NOD Januari 2021

Hoi iedereen,
Ik ben nieuw hier (al lees ik wel al een tijdje mee). Ik meld me ook graag aan! Dit wordt ronde 6 voor ons eerste kindje. Ik ben nog niet eerder zwanger geweest. Sinds deze zomer zijn we het aan het proberen. Eigenlijk zonder ovulatietesten, niet opletten op eventuele vruchtbare vragen was het idee. Maar na de eerste maand werd ik toch te nieuwsgierig en wilde ik me ook meer inlezen. Dus sinds drie maanden met ovulatietesten aan de slag. Vorige maand was er naast teleurstelling ook voor het eerst veel verdriet. Ik merk dat het proces me heel onzeker maakt. Het voelt alsof mijn lichaam me in de steek laat. Hebben jullie dat ook? Mijn moeder en zus werden raakten allebei meteen zwanger. De vriendinnen bij wie het moeizamer ging hadden geen cyclus en eisprong, bij hen is het gelukkig na een poosje gelukt met hulp. Ik heb een gemiddelde cyclus en ik lijk ook elke maand een eisprong te hebben. Ik leef heel gezond (al jaren eigenlijk). Dus waarschijnlijk heb ik er te makkelijk over gedacht. Ik denk ook mede door corona nu er minder afleiding is en tijd om na te denken dat de onzekerheid eerder en harder heeft toegeslagen. 
Ik had vanmiddag een negatieve test, terwijl ik dacht dat het dit keer gelukt was. Ik leek gisteren een innestelingsbloeding te hebben. Ik had lichtroze afscheiding. Normaal gesproken heb ik dit nooit als ik ongesteld word. Ik krijg altijd meteen menstruatiebloed. Daardoor was de teleurstelling nog groter. 
Ik zou me graag aanmelden voor de NOD januari lijst. Weet alleen nog niet hoe het precies werkt. Ik probeerde mezelf in de sheet toe te voegen maar dat lukte niet. Dank vast! 

Lientje, heel herkenbaar. Zit nu in de 10–11e maand en de ontgoocheling wordt iedere keer groter. En dan lees je steeds de verhalen waar het na de 1e of 2e keer lukt.
heb je nu vlak na je mogelijke innestelling getest? Dat is sowieso nog te vroeg hoor 

Dank voor je lieve reactie. Zijn jullie ook bezig voor jullie eerste kindje of hebben jullie al een gezin? 
Morgen was mijn voorspelde ongesteldsdag en dus zaterdag mijn NOD. Ik had een vroegtest gebruikt, dus denk vrijwel zeker dat de test gelijk had. 

@lientje
Ik weet hoe je je voelt. Zelf 2,5 jaar gedaan om zwanger te worden. We wilde zelf nog geen medische molen in, aangezien ik nu pas net 26 ben. Hebben het toen helemaal los gelaten, zouden na de zomer naar het ziekenhuis gaan, maar toen was het geluk ineens aan onze zijde. 
Probeer er echt niet te veel mee bezig te zijn, en ja dat is enorm moeilijk en ik merk nu we voor de tweede willen gaan ik het ook nu weer niet goed los kan laten. 
Maar, het is dus echt mogelijk. Ookal duurt het soms langer dan dat je hoopt. 

Wat knap dat jullie het los konden laten en het 2,5 jaar op eigen kracht hebben gedaan. Fijn dat het op de natuurlijke manier gelukt is!

Ik hoop dat het voor jou een geruststelling is dat het lukte toen jullie het loslieten. Voor mij is nu de angst dat het misschien wel nooit gaat lukken te overheersend. Ik weet rationeel dat het onzin is en ik het sowieso nog een half jaar de tijd moet geven, maar alsnog is de angst er. Misschien moet ik maar naar de dokter gaan om het hier over te hebben. Ik ben normaal gesproken heel stabiel, maar dit is denk ik mijn zwakke plek. 

Wanneer je rust kan vinden als je naar de huisarts gaat, zou ik dit zeer zeker aanraden. Dit kan echt helpen door een met een prof er over te praten. 

De angst daarin tegen kan ik 100% voelen. Zou dit graag wegnemen bij je, maar dat kan ik niet. 
Ik ga gewoon voor jou duimen dat je maar snel een positieve test in handen hebt!

Welkom Lientje, ik heb je in de lijst gezet. als morgen je voorspelde ongesteldheids dag is dan is dat je NOD (niet ongesteldheids dag) dan kan je gister ook niet pas je innesteling hebben gehad. die komt voor tussen dag 7 en 9 DPO (meestal) weet je je LF? wanneer was je ei?
Loslaten is heel moeilijk maar wat Loulou al zei probeer het hoe moeilijk het ook is. toen ik het losliet was het ook gelijk raak. en ja ik ben er nu weer wat meer mee bezig maar ik zit niet spastisch meer op het forum als voor me zoontje.

Terug
Bovenaan