NOD Juli 2018

Een vraagje voor jullie dames! Stel je voor, je test positief. Welke stappen neem je daarna dan eigenlijk? Praktisch gezien bedoel ik... Hebben jullie van tevoren al contact gehad met een vk oid, ga je eerst naar je huisarts, bel je direct naar een vk praktijk? En hoe kies je waar je terecht wilt komen (als die keuze er is natuurlijk)?
Ik merk dat nu mijn NOD steeds dichter bij komt, dat ik over dat soort dingen ga zitten nadenken! Wij zijn redelijk spontaan begonnen dus over dit soort dingen heb ik van tevoren helemaal nog niet nagedacht!
 
@Klijn: ja dat vroeg ik mij laatst ook af. Wat ik begreep: de huisarts heeft niet zoveel zin, tenzij je twijfelt of je zwanger bent. Dan zouden ze ook bloed kunnen prikken. Volgens mij moet je een verloskundigepraktijk bellen zodat je een afspraak kan maken voor een eerste echo met (???) 7 weken ofzo ? Dan krijg je dus een gynaecoloog...
Dit zou ik denk ik doen :)! En ik zou denk ik aan mijn zus vragen bij welke praktijk zij heeft gezeten etc...
 
Je moet je idd melden bij de verloskundigepraktijk waar jouw regio onder valt en zij plannen een afspraak in. 
Je komt alleen bij de gynaecoloog in het ziekenhuis als daar een medische indicatie voor is. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een echo gehad bij 8 weken bij de VK. Nu onder behandeling van gyn en kreeg al een echo met 6 weken 
 
Oh ik heb echt even advies nodig dames! 
Ik heb aankomend weekend een familieweekend en dat is dus ook met slapen erbij. Nou hebben ze speciaal het drankje gekocht waar ik dus echt nooit nee tegen zeg, ik wil 't nu alleen echt liever niet drinken omdat er natuurlijk een kans is dat ik zwanger kan zijn. Met de smoes antibiotica ga ik er niet komen (want ze zien me natuurlijk niks innemen en we hebben best goed contact met m'n schoonouders dus die zouden er nooit 'intrappen') maar wat kan ik dan wel zeggen? m'n vriend zegt ah joh dan pak je 1 of 2 glaasjes en doe je er heel de avond over maar dan ben ik bang dat ik me schuldig ga voelen stel dat ik wel zwanger zou zijn... 
Wat zouden jullie doen in mijn geval?? 
 
Hoi Lilyy, 
 
Ik weet niet om wat voor drankje het gaat en of er een hoog percentage alcohol in zit, maar ik zou me er zelf niet te druk om maken. Een beetje alcohol is niet gelijk een drama voor een mogelijke baby. Echter, als je je er echt niet goed bij voelt, tja... toch een goede smoes verzinnen? Het stiekem bij de plantjes gieten als niemand kijkt? ?
 
Het gaat om liefmans! Volgens mij zit daar niet heel gek veel in.. Misschien dat ik het dan toch maar op 1 of 2 alcoholische drankjes hou haha.
Zijn toch wel dingen waar je aan denkt als je bezig bent met zwanger worden..
 
Terug
Bovenaan