NOD juli 2020

[quote quote=10339363]Happy Yellow Volgens mij kun je niet ongesteld worden als je geen eisprong hebt gehad. Dus als je niet menstrueerde de eerste drie maanden, heb je inderdaad geen eisprong gehad.[/quote]
Dat zou wel kunnen, heb ik gelezen. Ik had de eerste maanden een hele lichte menstruatie, steeds na 24 dagen, maar geen 'eisprong-pijn' of vruchtbaar slijm. Ook tot van november-januari met dipsticks van Sensitest mijn eisprong proberen te vinden, maar de streepjes bleven heel licht. Pas vanaf februari met de dipsticks en ovulatietesten van de Action echte knalstrepen op mijn ovulatiedag (+ovulatiepijn). 

[quote quote=10339367]Maar, hoe weet de huisarts hoe lang je bezig bent? Je kunt ook zeggen dat je al een jaar bezig bent, of niet?[/quote]
Mijn huisarts weet toevallig dat ik in augustus nog mijn pil slikte, had net een consult voor herhaling van mijn pil vlak voor mijn trouwdag haha.

[quote quote=10339369] Dat zou wel kunnen, heb ik gelezen. Ik had de eerste maanden een hele lichte menstruatie, steeds na 24 dagen, maar geen ‘eisprong-pijn’ of vruchtbaar slijm. Ook tot van november-januari met dipsticks van Sensitest mijn eisprong proberen te vinden, maar de streepjes bleven heel licht. Pas vanaf februari met de dipsticks en ovulatietesten van de Action echte knalstrepen op mijn ovulatiedag (+ovulatiepijn).[/quote] Als je geen eisprong heb gehad kan je wel bloed verliezen maar het is dan korter en minder heftig. Ik heb 1x geen eisprong gehad heel opvallend 

[quote quote=10339410]Ik ben benieuwd; houden jullie in de periode tussen de ovulatie en NOD rekening met eten en drinken? Dus geen alcohol, rauw vlees, etc?[/quote]
Ja, in die zin dat ik extra matig ben. Ik eet nagenoeg geen rauw vlees of vis en ipv een wijntje of 2/3 in t weekend hou ik het nu bij 1 Radler.
Helaas voor mij nagenoeg zeker deze ronde niet meer nodig. Had net wat lichtbruine afscheiding en buikkrampen... Wel weer een wat kortere cyclus dan ik van mezelf gewend ben. Zat altijd strak op 28 dagen, nu maar 26. Wat op zich wel praktisch is, het is ook weer strak 14 dagen na ovulatie, dus dat blijft makkelijk rekenen. Leer mijn lijf steeds beter kennen zo.

@danielle in het begin hield ik er wel rekening mee maar na 1 jaar had ik er geen zin meer in omdat ik het dus al die maanden voor niks had gedaan en ik de hoop een beetje was verloren. Het scheelt dat ik al geen alcohol lust en 9/10 dingen die je dan niet mag eten ook al niet lust 

Terug
Bovenaan