NOD juli 2019

Hallo allemaal,
Ik lees sinds gisteren mee en merk aan mijzelf dat ik het toch fijn vind om mee te praten.
Vorig jaar juni een missed abortion gehad, Hierna geen positieve testen meer gehad.
Afgelopen zaterdag stond mijn verjaardagsfeest gepland, dus ik dacht gooi er een test tegen aan, omdat ik een wijntje wilde drinken en ik al de hele week stik chagerijnig was en veel at ( gestopt met roken, dacht ligt daar aan).
Is de test positief! En die van gisteren en vandaag ook. Vind het heel erg spannend omdat morgen mijn nod is, en natuurlijk door  mijn eerdere ervaring ben ik erg bang dat het misgaat. 
Ik hoop dat jullie allemaal positieve testen krijgen en alleen maar goed nieuws!

Dank allemaal voor de felicitaties! Ik ben vandaag pas 1 dag overtijd zo raar idee eigenlijk. 
Ik heb heel weinig en slecht internet hier (we zijn naar een ander vakantieadres verhuisd inmiddels) dus ik hoop dat ik jullie nog een beetje kan volgen maar ik zie toch wel een aantal negatieve testen langskomen helaas... ik wil jullie allemaal iig nog heel veel succes wensen en hopelijk snel zwanger!

Hoi dames,
ik lees al een tijdje met jullie mee en hoop dat ik mee mag schrijven ! 
Zit nu in ronde 5 met vriendlief eerste kindje. Zit nu op dag 14 en heb mijn eisprong rond de 16e dag (meestal).Bij ons in de familie en vrienden groep zijn al zeker een stuk of 5 mensen in verwachting. Moet zeggen dat het me wel echt veel doet. Ben natuurlijk wel blij voor ze .. maar ben ook wel jaloers. Hoe gaan jullie daar mee om ? 

Groetjes Femke 

[quote quote=10228156]Hoi dames, ik lees al een tijdje met jullie mee en hoop dat ik mee mag schrijven ! Zit nu in ronde 5 met vriendlief eerste kindje. Zit nu op dag 14 en heb mijn eisprong rond de 16e dag (meestal).Bij ons in de familie en vrienden groep zijn al zeker een stuk of 5 mensen in verwachting. Moet zeggen dat het me wel echt veel doet. Ben natuurlijk wel blij voor ze .. maar ben ook wel jaloers. Hoe gaan jullie daar mee om ? Groetjes Femke[/quote]
Welkom Femke!
Er van uit gaan dat 16 juli je eisprong was dan heb je morgen je NOD? Klopt dat? Spannend meid. Tja.. hoe ga je om met jaloezie. Dat vind ik een hele lastige. Wat voor mij helpt is te bedenken dat deze gevoelens voort komen uit verdriet en dit bespreekbaar maken met mijn vriend. Je bent jaloers omdat je iets heel graag wilt en verdrietig bent omdat het bij jou nog niet is gelukt. Misschien helpt het om het op te schrijven voor jezelf? Ik maak soms korte notities in mijn telefoon, gewoon om het kwijt te zijn. 
Ben niet te streng voor jezelf, ik denk dat meer vrouwen een fleug van jaloezie ervaren als ze horen dat een vriendin/collega/schoonzus etc.etc. zwanger is.

@Anky: lekker genieten van je vakantie! Hopelijk heb je mooi weer en kom je helemaal tot rust. ??

LieveSam je naam is wel toepasselijk. Vond je berichtje erg lief. Ik ervaar precies hetzelfde. Toen Anky die vroege positieve test had ging ik soms op mijn mobiel even op het forum kijken of het al gelukt was om een tweede test te doen. Je leeft zo mee met elkaar terwijl ik jullie helemaal niet ken. Hoeveel wijkt je cyclus af? Had jij niet ook (rond) 31 juli je NOD? Zo lang het nog alleen roze is ben ik niet overtuigd van een menstruatie hoor! ;-) Oh en ik snap de teleurstelling van je vriend! Voor hem is het net zo goed balen. Mijn man vraagt iedere dag als ik van het toilet kom, uit mijn werk kom, bij vrienden of familie vandaan kom "en?"/"is er al iets veranderd?"/"hoe gaat het nu?" etc...
Gebruiker10120937 ik had ook een vroege van de action gedaan. Ook negatief. Nu deden die ovulatietesten bij mij ook niks haha. Wel gek van die bloeding.. Was dat dan gewoon een hele vroege menstruatie?
Esann wat naar dat je een missed abortion hebt gehad (sorry moest ff googelen om te weten wat het is) maar zooo fijn dat je nu weer een positieve test in handen hebt gehad! Ik hoop dat het goed blijft gaan! 
Anky geeft niks en je bent natuurlijk ook op vakantie. Heel veel geluk met je zwangerschap.
Femke ik vind het lastig om een advies te geven want die jaloezie ervaar ik zelf niet. Ben juist enorm blij als ik zie of hoor dat een ander zwanger is en het geeft mij hoop dat het bij ons ook gaat lukken binnenkort. Misschien helpt dat jou ook? Denken dat jouw tijd ook echt nog gaat komen! 

Oh nu vergeet ik in mijn reactie te reageren op hoe het met mijzelf gaat. Nou.. de typische kwaaltjes voor de tijd van de maand zijn al goed aanwezig, behalve het bloeden zelf. Dus ik wacht het maar af, ga niet meer testen voor het weekend in ieder geval. 

Anky Gefeliciteerd!! Super joh! :) Fijn dat je toch nog die tweede test bent gaan halen dan haha

Esann Ooooh wat goed! Gefeliciteerd :). Ik duim voor je dat het allemaal goed blijft.

LieveSam Ah balen! Ik hoop dat het gewoon aan de betrouwbaarheid van de sticks ligt maar een keertje een andere cyclus kan misschien ook komen door het extreme weer? Kan me voorstellen dat je lichaam dan in de war raakt oid? (mijne in ieder geval wel haha)

Sandra vdp Ow dat is wel extra spanned dan zeg! Hopelijk betekent het toch gewoon zwangerschap en is over een paar dagen de test wel positief! Ik duim iig gewoon door, laat het vooral weten als je meer weet!

Welkom Femke! Precies wat Sandra vdp en LieveSam ook aangeven, ondanks dat we elkaar helemaal niet kennen leef je toch mee en denk je mee. En dat helpt gewoon ontzettend, dus schrijf vooral ook mee :)

Hier na 1.5 dag licht bruinverlies, gisterenochtend toch rugpijn en smiddags zette het dooor. Heel jammer, maar we gaan door voor de volgende ronde. On the bright side, mijn lutelae fase was, als ik uitga van dag 1 bij het echt doorbreken, 11 dagen. Dus dat is al een hele verbetering ten opzichte van de 8 die het was. Als ik uitga van de eerste druppels toch ook 9 dagen ipv 8, dus ook dat is beter. Hopelijk de komende ronde nog meer dagen zodat de eicel meer kans heeft ;)

LieveSam; test was helaas negatief. Nog geen menstruatie te bekennen.. 11juli dacht ik mijn eisprong te hebben, erge krampen! Maar 18 juli ook wat krampen gehad, ik dacht misschien innesteling... Maar misschien dus ook wel eisprong.. 
Ik ga er nu vanuit dat ik donderdag ongesteld wordt! Mocht dit niet zo zijn; test ik vrijdag weer. Met een ander merk!
Maandag gaan wij op vakantie, wil graag weten; komt mijn menstruatie eraan of zwanger ? 
Ook ben ik nu bang dat mijn cyclus gewoon weer wordt zoals voor de miskraam. Heel onregelmatig. 40/31/48/33 etc... 
Ik heb wel wat meer puistjes op mijn gezicht; heb ik ook als ik ongesteld wordt..

Terug
Bovenaan