen alleen volwassenen met hun verstand. Dus ja, elk kind is gevoelig en ja elk kind is ook een onbeschreven blad. En blad wat wij als volwassenen graag volkalken met alles wat 'goed en niet goed is' en wat 'normaal en niet normaal is'.

Waar haalt iedereen zijn wijsheid vandaan, volgens mij voor een groot gedeelte uit dat wat je geleerd hebt  en waar je wat van jezelf aan toevoegt. En wie vertelde ons dat dat klopte!?

Kinderen leven vanuit hun gevoel en dat is iets dat wij (en dus ook de meeste kinderen als ze ouder worden) zo snel mogelijk in de 'juiste' banen leiden. Want je kunt een invalide toch niet zomaar vragen wat ie heeft. Of je kunt toch niet zomaar zeggen dat je iemand niet leuk vind.

Dus ja, ik vindt dat je gelijk hebt. Het is een stempel. Elk kind is een nieuwetijdskind omdat ie nog gevoelig is en leeft vanuit zijn gevoel. Het wordt echter een sociaal geaccepteerd kind  (en  levend vanuit verstand)  zodra hij of zij doet wat maatschappelijk verantwoord is.  


Ben trouwens wel benieuwd of je ook zo gereageerd zou hebben als er als onderwerp 'adhd kinderen' gestaan zou hebben.??

Ik lees het wel een keer,

Groetjes,
Angela


 
Ik vind het juist helemaal geen 'stempel'. Kinderen waarbij de diagnose ADHD of aanverwand gesteld wordt krijgen een stempel. Vastgesteld door de medici. In ons geval hebben twee paranormaal begaafden ons verteld dat wij twee nieuwetijdskinderen hebben (hoog sentitieve kinderen). Ik geloof erin omdat ik eral meerdere stukken over gelezen heb. Maar het was voor mij geen stempel. Juist niet. Het is voor mij een stempel als 'ze' zouden zeggen dat (met name) ons zoontje ADHD zou hebben. "Daar gaan we weer... een kind is anders, drukker dan gemiddeld en DUS heeft het ADHD" is mijn gevoel daarbij. Ik vind het daarnaast ook fijner om te 'weten' (?) dat ik nieuwetijdskinderen heb. Het helpt mij er beter over na te denken ls ik het even heel moelijk met ze heb. En geloof me: ik heb twee portretten hoor!! Ik ben begonnen in het boek van Elaine N. Aron en er staan zoveel herkennignspunten in voor mij.

Angela: mijn hoofdpijn was wat minder maar niet weg Dat kan natuurlijk net zo goed toeval zijn (of het aspirientje dat ik geslikt had). Ik heb niet de  illusie dat hij me echt zou kunnen genezen. Het ging me echter om  zijn tekst en het hele gebeuren. Waar haalt hij het vandaan?? Zoiets moet zo'n kind dan toch 'van nature' weten ofzo? Het is de basis van Reiki: met je handen genezen. Iedereen doet het: als je hoofdpijn hebt, grijp je naar je hoofd. Als je buikpijn hebt, leg je je handen vanzelf op je buik en noem maar op. Maar dat een kind van 3,5 dat zo fijntjes uitlegt met 'licht uit zijn handjes' vind ik geweldig.

Iedereen mag geloven wat hij/zij wil. Ik vind het fijn om te geloven dat het fenomeen 'nieuwetijdskinderen' bestaat en dat deze kinderen (en ook volwassenen trouwens)  hier zijn om 'ons ras mensen' te helpen de liefde terug te brengen. Hoe zweverig het ook moge zijn, ik vind het een mooie gedachte en géén stempel.
 
Goedemorgen!!

Jeetje wat is het weer lang geleden!

Dat komt echt door de verhuizing hoor, het kwam er gewoon echt niet van. Zoveel te doen en te klussen en ophangen en schilderen enz.
Maar nu wonen we er alweer 2 weken en het wordt steeds meer "huis".
Met Jerrel gaat het hartstikke goed in het nieuwe huis. Ik had verwacht dat hij het heel moeilijk zou hebben met het slapen in het nieuwe huis, maar niks hoor. Slaapt heerlijk en voelt zich er erg lekker.

Ik heb echt het idee dat we een nieuwe kans gekregen hebben.
We zouden namelijk eerst uit elkaar gaan, maar door allerlei situaties kwam ik erachter dat ik toch wel heel graag samen wilde blijven.
Gelukkig, had echt niet anders gewild. En toen kregen we zo vlug dit nieuwe huis. De homeopaat is echt een geweldige man, we gaan alledrie naar hem toe en alles lijkt zo een beetje op z'n plek te vallen.

Ik zat helemaal niet lekker in mijn vel en kon nogal uitvallen tegen mijn zoontje, gewoon door opgekropte dingen van mezelf. Dat gaat nu een stuk beter. Maar helaas, omdat mijn zoontje zo gevoelig is, heeft hij zijn gedrag daar toch wel een beetje op aangepast. En dat vind ik zo erg, ik voel me er verschrikkelijk schuldig om.
Maar de homeopaat was er erg lief over. Hij zei dat er veel gebeurd was en dat dat zijn sporen heeft nagelaten, maar dat we een manier gaan vinden om te zorgen dat alles weer goed komt en daar ben ik wel heel blij mee.

En dan nog leuk nieuws! We gaan volgend jaar in juli trouwen, de precieze datum in juli moeten we nog vast zetten, maar het wordt in ieder geval die maand.
Spannend!! Maar ik heb er wel heel veel zin in. Worden we echt man en vrouw. Heerlijk, zijn we aan toe.
En we gaan nu serieus "klussen" voor een tweede kindje. Ik ben gisteren ongesteld geworden na precies 35 dagen en we hadden besloten na deze ongesteldheid echt te beginnen. Dus nog wachten tot 2 juni, dan beginnen mijn vruchtbare dagen en dan aan de slag. Zelf heb ik het vermoeden dat het de eerste keer gelijk raak zal zijn omdat ik al vanaf januari gewoon zonder pil regelmatig ongesteld ben. Dus de kans is groot dat we "raak schieten" zeg maar.
Spannend he?

Hoe gaat het met jullie allemaal?? Ik las zoveel verhalen dat ik even niet meer weet, nu ik dit zo typ, wie er nou wat geschreven had. Dus moet ik het even algemeen houden.
Ik hoop dat het lukt met het proberen voor een tweede voor Anne en voor Angela, veel sterkte en succes gewenst met je zoontje.

We gaan er allemaal wel komen, daar ben ik van overtuigd!

Oh ja Angela ik weet weer dat je typte dat je kippenvel kreeg toen mijn zoontje vertelde dat hij nog een broertje en zusje heeft die boven zitten te wachten.
Ik heb ook het vermoeden dat hij gelijk heeft.
Maar daar kleeft voor mij wel een naar iets aan. Ik heb toen ik ongeveer 15/16 was een therapeute gehad die me onder hypnotrance bracht. Daarin moest ik naar een plek waar ik eindelijk rust had, geen enorme problemen meer enz.
Toen was ik 35 en had een dochtertje van 8, die had ik dus moeten krijgen op mijn 27ste dan. Ik had toen ook heel sterk het gevoel dat ik al een keer een zoontje verloren had.
Toen ik zwanger was en het bleek een zoontje te zijn was ik natuurlijk even in paniek omdat  ik bang was dat dit het jongetje zou zijn wat zou overlijden.
Die angst zwakte af en nu denk ik niet meer dat mijn zoontje zal gaan.


Maar toen mijn zoontje vertelde dat hij nog een broertje én zusje "boven" had schrok ik even. Ik heb namelijk het idee dat twee kinderen genoeg is en ik krijg heel sterk het voorgevoel dat het kindje wat ik zal krijgen een jongetje is en over een klein poosje inderdaad zal sterven zoals voorzien en dat we dan besluiten toch nog een kindje te nemen en dit zal dan het meisje zijn wat hij voorspelt en wat ik ook al een keertje heb "gezien".
Dus met dit voorgevoel/verhaal in mijn hoofd vind ik het ook een beetje eng aan een tweede te beginnen.

Misschien kun je hier iets over voelen Angela?
Zou prettig zijn...............
Nou ja ik hoor je/jullie wel.

Dikke knuf,
Gerrie.
 
Hoi Gerrie,



Het is idd een tijd geleden. Wij hebben het ook erg druk op het moment. We hebben een eigen bedrijf en het is (gelukkig) druk. Hierdoor is er voor mij, naast mijn drukke ventje, ook veel te doen. Maar af en toe lees ik nog wel het forum door.

Ik ben blij dat je eindelijk een beetje klaar bent met je huis. Het wordt (hopelijk) steeds beter weer en dan kun je lekker genieten.

Met ons kleine manneke gaat het gelukkig ook goed. De dokter is nog steeds iedere keer enthousiast over hem en dat voelt natuurlijk altijd fijn. Hij gaat nu ook (eindelijk) steeds beter praten. En hij roept ons dus ook wel eens tot de orde. Laatst waren we bezig in de tuin, een beetje groot onderhoud. Ik snoeide een grote struik weg en er viel een tak om mijn arm. Ik zei  k*t !!. Zegt dat mannetje; o, mama, dat mag je niet zeggen. Ik bedoel maar!!

Ik ben alleen de laatste paar dagen heel erg moe. Het is zo druk geweest de laatste 3 jaren dat ik wel eens een keertje weg wil. Even op vakantie ofzo. Het is er door alle drukte nooit van gekomen om eens even tijd voor onszelf te maken. Dus ik ben druk aan het zoeken op internet naar een leuk huisje ergens in belgie of duitsland voor een weekje.
Cas (mijn kleine ventje) zit wel op de psz maar is nog niet leerplichtig dus ik kan nu nog zomaar even weg.

He, erg leuk trouwens dat jullie de knoop doorgehakt hebben en als klap op de vuurpijl voor een tweede kindje willen gaan. Een soort bezegeling van een goede beslissing. Ik denk dat je niet teveel moet nadenken over of je kindje zal blijven leven of niet. Ik denk altijd zo; als het niet zo zou moeten zijn, dan is daar een bepaalde reden voor. Dit is natuurlijk niet leuk en verzacht ook geen verdriet, maar zou voor mij nooit een beslissing om wel of niet ervoor te gaan in de weg staan. Als ik me er goed bij zou voelen zou ik ervoor gaan. Wat de consequenties dan ook zijn.

Bij ons is het nog steeds niet aan de orde. Ik wil eerst helemaal zelf tot rust zijn gekomen voordat we ervoor gaan. En dat moment dat voelen we vanzelf. En of het dan wel of niet lukt zien we dan wel. Je hebt niets te willen, het overkomt je.

Nou meid, ik heb verder niet veel te vertellen, buiten dat ik moe ben, en daar zit je niet op te wachten.
Geniet lekker van je vent, ventje  en je huis (en wie weet wie nog meer!!!)  en we lezen weer vanelkaar.


Groetjes en dikke knuffel,
Angela
 
Terug
Bovenaan