NOD januari 2023

Allemaal de beste wensen! 


dat 2023 maar een vruchtbaar jaar mag worden. Met hopelijk heel veel positieve testen in januari! 
 
Welkom voor alle nieuwe mensen ! Het is een fijne plek om je ei kwijt te kunnen.
Ik heb vandaag krampen en lijk ongesteld te worden op weer exact 28 dagen. 10 maanden lang spotting gehad voorafgaand aan de menstruatie en nu dus geen druppel. Lijkt alsof mijn lichaam iets heeft opgeruimd? Of misschien praat ik mezelf dat aan om er een beter gevoel aan over te houden.?
En mijn nieuwe NOD wordt dan 30 januari dus ik blijf nog even hangen deze maand.
 
Klavertjes heb je ook al bloed? Hopelijk zet het  niet door.
Maar zo wel zou ik er  niet meteen vanuit gaan dat je lichaam iets heeft opgeruimd. Maar zou ook wel kunnen  natuurlijk. We weten eigenlijk nooit met zekerheid wat er daar binnen allemaal gebeurt. 
 
 
NOD Januari ♡~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~24 december – 1 januari Kleinwonder ☆
1 Januari Danieleeeex
3 Januari Mamma Croco
4 Januari Sarac
5 Januari Sestra
10 Januari Minimin, Unwritten(?)
11 Januari Magzie, Linnieuw
14 Januari Noenoe
22 Januari Nic
27 Januari Keira
30 Januari Klavertjes
Michelle vd M.?
————————————————–☆ Zwanger ○ Ongesteld
 
Klopt de lijst zo weer?
Hoe gaat het eigenlijk met jou kleinwonder? 
En met de rest die NOD nu zo ongeveer hebben/ hebben gehad?
 
Zo fijn dat er veel nieuwe mensen zijn bijgekomen en dat ons lijstje langer wordt. 
Mijn menstruatie is vandaag gestart, cyclus van 24 dagen. 
Op naar ronde 13... ik blijf nog wel even hangen in dit topic want door mijn korte cyclussen ligt mijn volgende nod ergens eind januari. 
Ik twijfel enorm om opnieuw ovulatietesten te gebruiken. Ik ben er eerder mee gestopt omdat ik daardoor nog meer gefocust was maar ik blijf er van overtuigd dat mijn luteale fase te kort is. Iemand ervaring hiermee? 
 
Lieve meiden,
Ook voor mij een eerste berichtje na lange tijd meelezen. Vanaf augustus proberen we zwanger te worden. Met Kerst helaas weer ongesteld geworden en door naar ronde 6. Nod is wrs 25 januari. 
Bij onze hele omgeving (familie en vrienden) wordt iedereen in één of twee ronden zwanger, dus onbewust zijn we ervan uitgegaan dat het bij ons ook snel zou lukken.. 

Er is natuurlijk nog niks aan de hand maar zoals jullie weten leef je elke maand toch naar een mogelijke zwangerschap toe. Ik merkte dat het me goed deed ervaringen te lezen op dit blog en te voelen dat je niet de enige bent. Hopelijk kan ik ook iemand helpen of geruststellen.

Ik heb bijvoorbeeld zelf een onregelmatige cyclus (bijv: 28-24-29-37-32 oid) en een korte lf. Spotten begint soms al op 8dpo en ongesteldheid op 10/11 dpo. (wist ik dus door ovulatietesten @Sarac) Ik maakte me over beiden erg zorgen en heb die gedeeld met de huisarts. Zij heeft mij erg gerustgesteld: bijna niemand heeft een regelmatige cyclus. Alleen de cycli langer dan 35 dagen kúnnen een probleem zijn als dat achter elkaar aanhoudt. Daarnaast gaf ze aan dat de informatie over korte lf out dated zijn, dat hoeft dus helemaal niet zo lang te zijn, zoals ze vroeger dachten. 
Ze raadde ook aan niet te focussen op de ovulatietesten omdat dat druk geeft en effect nooit bewezen is. Ieders lichaam werkt anders. Door erg op de test af te gaan kun je dus ook juist de eisprong missen.. 
Ik had voor mezelf wel het idee dat ik iig twee keer mijn eisprong heb gevoeld op de tweede dag van de positieve testen. Maar zeker weet je dat natuurlijk niet. 
Ik ga denk ik deze maand niet testen en kijken hoe dat voelt/gaat. 


Sorry voor de lange tekst..woeps. Succes iedereen deze maand en gelukkig nieuwjaar ;) 
 
Terug
Bovenaan