NOD Dec na miskraam

[quote quote=10139120]Wat een spannende en onzekere tijd gaan we tegemoet! Pfff, dat loslaten en er even niet zo mee bezig zijn; hoe dan? Ik heb dat alleen in de periode van ongesteldheid tot eisprong ?. [/quote]
Precies dat, ben ook op zoek naar de uit-knop! Als iemand een manier weet, ik hou me aanbevolen!

Spannend allemaal! Sparklingsky ik begrijp erg goed wat je bedoelt. Het is heel heftig en je bent niet zomaar 'klaar'. Het is echt rouwen.
Ik heb na 4 weken bloedverlies, sinds vrijdag (en vandaag nog een paar druppels) geen bloedverlies meer. Ik ben erg benieuwd naar mijn cyclus. Ik had vrijdag nog hcg in mijn lichaam.. dus tot die tijd heb ik volgens mij geen eisprong en cyclus. Vind het erg spannend. 

[quote quote=10139107] En aan Sparklingsky veel sterkte gewenst, het is ook iets heel verdrietigs en laat niemand je vertellen dat dat niet zo is! Mijn vriend is er ook nuchter onder, maar snapt wel dat het bij mij wel wat doet. Ik vind het fijn dat ik in ieder geval die erkenning krijg, daarnaast snap ik dat het voor hem veel verder weg is en totaal niet kan indenken hoe het voor een vrouw is en er zodoende moeilijk of eigenlijk niet over praat. Daarom is dit forum zo fijn, hier vind je denk ik veel begrip en krijg je het gevoel niet de enige te zijn![/quote]
Helemaal mee eens. Mijn vriend snapt het ook echt wel hoor, maar nu heeft hij zoiets van het is niet anders, volgende keer beter, nu is het genoeg. Maar helaas ben ik geen robot en kan ik die gevoelens niet uitzetten. Daarom is het inderdaad ook zo super fijn dat hier zo veel lieve dames zijn die het wel 100% begrijpen omdat ze het, helaas en hoe verdrietig ook, het zelf ook meegemaakt hebben.
En inderdaad,  laat niemand je vertellen dat het niet zo is.. Maar toch bepaalde opmerkingen die ik gehoord heb (hoe goed bedoeld ook) doen echt wel even pijn! Net alsof het taboe is om verdriet te hebben om iets wat je zo graag wilde, maar je nooit mag leren kennen. 

[quote quote=10139221] Verstandelijk weet je het wel, maar een deel van je blijft geloven in die kleine kans zolang nog niet onomstotelijk is bewezen dat er geen wonder is gebeurd.[/quote]
Ja dit is zo waar.. Ik ben ook wel bang voor een nieuwe 'klap'. Heb dit trouwens ook niet met mijn vriend gedeeld. Voor hem staat het al onomstotelijk vast en dat is eigenlijk ook maar beter.
Ik weet het eigenlijk wel he.. M'n symptomen zijn weg/minder. Ik word snachts niet meer wakker, ik heb haaruitval als een bejaarde (echt niet te doen, als dit zo door gaat ben ik in januari kaal) en voel een soort van innerlijke rust dat het echt over is. Die echo morgen gaat dat allemaal bevestigingen en dat is maar goed ook. Mocht ik dit nog een keer mee maken (laten we hopen van niet) dan wil ik meteen een echo, zodat er geen sprankje hoop meer over is. 

@Joorst, laten we hopen dat het echt over is dan. Wat heb jij lang met die miskraam gelopen.. Echt heftig en verdrietig. Op naar een nieuwe cyclus! 
@SparklingSky, oh oh ohhh die opmerkingen he.. Ik weet ook dat mensen ze niet zo bedoelen (vooral als ze het niet weten) maar die kunnen hard aankomen zeg! Ik was gister op een verjaardag en drie van mijn vriendinnetjes zijn zwanger momenteel. Eentje had op de dag van mijn miskraam haar babyshower waar ik dus om voor de hand liggende redenen niet bij kon zijn. Ik had dus een smoes bedacht met heftige griep (die heb ik trouwens ook op mijn werk gebruikt). Ze weet dat ik ook graag een kindje wil dus ze zei 'oh ja fijn dat dat nu gebeurt en niet terwijl je zwanger bent'. AUCH. Een ander vriendinnetje vroeg toen ze zag dat ik water dronk en geen wijn 'Oh jij bent toch niet ook zwanger he, want dat zou ik niet trekken!'. Allemaal dingen die als je niet net een miskraam hebt gehad niet zo erg zijn maar nu.. pffff dat kwam wel ff binnen. Ook al die babypraat komt me af en toe de strot uit (hoewel ik waarschijnlijk ook zo ga zijn als ik weer zwanger ben en het eindelijk aan mensen durft te vertellen)..

Naja, nieuwe week! Ik ben heel blij met jullie :) 

Hier even een update. Zei ik eerder dat ik meestal wel rationeel ben, vandaag mezelf toch even teleurgesteld. Ik heb nog nooit voor mijn NOD getest maar ik las dat kruidvat 2v5 vaak voor nod al positief geeft. En ik had er toch twee liggen, dus... afijn, moment van zwakte en een test verspild :p Met die laatste ga ik zuiniger zijn haha :) 

Ugh dat is balen! Maar het zegt nog niks toch.. Ik had met de vroege test van het kv trouwens een paar dagen voor mn nod wel een positieve test, maar die zijn nog wat duurder. Beter nog even wachten denk ik. 
Ik wil deze week ergens gaan testen om te kijken of ik al een blanco test krijg.. Deden jullie dit ook en zo ja wanneer hebben jullie dat gedaan? Ik wil nl niet over een paar weken een valse positieve test hebben omdat het er nog niet allemaal uit is... Ik ga ervan uit dat het vrij snel gaat omdat ik een spontane miskraam had (geen pillen ofzo). Misschien een beetje naief maar ja hahahha ik moet mezelf toch iets vertellen ;')

@stiekemmeelezen: ik werd ongesteld en daarna heeft de gynaecoloog bij de echo bevestigd dat het inderdaad een menstruatie was. Ze zag ook al een nieuw eitje rijpen. Ben er daarna eigenlijk vanuit gegaan dat als ik ongesteld werd, het hcg weg was. En dat blijkt nu zo te zijn (is die test toch nog ergens goed voor ;)) Voor jou is het lastiger omdat je die eerste menstruatie niet hebt gehad. Misschien dat de gynaecoloog morgen bij jou ook kan zien waar je ongeveer in je cyclus zit (rijpt er bijv. al een eitje?) Ik hoop het voor je :)

BH'tje: is niet stom, we hebben het allemaal wel eens gedaan, ook hier speelt hoop een grote rol toch, wat nou als je wel al dat streepje hebt! Dus begrijp het heel goed. Elke keer weer het voornemen van en nu gewoon een weekje wachten, maar als het dan zo ver is.... komen die testen toch wel op de dag na NOD tevoorschijn..

Stiekemmeelezen: ik had in het begin lichte streepjes en wilde zien hoe het op liep, na een paar dagen dacht ik dit geloof ik wel, ik doe het volgende week wel nog een keer voor een knalstreep. Na een week weer gedaan en toen was de streep juist eigenlijk weer lichter dan de laatste, dus een digitale CB gehaald, dag erna gebruikt en die zei niet zwanger - dus bij mij was het hcg alweer snel weg gegaan. Dezelfde middag kwam alles eruit. Dus ik heb daar ook geen ervaring mee. Dus wie weet toch wat gelijkenissen omdat het bij mij ook vanzelf ging? Ik hoop het voor je, des te eerder krijg je weer een nieuwe eisprong! 

Terug
Bovenaan