Nieuwsgierig naar advies bij start kinderwens

[quote quote=10139160]
Hoi Simbaa,
Wij zijn er ook mee gestart.
Mijn 2e ovulatie sinds stoppen komt eraan.
Merk dat ik vanaf net voor ovulatie tot ongesteldheid erg veel bezig ben ermee. Ik weet ook dat dit niet goed is, maar moeilijk om te laten.
Zeker omdat we alleen klussen rond die tijd haha.
Volgens de planning 5 of 6 dec ovulatie. Heb gister 1 ovulatie test gedaan voor het eerst. Was nog niks.
Alleen beetje lastig nu, want mijn man en ik hebben nu toevallig allebei nachtdienst. En ik vannacht mijn laatste, maar hij nog 2. Hij komt er 5 dec uit. En dan heb ik savonds een concert . Dus weinig tijd om te klussen als hij overdag zoveel slaapt
Wanneer verwacht je jou ovulatie?
 
Succes in ieder geval
 
Groetjes!
 
[/quote]
Wat leuk Cherry berry dat jullie ook pas gestart zijn ! Dat is ook nog wel een extra uitdaging dan met zulke wisselende schema's. Maar zelfs met een regelmatige 'planning' heb ik soms na het werk echt geen energie meer over om het nog gezellig te maken. 
Ik ben nu in afwachting van mijn NOD, ongeveer 7 of 8 december zou die moeten zijn.. 
 
[quote quote=10139163]serieus rekening mee houden dat het wel even kan duren. Ik had er wel rekening mee gehouden dat ontpillen een[/quote]
Ik heb op dit forum nog helemaal niemand gehoord die er geen moeite mee heeft om er niet mee bezig te zijn. Maarja anders hadden we hier ook niet gezeten ;)
Er serieus rekening mee houden dat het lang kan duren is ook een hele belangrijke.. Je leest het wel maar hoop toch stiekem dat het snel lukt. En als je er eenmaal mee begint wil je er ook helemaal klaar voor zijn, maar achteraf was ik liever al wat eerder gestopt met de pil om het de eerste periode nog met condoom te doen. Dan heb je niet meteen zo de druk om regelmatig ongesteld te worden en kun je rustig ontpillen. Al had ik al meteen een aardig regelmatige cyclys en weinig tot geen klachten van het ontpillen. 
 
En bij mij is het echt geen optie om mijn vriend niet te vertellen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Die wil echt alles weten en zou het liefst ook meelezen op het forum als ik hem die kans zou geven, haha
 
Wat een spannende tijd allemaal!
ik moet zeggen dat ik het van 2 kanten heb meegemaakt! Met mijn ex was ik er Zoo mee bezig dat ik ondanks mijn regelmatige cyclus na twee jaar nog niet zwanger was. Heel frustrerend en nu gelukkig achteraf maar goed want we zijn uit elkaar gegaan!
nu ruim een jaar met mijn huidige vriend! Heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld. Hij is het de man van mijn kindjes zo voelde t al vanaf t begin. Al snel kwam het gesprek over kinderen en de toekomst. En het besluit om te stoppen met de pil. Ik zei nog dit kan toch nog zo lang duren want toen met mijn ex en ontpillen bla bla bla. 
Dus gestopt met de pil en gewoon verder gegaan alsof er in die zin niks veranderd was. Ik zag t wel en als t komt komt t vanzelf, eerst maar eens die eerste menstruatie afwachten. 
Na twee weken gestopt te zijn kwamen de kwaaltjes. Misselijk, zere borsten, de koelkast stonk gatsie dacht ik. Eerst maar is de menstruatie stug afwachten. Na een week overtijd te zijn was ik flink verontwaardigd, maar dacht ontpillen en eerste keer na t stoppen kan t toch wat langer duren voordat t op gang komt.
op vaderdag dit jaar, op aandringen van mijn vriend een test gedaan. Ik dacht echt hoezo?? Dat kan helemaal nooit niet nu al zijn. Maar inderdaad hij had gelijk hartstikke zwanger een knal positieve test, en geloven kon ik t nog niet en heb er die dag nog 4 gedaan zodat ik er niet omheen kon.
inmiddels 29,3 weken zwanger van ons eerste frummeltje. Spannend maar kan nu al niet meer wachten tot hij er is!
Heel veel succes en zoals iedereen al zegt probeer je er ni zo bezig mee te houden?
 
Hoi Simbaa,
wat een leuke spannende tijd!
Ik probeerde me er niet te veel mee bezig te houden, wat echt totaal niet gelukt was. Ik was al anderhalf jaar geleden gestopt met de pil, omdat ik graag van de hormonen in de pil af wilde. Toen we na dik een jaar zwanger wilde worden, had ik dus al een regelmatige cyclus. 
Ik hield mijn cyclus precies bij in een app. Hierin zag ik ook wanneer ik moest ovuleren en wanneer we de meeste kans hadden om zwanger te raken. Ook heb ik voor de zekerheid nog ovulatietesten gedaan. 
Verder heb ik inderdaad ook alcohol wat vaker laten staan, ben ik begonnen met het slikken van foliumzuur, ben ik extra gezond gaan eten en ben ik blijven sporten. 
Nu ben ik 4,5 week zwanger :)
Heel veel succes!
 
Klopt. Ik heb volgende week mn 20 weken echo. Zit dan al tegen de 21 weken aan, maar het kon even niet anders qua onze planning met werk. 
Ronde 4 , spannend! Laat de moed niet in je schoenen zakken als het nog even duurt. Komt allemaal goed! 
 
Dankjewel allemaal voor de leuke reacties. 
@ Wat een bijzonder verhaal, dan had het echt zo moeten zijn. Super leuk, gefeliciteerd! Dan hoop ik dat mijn vriend deze maand ook gelijk heeft. Die zegt steeds dat hij deze maand zo n goed gevoel heeft, terwijl ik steeds zeg deze maand is het niet gelukt denk ik.
@Mxxx Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben er ook van overtuigd dat gezond leven en eten heel belangrijk is :)
@Pip Spannend hoor! Is het ook meteen de geslschtsbepaling?  Thnx, we houden vertrouwen :) 
 
Er niet mee bezig zijn is inderdaad niet makkelijk... Al moet ik zeggen dat ik er 1 maand écht minder mee bezig was: mijn vriend zat toen met een been in het gips. De hele situatie was minder aantrekkelijk (hij was wat hulpeloos, dat vond ik niet echt opwindend :D), en het vrijen zelf was ook niet zo handig ;-). Ik had er dus al vrede mee genomen dat het deze maand wellicht niets ging zijn, was er dus ook niet mee bezig wanneer het net prijs kon zijn... En kijk... Net in deze periode is het blijkbaar wel gelukt :D.
 
Terug
Bovenaan