NOD Januari 2021

Hoii
Mijn menstruatie zit er inmiddels weer op. Ik zit nu op cyclus dag 10. Kunnen we het binnenkort weer gezellig maken ? Volgens de app is mij ei rond dag 34 deze keer, gemiddelde van de vorige 2 cyclussen, toen was het volgens de app dag 32 en dag 36( achteraf gezien had ik vorige cyclus rond dag 36 wel bepaalde symptomen gehad dit had ik namelijk in de app genoteerd). Dus daar ga ik nu extra opletten om te kijken of ik rond die dagen symptomen heb van eventuele ei.
Ik ga eerst deze 2e ronde nog zonder ovu testen doen. Mijn vriend vind al die testen kopen prijzig worden. Dat ga ik pas een keer proberen als cyclus ook regelmatiger wordt.
Fijn weekend verder! 

KrokuzzzKelly wat me man ook dacht had hij pech xD betaalde die dingen zelf dus bepaal ik het ook maar dat is hier! ik snap het hoor maar duur zijn vele niet. 2besure gebruik ik is €12 ofzo voor 24 testen. CB vind ik te duur altijd al dus die gebruik ik nooit + die werken ook niet gezien ik amper op normale reageer haha.
was je nog maar net met de pil gestopt? gezien de lange cyclus? hopelijk is je ei wat eerder voor je

Haha, ja uiteindelijk betaal ik het ook zelf. Maar goeie tip van 2 besure. Daar zou je dan 2 cyclussen mee kunnen doen ofniet dat valt dan nog mee :)
Ik ben eind augustus dit jaar gestopt. Net 2 cyclussen gehad. 1 van 45 dagen en de vorige was 49 dagen. Dit is nu de 3e cyclus waarin ik zit, en daarom is alles nog nieuw en spannend hier. En willen we nog niet teveel bezig zijn met ovutesten.
Ik hoop dat deze cyclus nu korter zal zijn. ?

Ah ja dat was hem! Sorry onthoud het niet van iedereen ? ook te bergijpen hoor. Ik ben toen voor me zoontje ook pas latrr met ovu testen gestart. Nu alleen gedaan weer voor zekerheid maar het klopt helemaal met me temp en wat me app zegt dus ik vertrouw erop.
Onregelmatig lijkt me idd overigena ook nog nirt handig km mee te starten. Eerst je cyclus de regmaat terug laten vinden en dan evt. Je kan wel bijv tempen. Kost je niks behalve consequent dagelijks rectaal tempen voor je opstaat (direct als je wakker wordt rond dezelfse tijd) als je temp dan opeens minimaal 0.3 graad hoger is weet je dag je ei de dag voor de eerste stijging was.
Als je bijv weet dat je ei rond dag 15 is bijv begin je op dag 11 met testen en ik test dan meestal dag na de piek ook nog km te zien of deze af neemt. Dan gebruik je dus 5 testtjes misschien of minder. Dus dan kan je minimaal 4 cyclussen doen met die ovu testen. Koopje dus

Hoi meiden, ook ik sluit me hier voorzichtig aan. 

Op 5 november had ik na poging 1 een positieve zwangerschapstest, we waren zó blij! Maar toch had ik de weken die volgden een vervelend gevoel. Angst. De klachten werden niet erger. Alles bij elkaar voelde het niet goed.  
Op 3 december eerste echo gehad waarbij ik 8 weken zou moeten zijn. Mijn gevoel werd bevestigd, het vruchtje was gestopt met groeien en is eigenlijk niet meer geworden dan een klompje cellen. Wat een klap! Maar ook wat ik ergens al wist. Ik baalde vooral dat mijn lichaam het niet zelf had afgestoten en dat ik er al 3 weken mee rondliep. Nu was de keuze; afwachten of medicatie. Verloskundige gaf aan dat het vaak nu zelf op gang komt, nu je echt weet dat het niet goed is. Al vrij snel kreeg ik wat bruin bloedverlies maar zette niet door. Vrijdag naar de gynaecoloog geweest voor medicatie. Dit stond me enorm tegen, ik wilde dat mijn lichaam het zelf deed. En gisterochtend, nét voor ik de medicatie wilde nemen, flinke krampen en bloedverlies. Na 2 uur werd dit echt intens en ben ik wat grote stolses verloren, dit moet het zijn geweest. Nu voel ik me weer helemaal prima. 

Ik ben ontzettend dankbaar dat het alsnog zelf is gekomen zonder medicatie. Morgen met de verloskundige bellen en vragen om een echo, om te kijken of alles schoon is. En om te vragen wanneer we weer van start mogen. Als ik gister als eerste dag van de menstruatie bereken, hebben wij rond kerst ovulatie (gezellig) en rond 9 januari NOD. Dit heb ik voor nu zo berekend, maar wellicht wordt dit nog anders. 

Lang verhaal! Maar wilde het jullie graag delen. En hopen dat we in het nieuwe jaar gezonde kindjes in onze armen mogen sluiten.❤️

Dag meiden,
Ik lees al een aantal maanden mee, maar voeg me nu toch ook bij jullie.
Heb dit jaar twee miskramen gehad en zit nu in de 8e ronde voor mijn eerste kindje na de laatste miskraam. De eerste twee zwangerschappen kwamen vrij vlot tot stand, dus het duurt voor mijn gevoel nu al erg lang (ook al valt dat in vergelijking natuurlijk best mee). Mijn NOD ligt rond 6 januari.
@Fiennn heel heftig om te horen! Sterkte en hopen dat je cyclus weer snel op de rit is.
Laten we hopen dat 2021 ons wat meer geluk gaat brengen!

@Fiennn; heftig, hopelijk is het snel weer raak!
@Feyre; Bij mijn eerste was het in ronde 5 raak met (langere) onregelmatige cyclussen. Het bloedverlies is nieuw. Ben 3 maanden na mijn bevalling (januari '19) op advies van de gyn begonnen met de pil (april '19) omdat het bloeden niet stopte. Vervolgens een jaar de pil geslikt en in mei gestopt. Nu dus ronde 8 en bijna iedere ronde tussentijds bloedverlies gehad. Ik gebruik ovulatietesten die heel duidelijk pieken, deze maand ook maar tempraturen om te zien of hij ook echt springt maar dat denk ik wel. Al is mijn menstruatie ook echt veel lichter dan hij was toen we voor de eerste bezig waren. 

Terug
Bovenaan