NOD januari 2020

Ja ik dacht ook altijd gewoon 1e dag van bloeding, ongeacht hoeveel? Vervelend Danie. Tsja, het kan soms wel langer duren voordat je zwanger raakt, kun je als man zonder huisarts verwijzing je zaad laten onderzoeken dan?
@Aapje ik heb een miskraam gehad en ben toen gecurreteerd. Mijn eerste menstruatie daarna was heel weinig en heeft maar 2 dagen geduurd, maar dat kan door de curretage komen volgens mij.
Ik heb wel al dagen enorme opgezette buik en veel krampjes. Hoop dat het normaal is aan het begin van de zwangerschap. Ik ben zo bang dat het weer misgaat maar we gaan uit van het positieve!

@IDK ah balen zeg. Heel vervelend die lange cyclussen ja. Hopen dat de volgende korter is of nog beter gewoon raak : ) 

@daniex mijn man dacht dat ook bij de vorige  keer en had zo n test gekocht en gedaan.  Helaas ging dat mis (er kwam te veel sperma naast het potje ). Ik zou dus in t vervolg eerder naar de huisarts gaan dan weer zo n test te doen. 3 maanden is trouwens nog niet lang. Al snap ik de gevoelens. Mijn man denkt ook elke keer  dat het raak moet zijn, vooral als we het op de ovulatiedag doen. 

@ aapje na mijn miskraam kwam mijn menstruatie snel weer op gang, maar we hadden geen ruimte/tijd voor gemeenschap. (We waren een maand bij mijn schoonfamilie.) Dus je heb hier niet veel aan denk ik. Uiteindelijk 5 maanden later wel zwanger geworden en nu een dochter van 1. 

@madelief ja hoor krampen (en opgezette buik) zijn normaal. Stress is niet goed. Probeer te genieten, snap dat t lastig is. Heb je al een afspraak bij de verloskundige?

Balen zeg Danie en IDK! 
Bij jou mod morgen toch Hanaa? Heel benieuwd! Ik hoop op een zwangerschap voor je! 
@madelief ik had ook heel veel darmkrampen bij mijn zoon op het begin. Ik hoop dat dat je wat geruststelt. 
Ik moet denk nog een week wachten.. Ik ben heel benieuwd wanneer mijn ongesteldheid nu komt... Ik had iig vandaag een beetje ovulatie pijn ook wel... 

Ik was al vanaf 4 uur wakker en moest zo nodig plassen en had zo n dorst. Toch maar 2 testen gedaan net(action en kruitvat, allebei early).. Helaas negatief pff.. zo lastig. Heb vandaag een etentje bij vrienden en ze vragen continue wanneer we weer gaan proberen en of we al zwanger zijn. Gisteren zelfs nog via de app, zodat ze wist wat ze voor eten kon maken. Ik wil het gewoon echt niet met anderen delen, maar ik kan ook  niet liegen, maar ik wil ook geen dingen eten die zwangeren niet mogen. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik ben waarschijnlijk toch niet zwanger.. Ze weet wel dat  als ik geen rauwe tauge eet, ik zwanger ben of probeer te worden..?

@hetmeisje ik ben ook benieuwd hoe lang je moet wachten. Weet je al wanneer je een testje ga doen? Of wacht je het gewoon even af?

@hanaaa ik had laatst zo iets met mijn schoonzusje. Ik zei gewoon nee, ik ben het zo beu gegeten, hadden daarna verder ook niks in de gaten. Ik wilde gewoon geen risico lopen stel dat ik toch zwanger zou zijn. 

Bedankt voor de reacties, dat stelt inderdaad wel wat gerust. We hebben 29 januari een afspraak bij de verloskundige dus nog even geduld hebben.
Jeetje Hanaa dat lijkt me best wel lastig als je vrienden er zoveel mee bezig zijn? Of hadden jullie al verteld dat jullie er mee bezig zijn? 

@Hanaa misschien nog te vroeg getest? Hoe was dat bij je dochter? testte je heel snel positief? Ik ga denk ik maandag 13 januari testen als mijn ongesteldheid dan nog niet is gekomen. Ik had wss gister of eregister mijn ovulatie dus kan die innesteling op zijn vroegst vrijdag 10 januari zijn.. of ik test als ik menstruatiekrampen krijg en er komt helemaal niks de hele dag. Dat had ik bij mijn zoontje ook.
Wat naar dat die vrienden zo opdringen zeg om het te weten. Het gaat ze niks aan. Ze kan toch prima wat maken wat zwangere ook kunnen eten? Er is wel veel wat je niet mag maar ook heel veel mag je wel eten.
@Madelief oh spannend! laat je het in dit forum weten hoe het ging? ben heel benieuwd! :)
Merk wel dat ik dit forum heel fijn vind om erover te kunnen praten. Ik ben er ook wel teveel mee bezig..dat wel..

Ja natuurlijk laat ik het weten!
Ja ik vind dit forum ook erg fijn. Dat je er niet helemaal alleen voor staat ofzo. Ik probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn, maar probeer maar eens niet aan die “paarse olifant” te denken. Dan doe je het juist...

Terug
Bovenaan