NOD Februari 2021

Dromertje, ik duim verder voor jou dat de menstruatie uitblijft en je goed nieuws krijgt! Die bloeding die je had rond 7/2 was heel weinig, dus dat kan toch niet je menstruatie zijn geweest he? Had je er pijn bij? 
Wanneer deed je voor het laatst een zwangerschapstest? 

Hoi dames, kunnen jullie mij helpen? Sorry alvast voor mijn lange verhaal.

Ik ben nieuw hier. Sinds 18 juni 2020 ben ik gestopt met de pil. Mijn vriend (29) en ik (27) gaan voor ons 1e kindje. Sinds november ben ik begonnen met de roze ovulatietesten van CB en ik houd alles bij in de app Kalender. Ik voel me een stuk minder onzeker nu ik weet dat ik al 2x achter elkaar m'n eisprong heb gevonden (eind november en eind december). Al heb ik daar lichamelijk niks van gemerkt. Waar ik wel onzeker van word is dat ik een luteale fase van 9 dagen heb. Dat is toch te kort voor een innesteling?

Ik had ook wel verwacht of gehoopt om inmiddels een stabiele cyclus te hebben. Sinds ik ben gestopt met de pil: 40, 33, 23, 38, 31 en de vorige keer 34. Vandaag zit ik al op dag 40 en ik ben nog steeds niet ongesteld... Vreemd toch? Deze cyclus weet ik helaas niet wanneer/of ik een eisprong heb gehad. Ik was ongesteld van 8 t/m 14 januari en ik heb ovulatietesten gebruikt van 27 januari t/m 4 februari, maar geen eisprong gevonden. Vorige keren wel tussen dag 23 en 26, maar nu dus niet, want dat zou tussen 30 januari en 2 februari zijn. Het leek me dus zinloos om eindeloos door te testen.

De kans dat ik zwanger ben is volgens mij nihil, dus ik durf ook geen zwangerschapstest te doen. Ik heb namelijk 0 zwangerschapssymptomen en ik heb het de afgelopen periode niet heel vaak gezellig gemaakt. Eind januari 2x en verder alleen 3, 9 en 14 februari.

Wat denken jullie? Voor de zekerheid een zwangerschapstest doen? Ik ben erg bang voor een negatieve uitslag. Zou er een grote kans zijn dat ik deze maand een hele cyclus oversla en kan ik beter gewoon wachten tot ik wel ongesteld word?

Alvast bedankt voor jullie hulp! En gefeliciteerd aan de zwangere dames & sterkte voor de dames die op het wachtbankje zitten!

@michellevdM een LF van 9 is kort maar zeker niet onmogelijk?en als je zwanger bent dan is het nog maar pril dus heel normaal als je nog niks voelt?welkom ik zet je op de lijst succes deze ronde 

@AnnekeDBo lief! Dank je wel! was echt minimaal bloedverlies en geen pijn gehad had een inlegkruisje ingedaan en daar zat wel wat bloed maar nou niet dat je zeg van zo hee dat is echt veel totaal niet zelfs en mijn menstruaties  zijn altijd wel met veel bloed. (sorry hoor ?) 
ik heb voor het laatst gisterenmiddag getest. Die van clearblue gedaan die een plusje aan geeft. Was negatief. Hij lag nog bovenop in de prullenbak en zag toen heel licht een plusje staan Maarja dat is een indroogstreep natuurlijk. Morgen ga ik nog een testen als het dan nog niks is. En anders de dokter bellen.  
weet van een vriendin van mij die teste pas 2 weken na overtijd positief. Zelfs bij de dokter bloed laten prikken na 1,5 week en daar was ook niks op te bekennen. De dokter stond er van te kijken dat ze 2 weken later positief teste.

@dromertje denk je dat de dokter dan al wat gaat doen? Hier doen ze dat pas na 2 weken overtijd?al hoop ik natuurlijk dat je voor die tijd een mooie positieve test in handen hebt?

@dromertje je kan het natuurlijk altijd vragen?maar je bent nog maar zo kort overtijd je cyclus kan ook eenmalig anders zijn?ik heb ooit 1x geen eisprong gehad. heb je ovulatie testen gebruikt?

Terug
Bovenaan