Nieuwsgierig naar advies bij start kinderwens

<p>Hoi hoi,<br /><br />Sinds een paar maandjes ben ik gestopt met de pil om samen met mijn vriend voor ons eerste kindje te gaan. Nu ben ik even nieuwsgierig naar ervaringen van jullie mede forum leden :) . Hoe kijken jullie terug op het zwanger worden en zijn? Wat zou je achteraf adviseren, anders doen of voor tips hebben? Dingen die je zelf graag had willen weten bijvoorbeeld. <br /><br />Het is super leuk en spannend om deze fase in te gaan, maar mis een beetje het kunnen sparren met mensen om me heen. Nog heel weinig zwangeren of mama's in mijn omgeving. Ben dus benieuwd naar jullie ervaringen :)</p><p> </p>
 
Hoi!
Wat leuk dat jullie het gaan proberen! Mijn tip is een hele lastige, maar probeer er niet teveel mee bezig te zijn! Ik was er zelf ook erg mee bezig. Doordat ik een erf onregelmatige cyclus had was ik na 3 maanden ook begonnen met ovulatie testen, zo wist ik wanneer ik mn menstruatie kon verwacht, of niet;). Maar daardoor wist je ook wanneer je moest 'klussen' en werd het hoe lang het duurder steeds meer een verplichting. Totdat ik het 1 maand voor onze vakantie los liet en dacht, relaxed op vakantie eerst nu en daarna zien we het wel weer. Nou, en je raad het al..... ik ging zwanger het vliegtuig in, dus het werd als nog een hele andere vakantie dan ik had verwacht haha. En je hoort het het vaak. Hoe meer je er mee bezig bent hoe lastiger het schijnt te zijn. Heel vervelend, want het is zo moeilijk om er niet mee bezig te zijn als je het wel graag wilt. Maar probeer de druk laag te houden, en probeer vooral het plezier te houden! ;)
 
Dankjewel! Er niet mee bezig zijn is iets wat ik nu inderdaad al als haast onmogelijk ervaar. Hoe erg we ons ook voor hadden genomen om relaxed en zonder druk er in te gaan. 
Wat super leuk dat jij zwanger bent geraakt toen je het eenmaal wat los had gelaten :-D. Hoe ver ben je nu?
Zo bizar dat je zo vaak zulke verhalen hoort. Ook al zou ik het zelf los kunnen laten, ik moet of wil toch ook nog graag rekening houden met alcohol drinken etc. En daardoor vind ik het weer handig om ovulatietests te doen zodat ik weet wanneer ik ovuleer en vanaf dan drink ik geen/minimaal alcohol. Maar door die ovu tests ben je er inderdaad ook wel weer heel erg op gefocust  
 
Ik ben nu bijna op de helft. 19 weken.  Het is ook heel lastig om er niet mee bezig te zijn. Bijna onmogelijk. Ik heb precies het zelfde gedaan met alcohol. Na mn ovulatie tot menstruatie geen wijntjes voor de zekerheid ;)  hoe lang zijn jullie nu al bezig? :)
 
Hoi Simbaa,
Wij zijn er ook mee gestart.
Mijn 2e ovulatie sinds stoppen komt eraan.
Merk dat ik vanaf net voor ovulatie tot ongesteldheid erg veel bezig ben ermee. Ik weet ook dat dit niet goed is, maar moeilijk om te laten.
Zeker omdat we alleen klussen rond die tijd haha. 
Volgens de planning 5 of 6 dec ovulatie. Heb gister 1 ovulatie test gedaan voor het eerst. Was nog niks.
Alleen beetje lastig nu, want mijn man en ik hebben nu toevallig allebei nachtdienst.  En ik vannacht mijn laatste, maar hij nog 2. Hij komt er 5 dec uit. En dan heb ik savonds een concert . Dus weinig tijd om te klussen als hij overdag zoveel slaapt :eek:
Wanneer verwacht je jou ovulatie?
 
Succes in ieder geval   :)
 
Groetjes!
 
 
Er niet mee bezig zijn is de beste tip, maar ook de meest onmogelijke ? je wit zwanger worden, je ‘moet’ weten wanneer je vruchtbaar bent; dus succes er niet mee bezig te zijn. Wat voor mij wel werkte was ook tussen eisprong en nod alles los te laten. Niet te leven als een zwangere, gewoon dat biefstukje eten of wijntje drinken. De eerste 6 maanden heb ik dat wel gedaan, gek werd ik er van..! 
Verder goed met je vriend / man blijven praten, ook om het leuk te houden in de slaapkamer. Wil hij juist wel weten wanneer je vruchtbare dagen zijn, of wordt de prestatiedruk dan te hoog? 
Laatste: serieus rekening mee houden dat het wel even kan duren. Ik had er wel rekening mee gehouden dat ontpillen een half jaar kon duren. Gelukkig was ik vanaf maand 1 regelmatig ongesteld. Mede daardoor kon ik het maar moeilijk handelen dat het toen alsnog bijna een jaar duurde (wat heel normaal is, 80% wordt binnen een jaar zwanger en is er niks aan de hand!)
succes en geniet!
 
Spannend hoor! Ik ben sinds januari gestopt met de pil na 12 jaar gebruikt. Had wel direct weer een vrij normale cyclus. In de vakantie heb ik er ook niet op gelet maar helaas. Deze maand is ronde 10 voor ons en hopen er ernorm op. Ik vertel het niet aan mijn man wanneer mijn piek is, hij vind het allemaal best. Wel zorgen we ervoor dat we nu niet 'even snel' aan de slag gaan maar alleen als we de tijd ervoor kunnen nemen. Succes de aankomende periodes!
 
[quote quote=10139157]Ik ben nu bijna op de helft. 19 weken. Het is ook heel lastig om er niet mee bezig te zijn. Bijna onmogelijk. Ik heb precies het zelfde gedaan met alcohol. Na mn ovulatie tot menstruatie geen wijntjes voor de zekerheid hoe lang zijn jullie nu al bezig? [/quote]
Wat fijn, dus je mag bijna voor de 20 weken echo :) ?
Ik ben sinds begin augustus gestopt met de pil. Zit nu in 'ronde' 4. 
 
Terug
Bovenaan