nieuwsgierig naar leeftijd van de mama's!

Ik was 24 toen ik zwanger raakte, en nu ben ik 25!
Ik heb altijd heeel hard geroepen dat ik op mijn 18de een kindje zou willen, maar toen ik 18 was was ik er helemaal nog niet aan toe. Uiteindelijk toen ik (nog net)23 was met de pil gestopt en toen ik net 24 geworden was, was ik zwanger. Voor mij de perfecte leeftijd voor een klein wondertje!

X 4dec

Hoi,

Op mijn 27ste was ik er klaar voor en omdat we snel zwanger waren kreeg ik mijn zoon ook toen ik 27 was.

Vind het zelf een mooie leeftijd. Net de tijd gehad om iets op te bouwen op het werk maar toch nog lekker jong.

Liefs, Billie

quote: L81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-10-2007 20:13:58'));

Ik moet zeggen tot nog toe geen 'oude' moeders dus! Had ik toch wel verwacht aangezien het toch een beetje hip was om eerst 'cariere' te moeten maken voordat je aan kids begon...

nou dan ben ik denk ik 1 van de 'oudste' van de club  
Maar idd, soms loopt het ietsje anders dan jezelf had gedacht.... Ik begon er al hééél vroeg aan te denken. (18 ofzo) maar ja, dan moet het ook wel met een partner zijn die naar je zin is (voor mij dan) Daarna gewoon in onze leven teveel trubbels gehad, en ik vond het niet verantwoord om dan aan kids te beginnen.
B'Elanna is geboren toen ik 31 was, en ik ben nu 32.

Groetjes Debby

Ps; overigens.. Persoonlijk kijk ik er nu anders tegen aan.. ik had altijd het zelfde als Duckie.. maar nu ik na mijn 30e pas mama ben geworden is niets minder waar.
Ik denk dat ik juist nú meer geduld kan opbrengen dan 10 á 12 jaar geleden, maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.
Ook ben ik van mening dat kinderen je zo wie zo jong houden, ongeacht je "echte leeftijd"

hoi,

De eerste 27 jaar heb ik eigenlijk helemaal niet aan baby's gedacht. k voeg me zelfs af of ik wel kinderen wilde. Mijn vriendinnen haden ook nog geen kinderen.
Na mijn middelbare school heb ik een 6-jarige studie gevolgd en met mijn 25e was ik klaar. Toen wat heen en weer verhuisd voor het werk en pas toen ik een vaste baan had, we gingen trouwen en mijn man een vaste opleidingsplaats had gevonden begon het te kriebelen. En toen was ik ineens al 29 jaar...
Ik ben dus niet bewust op mijn 29e pas moeder geworden, eerder was gewoon het moment nog niet.
Alleen nu besef ik hoe snel de tijd gaat. Ik ben nu bijna 31 en wil nog even wachten voor we poging nummer 2 gaan ondernemen, maar ik wil gzien mijn leeftijd ook niet al te lang meer wachten. En wie weet duurt het die keer dan wel erg lang voordat ik zwanger word.

groeten Elke

ps gek eigenlijk dat bijna iedereen er in onze maatschappij van uit gaat dat er ook wel een tweede kindje komt. Misschien vind ik 1 kind wel genoeg....

Hallo

Ik ben 30 en was 29 toen Mick geboren werd! Vond het voor mij de ideale leeftijd voor die tijd nog lekker me gang kunnen gaan! Maar zo zie je maar elke leeftijd heeft voor ieder weer ze charmes! Jong kinderen krijgen is ook wel weer leuk! Maar dat heb je inderdaad niet voor het zeggen.

Doei Doei

Zo te lezen ben ik dan toch de oudste.....moeder geworden op 31 jarige lft en ben nu 32.

Het valt me op dat de leeftijd van moeders op dit forum best jong is en proef toch een ietwat negatieve smaak (vooroordelen)  over het  die 'oude' moeders.

Ik ben heel bewust pas later begonnen met uberhaupt nadenken over kinderen krijgen. Wist het eigenlijk nog niet zeker en toen was ik 'plots' zwanger. Begrijp me niet verkeerd, m'n kindje is mijn alles en het mooiste wat me mis overkomen.

Maar ik ben heel blij dat ik nog enigszins carriere heb kunnen maken en we hebben kunnen doen wat we wilden doen zonder kinderen. Nu ben ik in de dertig en voel  dat ik gegroeid ben en het ook aankan om moeder te zijn. Ik geloof niet dat men over 10 jaar tegen mijn zoontje zal zeggen "goh is dat je oma?" , ben en blijf een hippe mam!

Ieder persoon voelt zelf wel aan wanneer ze toe is aan het moederschap, misschien ben je op je 20ste een supermam en ik op mijn beurt op mijn 32ste.

Volgens mij ben ik iets vergeten te vertellen, ik heb dan wel op 28 jarige leeftijd mijn man ontmoet maar was 32 dat ik stopte met de pil en toen duurde het nog 3 jaar voordat ik Daniel kreeg. Ik was toen 36 en op mijn 38e kreeg ik dus Matthijs.
Ik ben wel degelijk een "oude" moeder in vergelijking met jullie, maar gelukkig houden mijn kinderen mij jong, en ik ben ook niet echt carriere gaan maken. Ben ziekenverzorgende al 18 jaar lang.
Maar nogmaals als het eerder had gelukt had ik liever iets eerder mama geworden, het is best pittig 2 jonge kinderen.

hallo

Toen ik van Stijn beviel was ik 26 jaar, inmiddels 27. Dus onze tweede komt als ik 27 ben. Ik vind het een prima leeftijd. Ik heb nog wel aan mijn carriere kunnen werken voor ik kinderen kreeg, maar ben naar mijn idee nog niet te oud. Hoewel werken aan mijn carriere, ik vind werk niet zo belangrijk. Gezin en thuis daar draait het voor mij om. Werk is leuk voor de afwisseling en voor de inkomsten.

Grappig is dat veel mensen in mijn omgeving opmerkingen hebben gemaakt in de trand van: goh wat wordt je jong moeder, wel een beetje jong he om moeder te zijn. Daar snap ik dus echt helemaal niets van. Onder de twintig ben je in mijn ogen jong, maar daarboven is toch een hele "normale" leeftijd????? vond mezelf eerlijk gezegd eerder oud dan jong.

Carina

Terug
Bovenaan