Nieuwsgierig naar advies bij start kinderwens

[quote quote=10139806]Er niet mee bezig zijn is inderdaad niet makkelijk… Al moet ik zeggen dat ik er 1 maand écht minder mee bezig was: mijn vriend zat toen met een been in het gips. De hele situatie was minder aantrekkelijk (hij was wat hulpeloos, dat vond ik niet echt opwindend :D), en het vrijen zelf was ook niet zo handig ;-). Ik had er dus al vrede mee genomen dat het deze maand wellicht niets ging zijn, was er dus ook niet mee bezig wanneer het net prijs kon zijn… En kijk… Net in deze periode is het blijkbaar wel gelukt :D.[/quote]
Hahaha geweldig verhaal Mie! !Gefeliciteerd! Levert dat been toch nog iets heel moois op?
 
[quote quote=10139869]Welkom! wat leuk dat jullie een kindje willen. Wij zijn uiteindelijk13 maanden bezig geweest en ik vond bet echt wel pittig! Ik dacht dat het makkelijk was om zwanger te worden maar dat is het dus niet! Door een onregelmatige cyclus hebben uiteindelijk de CB ovulatie testen met smiley heel erg geholpen. Nu morgen 12 weken zwanger Daarnaast probeer er niet teveel mee bezig te zijn want dat werkt ook niet mee.[/quote]
Gefeliciteerd Beautygirl met je zwangerschap! ? Die cb ovu testen zijn inderdaad heerlijk duidelijk. Heb ik een keer gekocht omdat ze 50 procent korting hadden. Maar kan me voorstellen dat ik ze ook standaard zou willen als het wat langer gaat duren
 
[quote quote=10139899]Simbaa Ga je nu ook ovulatie testen doen? Heb er nu al 2 dagen 1 gedaan. Maar nog niks. Voor de zekerheid al wel geklust vanochtend hihi. Verwacht morgen of overmorgen ovulatie.. Spannend zeg.[/quote]
Hee Cherry Berry, zeker spannend he! Ik weet nog niet zo goed of ik komende ronde ovulatie testen ga doen. Ene moment vervloek ik ze (lees: toen ik er al 14 gedaan had en nog steeds zonder positief resultaat) en ander moment omarm ik ze weer, omdat het toch wel veel helderheid kan geven. Als je vandaag een negatieve ovulatietest had zou je normaliter nog niet  morgen je ovulatie kunnen hebben. Na een positieve test zou je binnen 24 tot 48 uur ovuleren normaalgesproken. Welke heb je? 
 
[quote quote=10139995]Hahah Simba super grappig dat hij er zooo mee bezig is Je kan in ieder geval niet zeggen dat hij er niet in geinteresseerd is haha. Ik deel het ook niet wanneer de vruchtbare periode is, want anders voelt het misschien wel als een “moetje”.[/quote]
Ik vind dat ook super schattig en leuk dat hij zo betrokken en geïnteresseerd is. Hij wil werkelijk alles weten. Maar dat maakt het er niet mee bezig zijn anderzijds ook niet makkelijker op. Omdat hij het dagelijks wel over onze 'wens' heeft. Als het even kan is het inderdaad wel beter om de vruchtbare dagen niet te delen ?
 
[quote quote=10140085]Tip voor zwanger worden: probeer het eerst zonder ovutesten ed! En tijdens de zwangerschap: lekker sporten, dat maakt het allemaal makkelijker![/quote]
Wat een goede tips ! Ben wel benieuwd in welk opzicht het sporten jou dan geholpen heeft? Tijdens je zwangerschap of bevalling oid? 
 
Omg ik was net helemaal in shock op de wc. Had een heel klein beetje lichtroze bloed bij het afvegen. Verwacht eigenlijk pas op vrijdag of zaterdag mijn menstruatie ?. Spannend wat er nu gaat komen
 
Simbaa  Nee daarom vind ik het ook gek. 
Morgen geen kans om er 1 te doen.  (Dagje weg met mijn vader en naar concert,  dus vroeg weg en laat thuis). Nja kan als ik thuis kom evt.
Heb die van de action  :)
Ben benieuwd!
 
Oh jeej  dat is spannend met dat bloed!!
Succes!
 
Hi Cherry Berry, wat je ook nog zou kunnen doen is temperaturen. Iedere ochtend voordat je uit bed stapt op hetzelfde tijdstip. Voor de ovulatie is je temperatuur een paar tienden lager dan na je ovulatie. Tijdens de ovulatie zakt hij meestal iets en als de ovulatie geweest is gaat hij omhoog. Ik vind dat ook heel fijn om het verloop van mijn cyclus in beeld te krijgen. Je kunt alleen de ovulatie er niet zozeer mee aan zien komen, dat is dan weer een nadeel ten opzichte van de ovulatie testen. Maar het scheelt wel een hoop geld ;)
 
Terug
Bovenaan