NOD Dec na miskraam

Hoi Stiekemmeelezen,
Het verbaasde mij dus ook, nadat het was gebeurd heb ik wel met wat vriendinnen gesproken en het blijkt dat ze het bijna allemaal ook  meegemaakt hebben! Het is blijkbaar een onderwerp waar men toch niet heel erg over durft of wil praten.. Terwijl ik merk dat ik het heel fijn vind dat ik hier niet alleen in ben!
Ik heb na de vmk ook de eerste dag van de bloedingen aangehouden en het is een goede richtlijn geweest met de ongesteldheid vorige maand (het scheelde 1 of 2 dagen = weer onnodige spanning), maar ik weet het daardoor dus niet exact. Helaas is natuurlijk elk lichaam anders, maar ik hoop voor jou dat het ook goed in de buurt zal liggen met wat je verwacht.
Ik was de eerste keer niet bang voor pijn, wat vervelend dat je dat had! Gelukkig was de ervaring gewoon goed! En nu dan maar regelmatig klussen en hopen! Al lees ik veel over loslaten en dan zwanger worden, maar dat vind ik toch wel erg lastig. Als je er eenmaal voor gaat dan zit het gewoon in je hoofd, of ben ik daar de enige mee?
En aan Sparklingsky veel sterkte gewenst, het is ook iets heel verdrietigs en laat niemand je vertellen dat dat niet zo is! Mijn vriend is er ook nuchter onder, maar snapt wel dat het bij mij wel wat doet. Ik vind het fijn dat ik in ieder geval die erkenning krijg, daarnaast snap ik dat het voor hem veel verder weg is en totaal niet kan indenken hoe het voor een vrouw is en er zodoende moeilijk of eigenlijk niet over praat. Daarom is dit forum zo fijn, hier vind je denk ik veel begrip en krijg je het gevoel niet de enige te zijn!

Merel: ik heb vorige maand dus wel ovulatietesten gebruikt, puur omdat ik wilde weten wat m'n lichaam deed na de miskraam. Omdat het redelijk op schema ging heb ik er deze maand geen gebruikt. Ik word gewoon een beetje chagerijnig van witte testen dus wilde het mezelf besparen.. :x Dan maar lekker om de dag het gezellig maken, vind m'n vriend ook een stuk leuker dan testjes afwachten..
Mae en BH'tje: spannend voor jullie zeg, het is al bijna! Wanneer willen jullie gaan testen? Ik duim voor jullie!

Wat een spannende en onzekere tijd gaan we tegemoet! Pfff, dat loslaten en er even niet zo mee bezig zijn; hoe dan? Ik heb dat alleen in de periode van ongesteldheid tot eisprong ?. 
Merk om me heen dat het toch best vaak voorkomt, een (vroege) mk. Het lijkt me erg spannend als ik opnieuw zwanger zal zijn. Maar goed, eerst maar een positieve test in handen hebben. 
Zit mezelf gek te maken met symptomen, maar geloof dat ik in dezer dagen ongesteld ga worden. Heb een zere buik en kreeg gisteren een blaasontsteking! Nou ja, maar even afwachten tot de 4e... Fijne avond!

Spannend allemaal. Hier ook spannende dagen. Vandaag een verjaardag gehad. Drie vriendinnetjes zijn zwanger en het gaat al weken nergens anders over. Maar eentje weet van mijn situatie dus dat was af en toe  vN slikken.. Morgen weer werken. Heb het donderdag geprobeerd maar was te vroeg. Morgen zal wel goed gaan maar vind het toch spannend.
Dinsdagochtend heb ik een echo gepland staan. Pfff kijk er wel en niet naar uit, heel raar en heel dubbel. Aan de tel heeft de vk vorige week gezegd dat ze obv m'n verhaal 99% zeker was van een miskraam en vroeg de me of ik met die odds kon leven. Ik was er ook sterk van overtuigd maar nu de echo dichterbij komt, neemt m'n fantasie een loopje met me. Ugh, gelukkig krijgen we wel zekerheid dinsdag. Nog twee nachtjes slapen..

Hi dames,

Inderdaad erg fijn om een topic hierover te hebben!

Begin november heb ik een mk gehad, we hebben besloten om er gelijk weer voor te gaan (dus geen menstruatie afwachten). Dan is het iets lastiger om je NOD te bepalen, we houden dan gewoon eerste week van december aan.

Maar ik denk dat ik pas 2 weken later wil testen, kop in t zand strategie, mocht het toch weer gaan bloeden dan is het gewoon een (late) menstruatie?

Stiekemmeelezen:je bent helemaal niet stom. Ik ben normaal gesproken heel rationeel. Toen bij de echo bleek dat t hartje niet klopte, zei de vk: je mag je vanaf nu gedragen alsof je niet zwanger bent. Elk rauw vlees voelde als verraad en bij de echo had ik echt zoiets van 'wat als ze het fout gezien heeft, wat als het vruchtje inmiddels een groeispurt heeft gemaakt en gewoon even op gang moest komen (serieus op Internet gevonden dat een embryo soms langzamer groeit en ook dat termijn kan afwijken ivm late innesteling etc)'. Verstandelijk weet je het wel, maar een deel van je blijft geloven in die kleine kans zolang nog niet onomstotelijk is bewezen dat er geen wonder is gebeurd. Sterkte bij de echo!

Stiekemmeelezen: je bent inderdaad niet stom! Niet zo denken. Het is heel normaal om stiekem te hopen, ook dat is heel herkenbaar. Het denken van misschien ben ik net de uitzondering of gaat het net iets anders enz enz. Dat doen we allemaal..
Sterkte nog even! En ook alvast voor dinsdag, hou in gedachten dat je dinsdag wellicht weer een klap krijgt.. Want rationeel weten we het allemaal stiekem wel, maar emoties gooien die rationele gedachtes lekker in de war.

Terug
Bovenaan