Nod februari

Klopt Ongeduldige! Ik kwam toen terug van Bonaire en moest een maand wachten. Mijn partner was niet mee anders waren het er 3. Moesten jullie wel 3 maanden wachten of ook 1? 

Ook ik sluit mij aan voor februari. Zal halverwege februari zijn. Ligt eraan hoelang mijn cyclus deze keer duurt.Femstra en ongeduldigeIk lees dat jullie allebei hebben gewacht vanwege een bezoek aan een zika land. Hebben jullie dit nog overlegd met een huisarts of ggd? Ik en mijn vriend zijn ook aan het proberen om zwanger te raken maar ik heb begin april een vakantie gepland staan naar Cuba met mijn moeder. Ik zit nog steeds erg in dubio hoe ik hier mee moet omgaan. Wachten met zwanger proberen te raken tot ik terug ben of afwachten of het überhaupt lukt of de vakantie annuleren. Weet niet zo goed wat wijsheid is

Hey Kimmiea, Omdat er een kans is op het zika virus zou ik je adviseren om het proberen nog even te laten. Ook als je zwanger naar een zika land gaat kun je besmet raken en loop je een groot risico. Ik heb destijds na mijn vakantie overlegd met de huisarts omdat mijn eisprong binnen de maand van mijn terugkomst kwam, maar er werd mij met klem geadviseerd te wachten. Vantevoren hebben wij sowieso niet geprobeerd omdat ik absoluut geen risico’s wilde lopen als zwangere in dat gebied.Je kunt altijd overleggen met de GGD en de huisarts maar ik denk dat zij je hetzelfde advies gaan geven. 

@femstra, ik was met mijn partner op vakantie. Wij hebben 2 maanden gewacht na terugkomst. Dat voelde als twee hele lange maanden ?. 
@kimmiea, ik had op internet rond gesnuffeld en op advies van het tropencentrum in het AMC. Kwam hierbij op minimaal 40 dagen wachten na terugkomst. Ze adviseren dat je het beste kan wachten tot 2 maanden na terugkomst. Het is met name de man die het nog zo lang bij zich kan dragen. Belangrijk is ook dat je beschermde seks hebt in de wachtperiode. Anders gaat de 2 maanden weer opnieuw in ? 
Mijn advies zou zijn om de zwangerschapswens uit te stellen of de vakantie te annuleren. Risico zou ik persoonlijk niet nemen, maar die keuze is aan jullie. Voor advies kan je zoals Femstra al zegt, de huisarts of GGD contacten. 

Hoi allemaal,
Ik meld me ook hier..
Helaas vandaag ongesteld geworden (cyclus van 25 dagen) op dag 17 LH-piek gehad. Normaal cyclus tussen de 26 en 28 dagen. Ik snap er helemaal niks meer van.. Ben ook echt teleurgesteld. ?
Dit is ronde 4.. 
Hoop dat dit een goeie maand voor ons wordt met veel positieve testen.
Liefs,
Framboos  

Femstra en ongeduldige bedankt voor jullie antwoord. Ik ga morgen inderdaad even bellen of ik kan omboeken eventueel want het risico is inderdaad wel te groot en halfjaar wachten lijkt ook een eeuwigheid ?

Nou ik ben 7 dagen na mijn nod , maar niet zwanger en ook nog niet ongesteld. Cyclus dus nog niet normaal na miskraam op 24 okt. Zo irritant. Heb nu de tip gekregen mama fit van davitamon te slikken. Dat zou je hormoon huishouding in balans moeten brengen. Ben benieuwd. Vind dit wachten maar niks. Voelt als verspilde maanden zo. 

Terug
Bovenaan