NOD Juli 2018

ik heb weer eventjes bijgelezen :).
Ik heb een baaldag achter de rug. Gisterenavond had ik mijn eerste afspraak in het fertiliteitscentrum in Jette. Ergens had ik gehoopt om 'meteen aan de slag' te kunnen. Helaas is onze volgende afspraak pas 5 september... dat lijkt echt nog een eeuwigheid! Dat wil anderzijds wel zeggen dat we nog 2 pogingen hebben om natuurlijk zwanger te geraken. Deze maand voel ik me totaal niet zwanger ( vergeleken met de vorige 10 maand ;) ). Het zal dus wel weer niks zijn.
Ik heb al een tijdje moeilijk om nog positief te zijn erover. Ik probeer het dan nu ook wat meer los te laten. Ik kreeg op den duur er toch alleen nog maar ruzie over met mijn partner.
Ook heb ik een pracht van een zoontje, dat sowieso 120 procent van mijn aandacht opslorpt, dus eigenlijk heb ik niet te klagen :).
Op 30 Augustus heb ik een test om de toegankelijkheid van mijn eileiders te bekijken. Mijn man moet volgende week een staaltje binnenbrengen. 5 september worden dan de resultaten besproken. Ik ben echt enorm benieuwd.Aangezien ik mijn ovulatie rond de 10de van de maand heb en onze afspraak de 5de is, vrees ik wel dat ze dus pas in Oktober werkelijk ons kunnen 'helpen'... wat een periode nog te overbruggen seg! wat een hoop angsten, verdriet... ik heb het echt moeilijk. Bedankt om dit te lezen :) jullie zijn schatten!
 
Proficiat aan de zwangere dames onder ons. Het is in mijn ogen het mooiste wat je kan meemaken!
 
@Pyamadag bedankt!  Ik heb gelijk de VK gebeld en de HA ingelicht omdat ik ook medicijnen gebruik voor allergie. Er staan 2 afspraken voor mij gepland al. 8 augustus de eerste echo...ben zo benieuwd! Ik hoop dat alles goed gaat en blijf maar positief wil me onnodig zorgen maken. Hoe voel jij je verder? Heb jij de VK ook gelijk gebeld? 
Veel sterkte de komende tijd?
 
@ladyance hele dikke knuffel voor jou meid! Spannende tijd. Wel heel fijn dat je een fantastische afleiding hebt thuis, je zoontje! Heerlijk om met hem bezig te zijn, toch? Ik hoop dat je tot september even tot rust kan komen, je ontspanning kan vinden en weer happy kan zijn met jouzelf en jullie gezinnetje! Hopelijk heeft de dokter dan 5 september goed nieuws. En is er met een beetje hulp of misschien natuurlijk een kindje onderweg ??
@lilly ik vind dat ook een lastig dingetje. Ik heb dat met rood vlees juist. Zoals carpaccio haha. Vandaag besloten het toch te eten, had mn zus speciaal voor mij klaar gemaakt.... ik denk ook maar zo; er zijn zoveeeeel vrouwen die zwanger zijn zonder het te weten of een leven vol alcohol en drugs en met een onenightstand zwanger raken... en allemaal bevallen van gezonde baby's. 1x carpaccio of een glaasje wijnngaat niet bepalen of we wel of niet zwanger raken. Zodra de positieve test is neem ik t echt niet meer. Maar als zwanger worden lang gaat duren, dan kun je dus gewoon bv 2 jaar niks drinken of eten van de verboden lijst... Het moet wel leuk blijven om zwanger te worden ??? ik hoop dat je hier wat aan hebt hihi ?
 
Wauw moest hoop terug lezen zeg Haha gezellig!
@nroxy wat ontzettend KUT echt niet verwacht ik ken je gevoel moedeloos word je ervan.. maar het komt goed moet gewoon!! Stay positive 
@ladyance Ooh snap wat je voelt wat een maanden nog he en dat in pogingen ipv maanden denken herken ik wel. hoop boor jou dat het spontaan nog gebeurt! Duim voor je!
@krokusje GEFELICITEERD prachtig nieuws
 
succes met wachten meiden!! 
 
Dankjulliewel dames. Het gaat best redelijk hoor, ik merk alleen dat ik erg vermoeid ben, maar dat kan best ook de zwangerschap zijn. 
@lilly: ik denk niet dat 1 glaasje heel veel uit maakt maar die keuze kan ik niet voor je maken. Je zou altijd nog een blaasontsteking kunnen verzinnen en vitaminepillen gaan slikken. Maar als je nu al weet dat ze daar vermoedelijk niet intrappen zou ik er niet aan beginnen.
@ladyAnce: wat vervelend dat het zo lang duurt. Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van word. Wel fijn dat je wat afleiding hebt en probeer dat ook op te zoeken. Sterkte!
@Novella: ons huis moet nog gebouwd worden, dus we wonen er nog niet. Wel in omgeving Utrecht nu. 
 
@wannabemom Bedankt voor de tip! Handige app idd, hou ik alles net even wat beter bij want momenteel is t chaos in mijn hoofd. En zal het slijm even in de gaten houden. Ik twijfelde om ovulatietestjes te gebruiken, doe jij dat wel? Of temperaturen?
@krokusje Gefeliciteeerd meid!
@klijn Idd gewoon een verloskundigepraktijk naar keus uit jou regio opbellen en je daar telefonisch inschrijven. Dan maken zij direct 1 of meerdere afspraken met je. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap de huisarts als eerst gebeld waar de “aardige” dame aan de telefoon mij doodleuk vroeg: “ja? En wat verwacht je nu van ons dan?” Er kon niet eens een gefeliciteerd van af maargoed....
@Lilly Als je je er niet goed bij voelt, niet doen. Het is ook idd niet goed voor het kindje dat nu misschien al (fingers crossed!) in je buik zit al kan 2 glaasjes niet heel veel kwaad nee. Misschien kan je doen alsof je er niet lekker van wordt haha ik weet niet of dat geloofwaardig over komt voor je vrienden?
Ik dacht hier dat mijn ongesteldheid eindelijk goed op gang gekomen was maar heb nu opeens heel weinig bruin bloed... weet niet wat dit allemaal betekend hoor. Misschien toch eerst maar even goed ontpillen. Stuk ongeduld dat ik ben. En dan lees ik hier verhalen van meiden die al veeeel langer bezig zijn dan voel ik me toch wel een zeur hoor... ? Wil alleen zo graag en omdat het bij mijn zoontje ook direct raak was, verwacht en hoop ik dat nu stiekem weer...
 
 
@Ashley: wat een rot reactie van die ha assistente! Je zou toch op zijn minst een 'gefeliciteerd' verwachten?? Ik ben trouwens de eerste keer gewoon naar de huisarts gegaan hoor. Volgensmij is het helemaal niet meer zo gewoon om dat te doen, en ik had het idee dat mijn huisarts het juist wel heel leuk vond. Ze is al wat ouder en vroeger werd de verlos zorg gewoon door de huisartsen gedaan. Maar dan heb je het wel over 35 jaar geleden..
Bij mijn vlos moet je een intakeformulier op de website invullen en dan bellen ze je terug om een afspraak in te plannen. Er is ook maar 1 verloskundige praktijk, dus keus heb je niet. Ik heb het nog steeds niet gedaan.
 
Terug
Bovenaan