Nieuwsgierig naar advies bij start kinderwens

Mijn tip is om vooral geen ovulatie testen te gebruiken en te vrijen wanneer je zin hebt. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer eisprong is, want dan heb vanzelf meer zin om te vrijen!! Hiermee ben ik telkens na 4 rondes zwanger geraakt en dat terwijl ik 33 en 35 was. Dit is zo'n bijzondere tijd. Geniet er samen van, heb plezier. Heerlijk vrijen zonder anticonceptie doe je niet vaak in je leven. Dus geniet daar ook echt van! Over een paar maanden zullen we voor nummer 3 gaan. Spannend!
 
Simbaa Ja doeik ondertussen ook maar schommelt wel. Nu ging die naar beneden.
18 tm 27 schommelen. 27 tm constant, daarna tot afgelopen ochtend naar beneden. Maar met de testen nog niks op komst. Ben benieuwd. Dus misschien dat temp nu laag ging en dat de testen nu positiever gaan worden? Ben benieuwd temp straks.
 
Rosa82 Wij vrijen eigenlijk tegenwoordig erg weinig. Dus dat schiet niet op haha. 
 
 
 
[quote quote=10140568]Mijn tip is om vooral geen ovulatie testen te gebruiken en te vrijen wanneer je zin hebt. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer eisprong is, want dan heb vanzelf meer zin om te vrijen!! Hiermee ben ik telkens na 4 rondes zwanger geraakt en dat terwijl ik 33 en 35 was. Dit is zo’n bijzondere tijd. Geniet er samen van, heb plezier. Heerlijk vrijen zonder anticonceptie doe je niet vaak in je leven. Dus geniet daar ook echt van! Over een paar maanden zullen we voor nummer 3 gaan. Spannend![/quote]
Dankje. Heel mooi advies :). Meer zin tijdens de periode merk ik wel, maar dan moet ik wel echt ontspannen zijn. Wanneer ik wat drukker of meer gestresst ben wordt dat helaas onderdrukt. 
 
Probeer eens de temperatuur methode, dan leer je je cyclus ook kennen. Eerst even een paar maanden bij houden en je weet je hoge en lage temperatuur. Dit hoeft niet zo extreem als je op internet vind, een paar meter lopen doet niet zoveel op je temperatuur.
Mocht je dan een keer niet zeker weten of je kunt drinken op een feestje neem je je temperatuur op, zit je nog laag, dan kun je gerust drinken zit je hoog, dan even niet. Daarvoor hoef je dus niet op de goede dag te testen, en krijg je minder het gevoel dat je NU moet klussen. Daarnaast kun je dit ook gebruiken wanneer je het idee hebt dat je menstruatie laat is, en je niet weet of het nog komt, of dat je toch eens een test moet doen. Ik vond een negatieve zwangerschapstest veel negatiever voelen, dan weten dat je menstruatie toch nog wel komt. 
 
Hoi Simba!
Ik kreeg het advies om alvast foliumzuur te gaan slikken, dat schijnt 4 weken te duren voordat het in je lijf  is opgenomen en het kan geen kwaad.
Verder deel ik je gevoel om weinig 'spar-materiaal' te hebben. Wil namelijk niet te veel vertellen dat we aan het proberen zijn, maar ben naar sommige dingen wel nieuwsgierig of benieuwd. Even iemand appen dat k toch wel twijfel als k verwacht had donderdag (6-12) ongesteld te worden en dat is nog nooit. Het is nog maar heel kort dat mn spiraaltje er uit is, maar ja.. Je gedachten nemen een loopje met je en niet kunnen sparren is dan best lastig. Kun je er met je vriend over praten/gedachtes delen/wensen bespreken??
Liefs!
 
Terug
Bovenaan