NOD januari 2020

Ik kan me voorstellen dat je omgeving misschien nog wel vervelender kan zijn met vragen naar hoe het is als je al een kindje hebt. Ik wordt nu al helemaal gek van alle mensen die zeggen 'nu zijn jullie aan de beurt'. Ik wuif het dan nog wel weg met 'nee eerst carrière maken', maar als je er al 1 hebt verwacht je omgeving het misschien nog wel meer.
Ik heb echt geleerd de afgelopen maanden dat grapjes maken over zwangerschap echt ongepast kunnen zijn. Had ik nooit zo in de gaten en ik vond het nooit erg als mensen zaten te vissen of we er al mee bezig waren, maar nu we er daadwerkelijk mee bezig zijn en het niet zo snel lukt als ik hoopte merk ik pas hoe ongepast die opmerkingen ook toen al waren.
Begrijp ook eigenlijk steeds minder van mijn ouders en schoonouders dat ze er iedere keer als we er zijn wel een grapje over maken. Mijn schoonmoeder met kerst ook: '... bla bla, als jullie nu eens een kindje produceren' dat ik bijna wilde uitschreeuwen: dat proberen we ook! Ga je lekker druk maken om wat je zelf produceert!' 
gelukkig weer kunnen weglachen en het op carrière gegooid, maar man wat voelde ik me mislukt.. alsof het iets is dat je zomaar kan 'produceren'... 

Ah ja ik begrijp het ook hoor! Mijn moeder heeft 3 kinderen in 3 jaar gekregen. Heb het idee dat zij verwacht dat ik daardoor ook wel 'zomaar' zwanger word. Ik ben bezig voor een eerste en die komt helaas zeker niet 'zomaar'. Maargoed, mijn NOD is op 7 januari en vind het toch wel spannen! Gister buikpijn gehad en erg rommelige darmen. Verder voel ik nog helemaal niks. 

Hoi allemaal,
ik duim deze maand ook graag mee..

NOD 1 januari – Ltls – 35 jaar – 1e kindje – 1e ronde – cyclus 30/31 dagen
NOD ? Januari – Jongemama – 24 jaar – 2e kindje – ronde 1 na MA – cyclus 27-29 dagen.
NOD rond 2 januari – Lapjesendraadjes – 37 jaar – 1e kindje – ronde 15 (3e ronde IUI)
5 januari – Mienma- 29 jaar – 1e kindje – ronde 24 – cyclus 32 dagen
NOD 7 januari – Daniee XX – 25 jaar – 1e kindje – ronde 3 – cyclus 34/35 dagen.
NOD 8 januari – -emma – 26 jaar – 1e kindje – ronde 2 – cyclus 36-37 dagen.
NOD 8 januari? – hetmeisje – 27 jaar – 2e kindje – ronde 1 na bevalling – cyclus 29 dagen? 
NOD 7/8 januari – Anne anne – 29 -2de kindje – ronde 3 – cyclus 30/32 dagen?
NOD 12 januari – Liefje – 26 jaar – 1e kindje – ronde 5 – Cyclus 33 – 35d. 
NOD onbekend – CJS – 30 jaar – 1e kindje – ronde 1 – cyclus onbekend
NOD 23 januari?-  carolinerkj- 40jaar- 3e kindje voor mij en vriend 1e – cyclus 26/28dagen 
NOD 26 januari – KSAS- 32 jaar – 2de kindje – ronde 10 – cyclus 27 dagen 
NOD 14 januari - Lauz - 23 jaar - 1e kindje - ronde 3 - cyclus 29/31 dagen 

@Fleurbo oh dat lijkt me zeker frustrerend! Bij ons gelukkig nog niet veel de vraag gehad voor de tweede en soms wel en dan zeg ik al dat we bezig zijn. Vaak houden mensen dan wel hun mond idd. Maar ik vind het ook lastig want bij ons was het in één keer raak en nu het wat langer duurt krijg ik dan ook wel van 'oh je bent zo weer zwanger' maar dat weet je gewoon niet... Mijn schoonoma zei dat ook oh je bent zo weer zwanger door de borstvoeding heen maar dat bleek niet zo te zijn. Ik ben nu gestopt in de hoop wel zwanger te raken. Maar ik zit nog niet te wachten op de mensen die idd straks gaan zeggen van 'oh wanneer komt de volgende'. Mensen realiseren zich vaak niet dat als je er mee bezig bent dat dat heel kwetsend kan zijn. 
Bij mijn schoonmoeder was het elke keer in één keer raak 3 in 3 jaar ook. Bij mijn ouders duurde het 14 jaar voordat ik er was daarom wilde ik ook snel beginnen. Mijn moeder en ik zijn allebei 26 toen we begonnen. Dus mijn vader begon na de bevalling al of we niet weer snel weer gingen proberen.. Haha. Maar ik heb er nu al eentje. Maar weet ook dat het lang kan duren. Ik heb het zelf niet zo lang meegemaakt gelukkig maar mijn ouders wel. 

Wat een herkebare verhalen, hier beginnen de opmerkingen ook voor een 2e.
Bij ons zoontje was het ook de 1e x raak, en nu komt mn 4e nod in zicht.. Heel gek dat had je dan toch niet verwacht al weet ik heus wel dat die 1e x raak enorme mazzel was! Alleen in onze omgeving wel meer en 2e dan ook direct raak dus ja...

Geduld maar weer 

Ik vanmorgen getest.. Maar negatief.. Nou zijn die kruidvat early altijd wel slecht te lezen er lijkt dan in de verte wel een licht tweede streepje te staan.. Maar heb hem weggegooid en nu maar afwachten of ik ongesteld word vrijdag.. 
Iedereen een hele fijne jaarwisseling! 

Ja ze zijn niet fijn het SuusX. Ik had vorige maand de Kruidvat Early gebruikt. Ik zag ook een heeeeel licht streepje en werd al bijna blij. Enkele dagen later gewoon een menstruatie.... ☹️ Ben om die reden geen fan geworden van de vroege testen. Maar kan ook aan het merk liggen natuurlijk. 

Jullie ook alvast een fijne jaarwisseling. 2020 wordt ONS jaar!! ?? 

Spannend suusX, een licht streepje! Ik wil ook al testen, dus ben met moeite aan het wachten. Maar ik denk niet dat het raak is deze keer :( 
En helaas bekende verhalen. Een vriendin is nu zwanger van haar tweede kindje en ze blijft herhalen: het was in 1 x raak. Dat zei ze met haar eerste kindje ook. En dat terwijl ik weet  dat ze langer bezig waren. Ik snap zulke mensen echt niet?‍♀️.. En mijn beste vriendin zegt elke keer zodra jullie met de tweede beginnen beginnen wij met de eerste. Super lief dat ze tegelijk zwanger wil zijn . Dat zou ik ook graag willen, maar zo werkt het helaas niet. Ik wil nooit liegen dus het is zo akward. 
De vorige keer kreeg ik ook na een miskraam te horen dat 2 vriendinnen zwanger waren. Ik voelde me zo slecht dat ik (vooral bij 1) niet echt  blij kon zijn. Het is nu fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. De ander vertelde toen dat ze ook een miskraam had gehad en ik heb haar dus heel de tijd aangehoord. Zelf zei ik maar niks.. 
Ik hoop met heel mijn hart dat wij allen snel zwanger mogen zijn. Ik denk dat als je langer heb moeten wachten, je wel extra blij bent met een positieve test en hopelijk extra kan genieten. Dat geldt denk ik wel voor mij..
Fijne jaarwisseling en op een goed 2020 met veel zwangere onder ons?

Terug
Bovenaan