NOD Juli 2018

Hello dames, 
Jullie kennen mij nog niet, maar het voelt alsof ik jullie inmiddels al wel een beetje ken. Lees namelijk iets meer dan een maandje mee. En ga vanaf vandaag (helaas) officieel ronde 3 in voor ons eerste kindje. 
Het voelt heel gek om mee te tikken op dit forum maar ook wel weer prettig want ik wil graag kunnen kletsen met andere vrouwen die in hetzelfde proces zitten en toevallig zitten m'n vriendinnen daar net niet in nu ;-) 
Wie ben ik? Ben Paula en woon in Almere (hierheen verhuisd voor de liefde, trust me: we zijn druk op zoek naar een ander huis in een andere plek haha!) met mijn man (ook dat voelt nog gek, we zijn 31 mei getrouwd) hij is 29 en ik ben 30 en sinds onze trouwdag gaan we ervoor. We zijn inmiddels bijna 4 jaar samen en, geloof het of niet, maar ik sinds mijn puberteit 1 jaartje nooit meer de pil oid gebruikt. Mijn lijf trok die hormonen niet en dus we hebben old school rubbers gebruikt ;-) 
Mijn lijf is altijd spot-on in een cyclus van 25 dagen waarbij ik op de dag van ongesteldheid de klok kan instellen dat ik tussen 9 en 11 u sochtends ga menstrueren. Daarbij vergat ik vaak dat ik het moest worden omdat het met een klein krampje links of rechts wel gedaan was. Afgelopen maanden kreeg ik wel iets meer last maar nog steeds niets noemenswaardigs. Ja heus, het voelt bizar en ik voelde me al die jaren enorm gezegend hiermee. 
Frustrerend nu dus ook dat in ronde 1 mijn cyclus ineens 24 dagen was en dat ronde 2 nu 26 dagen was. Vanochtend was dag 26 en ik teste negatief. Letterlijk een uur later werd ik ongesteld (you know that feeling hea...!) 
Toch had ik echt een positief gevoel vooraf: zondag had ik ineens een kleine bloeding, daarna wat spotting en daarna niets meer. Gister enorm last van mijn darmen en rug en geen menstruatie dus ik ging een beetje hopen maar helaas dus...  
Nog steeds heb ik natuurlijk niets om over te klagen want we zijn nog maar zo kort bezig, maar voor mijn lijf is dit hele fenomeen héél bizar. Ik geloof accuut dat je mindset invloed heeft op wat je lijf verder doet dus sinds dat moment dat wij de knop hebben omgezet naar 'ja, baby je bent welkom' doet mijn lijf vreemd. 
Overigens, ik doe niet meer aan facebook dus ik vind het tof dat een aantal dames ook gewoon lekker hier blijft YEEY! 
 
Ik had nog een early test liggen en die heb ik vanmorgen gebruikt (NOD-4) en er was een heeeeeel licht lijntje. Nu wachten tot mijn NOD en dan weer testen. Voorzichtig blij dus maar ik vertrouw er nog niet helemaal op. 
Spannend, spannend, spannend... 
 
 
@noorw spannend!!! 
@paula welkom meid! 
@joena wij hebben zelf een huis gekocht in Soesterberg. Om de hoek van Soest en Amersfoort en direct naast Zeist/Huis Ter Heide. Zou leuk zijn als je deze kant op komt haha! Zit je al op de FB pagina? 
@beautygirl ik denk elke keer mn eisprong te herkennen maar dan word ik of ineens veel eerder ongesteld, of niet ?‍♀️ Dus ja wellicht dan maar gaan testen whahaha 
 
Hallo dames!
Wow wat is dat hier snel gegaan zeg! Ik had me al eerder gemeld maar was toen bij ong. pagina 13 gebleven pfff kletsen kunnen we wel ?
Ik moet nog wel even alles terug lezen haha maar das een leuke bezigheid  
In het bericht van toen vertelde ik dat ik net een dag gestopt was met de pil. Maar vreemd genoeg kwam mijn menstruatie maar niet op gang... ik heb de pil een lange tijd doorgeslikt (achteraf misschien helemaal niet slim) en dus had ik 2 dagen na het stoppen met de pil maar een iemieminiebeetje bloedverlies en daar bleef het bij ... wist dus ook niet of er direct een eisprong zou komen enzovoorts. 
Nu ben ik gister ongesteld geworden (hoera!!) en vandaag ook gewoon nog goed ongesteld. Maar help me even dames, wanneer zou nu ongeveer ookal weer mijn eisprong moeten zijn en wanneer is mijn NOD?
Ben al mama van een prachtige zoon dus we gaan nu voor de tweede maar ben even helemaal kwijt hoe het allemaal ookal weer zit... 
Heeft er ook nog iemand een tip voor een goeie app om alles bij te houden?
En zijn er hier nog meer mommys die voor een volgend kindje gaan? 
 
Hey dames gelukkig heb ik niet getest deze morgen. Ben net ongesteld geworden op dag 30. Terug mijn cyclus in de war... ? Zal het dan toch eens moeten proberen met ovutesten.
 
Welkom dames! Ookal lezen jullie al een tijdje mee, we zijn in rap tempo naar veel pagina's gegaan haha. 
@ashley k vind Flo een fijne duidelijke app. Aangezien je de duur van jouw cyclus niet weet, is het voorspellen van de eisprong lastig. Bij 28 dagen ligt de eisprong ongeveer op de 14e dag. Bij een langere cyclus zal de eisprong ook later komen. In de meeste gevallen dan. Ik zal vanaf dag 10 na je menstruatie jouw slijm in de gaten houden, wanneer dit eiwit achtig slierterig maar wel doorzichtig is, ben je op zn vruchtbaarst. Hopelijk is het volgende ronde raak maar ik denk dat je, zodra je de lengte van je cyclus weet je beter kan voorspellen. 
Succes ??
 
Terug
Bovenaan